Ervaringen met een Vereniging van Huurders?

Pagina: 1
Acties:

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:13

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
In het appartementencomplex waar ik woon hebben we een gedeelde tuin. Er zijn wat mensen die geld hebben ingezameld voor wat meubels (picknicktafel ed.). De ideeën worden in een FB-groep gezet, waar niet alle huurders in zitten. Nu vind ik dat an sich prima, maar ik heb mede door negatieve ervaringen niet echt de behoefte om mijn geld naar 1 huurder over te maken.

Dus ik heb een VVH voorgesteld zodat er een door een bestuur beheerde rekening kan komen en dat er op vergaderingen gestemd kan worden door alle bewoners. Er zitten zeker nog wat haken en ogen aan dit plan, want ik vraag me af of iedereen het met een VVH eens is. Genoeg mensen die 'gewoon' een appartement willen huren en verder niet actief met buren om willen gaan, lijkt me.

Ik kan alleen niks vinden over VVH's. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

Het gaat dus niet om een VVE, dus wellicht dat het niet is uit te voeren :?

If it aint fixed, it's broken.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Je kan voor alles een vereniging of stichting oprichten, ook hiervoor. Wat VvE's bijzonder maakt is dat alle eigenaars van appartementen automatisch en wettelijk verplicht lid zijn van de VvE voor dat gebouw.

Voor jouw vereniging zal iedereen vrijwillig lid moeten worden. Je kan het lidmaatschap niet verplichten. Houd er ook rekening mee dat het besturen van een vereniging of stichting ook een aantal formele aspecten met zich meebrengt.

Persoonlijk zou ik dit soort simpele zaken (zoals de picknicktafel) gewoon onderling afspreken. Het gaat maar om kleine bedragen per persoon. En als je die ene huurder niet vertrouwt, spreek dan af om een andere huurder (of jijzelf) het geld te laten ontvangen en te besteden :)