Windows 10 ISO file

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linxs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-07-2023
Beste tweakers,

Mijn bestelde game-pc word morgen bezorgd, maar er staat geen windows op.
De computer laat ik assembleren bij een lokale computer shop.
Nu wil ik graag (zelf) windows 10 erop installeren, daarvoor heb ik een USB nodig om de windows 10 ISO file erop te zetten, en die gebruiken om op mijn nieuwe computer windows 10 te installeren.
(let op ik heb nog GEEN product code, deze wil ik kopen via ''zo'n'' goedkope site)

De vriendelijke man van de computer winkel heeft mij vertelt dat het NIET mogelijk is om de windows 10 ISO file GRATIS te downloaden, dus die kan ik niet gratis op een USB zetten.(hij zegt dat ik voor de download eerst moet betalen)

Hij vertelt mij ook dat als ik geen product code heb, dat ik dus niet verder kom met de installatie.

Ik dacht dat ik de ISO file WEL gratis kon downloaden(microsoft site) en die dus WEL kan gebruiken om op mijn nieuwe pc te installeren.
En dat ik dus het ''voer hier je product code in'' kon skippen, en dan leef ik met de watermark van windows 10( of dat ik dus van zo'n goedkope site een code kon kopen, en die later activeren)

Let op: Mijn nieuwe game-pc is nieuw, er is nooit eerder een andere windows op geïnstalleerd!

Wat is nou waar?

Sorry als dit een ''domme'' vraag is, ik leef in de windows XP tijd 8)7

[ Voor 194% gewijzigd door TheVMaster op 27-05-2017 01:29 . Reden: Het is niet de bedoeling dat je de TS leeggooit als je vraag is beantwoord. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 13:23
Windows 10 hulp programma

Dit uitvoeren, je hebt nodig je nieuwe pc en een USB stick (van uit mijn hoofd minimaal 8gb). Dan installeren. Je kan windows later nog activeren.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:09

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik denk dat de "vriendelijke man" van de lokale shop liever nog wat meer centen opstrijkt dan het jouzelf laten doen. Complete onzin wat 'ie je op de mouw probeerde te spelden.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linxs
Viper_4111 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:34:
Windows 10 hulp programma

Dit uitvoeren, je hebt nodig je nieuwe pc en een USB stick (van uit mijn hoofd minimaal 8gb). Dan installeren. Je kan windows later nog activeren.
En dit is echt heel zeker? ik was hier namenlijk ook zeker van, maar de man van de computer winkel was er héél zeker van dat dit NIET ''meer'' kan..

heel erg bedankt voor je snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linxs
FooLsKi schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:37:
Ik denk dat de "vriendelijke man" van de lokale shop liever nog wat meer centen opstrijkt dan het jouzelf laten doen. Complete onzin wat 'ie je op de mouw probeerde te spelden.
Bedankt voor je reactie _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Linxs op 23-05-2017 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Linxs schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:32:
De vriendelijke man van de computer winkel heeft mij vertelt dat het NIET mogelijk is om de windows 10 ISO file GRATIS te downloaden, dus die kan ik niet gratis op een USB zetten.(hij zegt dat ik voor de download eerst moet betalen)
Zo vriendelijk is de man niet als hij dat tegen je heeft gezegd, want sinds Windows 8 bied Microsoft een tool aan waarmee je geheel gratis en originele iso's of bootable usb-sticks kan aanmaken. Hij probeert vermoedelijk een slaatje te slaan uit een klant die de kennis niet heeft... niet erg netjes. Zie de link eerder gegeven...

Ook kan je zonder productcode gewoon installeren en achteraf een productcode opgeven.

Het enige wat "niet" meer kan is gratis upgraden naar Windows 10 vanaf Win 7 of 8. En zelfs dat kan nog als je de juiste route kent...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:17
Windows-iso download je gewoon van microsoft.
Serial/key koop je waar je wil kopen.
Zorg wel dat de versies overeenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
zetje01 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:39:
Windows-iso download je gewoon van microsoft.
Serial/key koop je waar je wil kopen.
Zorg wel dat de versies overeenkomen.
Zelfs dat hoeft met Windows 10 niet meer, je hoeft alleen nog maar op te letten of je een 32bit of een 64bit versie download... de versie wordt door de productcode bepaald. Alleen de enterprise versie werkt anders maar dat is toch niet interessant voor thuis...

[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 23-05-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linxs
Heel erg bedankt voor de reacties, ik ga er mee aan de slag _/-\o_

[ Voor 62% gewijzigd door Linxs op 23-05-2017 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
Linxs schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:43:
Heel erg bedankt voor de reacties, ik vond het zelf ook een beetje raar... hij begon al met bedragen 60,- om windows te installeren en dan windows kopen ook nog eens 125,-

Zal dit ook melden bij de reviews van die winkel.. Geldwolf!
Dat hij wat geld wil hebben voor de installatie is vrij normaal want het is extra werk, alhoewel €60,- wel aan de hoge kant is want zoveel werk is het ook weer niet.

Een bedrag van €125,- voor de licentie is ook niet heel erg vreemd, het is goedkoper te krijgen maar voor een single retail licentie is het een vrij standaard bedrag.

Het ging mij voornamelijk erom dat de man beweerde dat het downloaden en op een stickje zetten geld kost en dat zonder licentie installeren niet mogelijk is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:30
Linxs schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:43:
hij begon al met bedragen 60,- om windows te installeren
Ik heb toch twee dingen die ik me afvraag:
• Hoe lang mag hij van jou bezig zijn met een installatie van Windows 10 inclusief de juiste drivers etc ?
(Want als die niet goed zijn zit de klant met een gaar systeem en krijgt hij de klachten die hij dan natuurlijk ook gratis op moet lossen)

• Wat mag zijn uurtarief zijn ?
Neem even mee in de afweging dat hij ook nog een winkelpand moet huren, de stroom moet betalen, elke dag een boterhammetje eet, liefst met iets van beleg erop ?

Ohja, en dan was ik stiekem ook wel benieuwd naar de uitkomst van het sommetje :p

[ Voor 4% gewijzigd door Carpento op 23-05-2017 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Carpento schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:32:
[...]

• Hoe lang mag hij van jou bezig zijn met een installatie van Windows 10 inclusief de juiste drivers etc ?
(Want als die niet goed zijn zit de klant met een gaar systeem en krijgt hij de klachten die hij dan natuurlijk ook gratis op moet lossen)

Neem even mee in de afweging dat hij ook nog een winkelpand moet huren, de stroom moet betalen, elke dag een boterhammetje eet, liefst met iets van beleg erop ?

Ohja, en dan was ik stiekem ook wel benieuwd naar de uitkomst van het sommetje :p
Jezus, wat een vragen, zeg. Help je de TS hier mee, denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:30
Ah well, zijn probleem was al opgelost maar hij is wel degene die betreffende ondernemer voor geldwolf verslijt en dat kennelijk ook nog eens online wil gaan rondbazuinen.

Mijn doel was hier niet om de TS te helpen maar om een ondernemer uit de wind te halen. 60 euro voor een complete installatie vind ik wel veel geld maar als je ziet hoeveel tijd hij er mee kwijt is om het góed te doen en daar zijn andere kosten naast zet (hey, verkopen van PC's levert ook maar flinterdunne marges op) dan snap ik die verkoper wel.

Om hem dan geldwolf te noemen is echt véél te makkelijk.

edit:

En als je dan graag iets met Jezus wilt, daar weet ik nog een redelijk dik boek over :>

[ Voor 8% gewijzigd door Carpento op 23-05-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linxs
oke bedankt voor je toevoeging over dit onderwerp _O-

[ Voor 6% gewijzigd door Linxs op 23-05-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Carpento schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:32:
[...]

Als je gaat kijken hoeveel tijd de man daar werkelijk mee bezig zal zijn... hooguit een half uur, op zijn max. Het is namelijk geen proces waar je constant bij moet zijn, Windows installeren is een paar klikken en de rest gaat vanzelf, dan nog een videokaart driver... en meer is er in 9 van de 10 gevallen tegenwoordig niet meer nodig. Dat zou dan betekenen dat de man een uurtarief van €120,- rekent... wat nogal hoog is.

En je kan in een dergelijk geval ook kijken naar wat anderen rekenen... deze man rekent €60,- bovenop de prijs voor het assembleren van de pc (niet eens wetende wat hij voor het assembleren rekent), maar ik ken diverse shops die het voor circa dezelfde prijs voor je assembleren, de hardware testen én Windows+drivers installeren... en geven daar ook nog eens garantie op. ;)

Geldwolf zal ik hem niet noemen, maar dat de man blijkbaar heul ruim rekent kan je toch wel zeggen... je bent als ondernemer uiteraard geheel vrij om te vragen wat je wil, maar dit ruikt toch wel een klein beetje naar iemand die een beetje misbruik probeert te maken van een klant die niet thuis is in dergelijke materie.

[ Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 23-05-2017 18:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zetje01
WTF, de hele topicstart is weg. Lekker is dat. Nou slaat het hele topic nergens meer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Linxs schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:32:
Opgelost !

bedankt allemaal _/-\o_
Het is niet echt de bedoeling dat je de topicstart verwijderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb de TS teruggezet, het is natuurlijk zinloos om deze weg te halen als er een antwoord is ontvangen.
Pagina: 1