Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schade herstellen.

Pagina: 1
Acties:

• Oimatewtf__
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-10 02:39
Ik heb vanmiddag schade gereden door met mijn domme kop een bocht iet wat te scherp te nemen toen ik de parkeergarage uit wou en ik heb de paal daar geraakt. De lak op zichzelf was al niet meer topnotch, voornamelijk omdat de blanke laag los is gekomen wat een bekend probleem is met rode lak, maar is dit nog wel enigszins goed te doen of moet ik hier echt veel voor dokken om te laten repareren?

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/tkY802i

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat zij het lokale schadeherstelbedrijf toen je het liet zien ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21
Ik zou langs wat schadeherstellers rijden voor een globale schatting of anders even www.fixico.nl invullen, dan weet je het met nog minder inspanning.

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 23-05-2017 15:48 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51
Nouja, zo te zien hoeft er niets vervangen te worden. Wel moet dat ding gewoon geschuurd en gespoten worden. Dus een paar uur werk plus lak blijft het sowieso. Ik zou gewoon even langs een autoschadebedrijf en vragen wat ze kunnen betekenen.

• Oimatewtf__
marcop23 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:49:
Nouja, zo te zien hoeft er niets vervangen te worden. Wel moet dat ding gewoon geschuurd en gespoten worden. Dus een paar uur werk plus lak blijft het sowieso. Ik zou gewoon even langs een autoschadebedrijf en vragen wat ze kunnen betekenen.
Ik baal er ontzettend van. Ik zat er eigenlijk aan te denken om hem te plastidippen naar een andere kleur, maar voor een Golf 4 '99 is dat het ook weer niet waard denk ik.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 22:01
Tegenwoordig kun je ook bij carglass een gratis factuur opvragen. Gewoon een foto sturen en dat krijg je een all in prijs. https://www.carglass.nl/kleine-autoschade/offerte/

P.S. ik ben niet verbonden met carglass ;)

Carpe Diem

• Oimatewtf__
muppet99 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:51:
Tegenwoordig kun je ook bij carglass een gratis factuur opvragen. Gewoon een foto sturen en dat krijg je een all in prijs. https://www.carglass.nl/kleine-autoschade/offerte/

Dat was wel een prachtige segway.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51
Tsja, schades gebeuren. Het is niet anders.

Ik zou gewoon langs een 'echt' autoschadebedrijf gaan, ik neem aan dat zo'n online zichzelf indekt en een beetje teveel rekent voor als er meer schade is achteraf dan op de foto te zien is. Het is echt gewoon een kwestie van eentje opzoeken, en naar de balie gaan, en vragen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bedenk dat de bedrijven die zaken doen met verzekeraars meestal - allerminst scherpe -standaardtarieven hanteren. Wij hebben enkele jaren terug offertes gevraagd bij vijf bedrijven, Carglass en een andere keten, en drie kleinere garages. Het scheelde tussen Carglass en het bedrijf waar we uiteindelijk in zee gingen meer dan een factor twee. Ben trouwens ook erg tevreden met werk dat we krijgen - als je in regio A'dam zit, ga iig even voor offerte langs bij Erdi Schadeherstel op Amstel Business Park Zuid.

Oslik blyat! Oslik!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 22:01
Ik vraag meestal ook meerdere offertes op. Ik ben tegenwoordig wel een leaserijder, waardoor het probleem nu bij een ander ligt.

Maar voor de prive auto zou ik altijd bij minimaal 3 partijen uitvragen, waarbij ik 1 grote partij pak en twee kleine partijen. Een gratis offerte met 3 minuten werk is mooi meegenomen.

Carpe Diem

• Oimatewtf__
dion_b schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:46:
[...]

Bedenk dat de bedrijven die zaken doen met verzekeraars meestal - allerminst scherpe -standaardtarieven hanteren. Wij hebben enkele jaren terug offertes gevraagd bij vijf bedrijven, Carglass en een andere keten, en drie kleinere garages. Het scheelde tussen Carglass en het bedrijf waar we uiteindelijk in zee gingen meer dan een factor twee. Ben trouwens ook erg tevreden met werk dat we krijgen - als je in regio A'dam zit, ga iig even voor offerte langs bij Erdi Schadeherstel op Amstel Business Park Zuid.
Heb even een offerte aangevraagd bij Carglass. 290 euro voor de reparatie.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Valt mee, voor een Golf uit '99 zou ik niks meer doen denk ik (je gaat sowieso kleurverschillen hebben op een rode auto) of anders op marktplaats kijken of er niet een Pool bij jou in de buurt schade repareert. Mijn opa heeft de hele achterkant van zijn auto zo laten fixen en dat zag er weer prima uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 23-05-2017 17:22 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Oimatewtf__
Marzman schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:21:
Valt mee, voor een Golf uit '99 zou ik niks meer doen denk ik (je gaat sowieso kleurverschillen hebben op een rode auto) of anders op marktplaats kijken of er niet een Pool bij jou in de buurt schade repareert. Mijn opa heeft de hele achterkant van zijn auto zo laten fixen en dat zag er weer prima uit.
Wat heeft hij er voor betaald? En ja klopt. Ook omdat de blanke lak heeft losgelaten zie je overal van die spots over de auto. En gezien je toch 99.9% in de auto zit dan er buiten ga ik denk ik niet zo'n dure reparatie laten uitvoeren. Misschien dat ik van die plastic strips die je ook op de deur heb zitten over het spatbord doe en dan gewoon met een lakstift de krasjes die niet verborgen worden er mee bijwerk. Zal je er ook weinig tot niets meer van zien denk ik.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:01
Zeer goede ervaring hier met fixico. Simpelweg wat gedetailleerde foto's van de schade maken, duidelijk beschrijven wat je wilt dat er gebeurt (opnieuw spuiten / vervangen bijv) en afwachten op de 'biedingen' die schadeherstellers doen.

Ik was voor een soortgelijke schade hier in het dorp bijna 900 euro kwijt (die dingen direct vervangen), uiteindelijk heeft het me 350 euro gekost bij een ander schadebedrijf in de buurt.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Tja meerdere offertes en dan de "beste" kiezen dus prijs/kwaliteit. Lees reviews en ervaringen van bedrijven op, daar heb je mijn inziens veel meer aan dan hier vragen ;)
Wat betreft je golf, ik rijd een golf uit '98 geel metallic met een deuk in het linker spatbord voor en een kras bij de benzinedop. Het is mijn eerste auto dus ik ga geen honderden euro's aan reparatie van de schade uitgeven maar dat is mijn mening :p

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Als dat net zo goed is als mijn voorruit van Carglass, dan kan je beter een plank hout halen bij Gamma en er tegen aan schroeven.
Ik doe met de originele ruit ruim 90k voordat deze vervangen moest worden en deze voorruit van Carglass had al binnen 1000 km drie barsten en pitten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Oimatewtf__
Mrjraider schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:46:
Tja meerdere offertes en dan de "beste" kiezen dus prijs/kwaliteit. Lees reviews en ervaringen van bedrijven op, daar heb je mijn inziens veel meer aan dan hier vragen ;)
Wat betreft je golf, ik rijd een golf uit '98 geel metallic met een deuk in het linker spatbord voor en een kras bij de benzinedop. Het is mijn eerste auto dus ik ga geen honderden euro's aan reparatie van de schade uitgeven maar dat is mijn mening :p
Beetje late reactie maar goed :9

Nja de reden dat ik het hier vroeg is omdat er toevallig een handige tweakert er tussen kan zitten die wel weet hoe je zoiets kunt aanpakken. :p

Maar ik heb toch besloten om er niks aan te doen. Zoals jij zelf ook al aannam, het is in mijn geval ook mijn eerste auto. Wel een tof ding hoor. Maar de blanke lak liet al los, dus je had sowieso verschillen overal, als ik het eventueel kan fixen met van die plastic gevalletjes die ook op je deur zitten en dan gewoon met een lakstift alles bijwerken wat er onderuit steekt doe ik dat wel. Maar dik 200+ neertellen gaat hem niet worden. Sowieso zit je 99.9% van de tijd toch in de auto.
Pagina: 1