In het appartementencomplex waar ik woon hebben we een gedeelde tuin. Er zijn wat mensen die geld hebben ingezameld voor wat meubels (picknicktafel ed.). De ideeën worden in een FB-groep gezet, waar niet alle huurders in zitten. Nu vind ik dat an sich prima, maar ik heb mede door negatieve ervaringen niet echt de behoefte om mijn geld naar 1 huurder over te maken.
Dus ik heb een VVH voorgesteld zodat er een door een bestuur beheerde rekening kan komen en dat er op vergaderingen gestemd kan worden door alle bewoners. Er zitten zeker nog wat haken en ogen aan dit plan, want ik vraag me af of iedereen het met een VVH eens is. Genoeg mensen die 'gewoon' een appartement willen huren en verder niet actief met buren om willen gaan, lijkt me.
Ik kan alleen niks vinden over VVH's. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?
Het gaat dus niet om een VVE, dus wellicht dat het niet is uit te voeren
Dus ik heb een VVH voorgesteld zodat er een door een bestuur beheerde rekening kan komen en dat er op vergaderingen gestemd kan worden door alle bewoners. Er zitten zeker nog wat haken en ogen aan dit plan, want ik vraag me af of iedereen het met een VVH eens is. Genoeg mensen die 'gewoon' een appartement willen huren en verder niet actief met buren om willen gaan, lijkt me.
Ik kan alleen niks vinden over VVH's. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?
Het gaat dus niet om een VVE, dus wellicht dat het niet is uit te voeren
If it aint fixed, it's broken.