Omdat we op een bepaalde plaats in de zaak een extra SSID willen krijgen op het bestaande netwerk, zoek ik een oplossing met Vlans. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
De huidige situatie is dat de WAN gesplitst wordt, en met 2 routers 2 compleet fysiek gescheiden netwerken maakt.
Waar zou ik naartoe willen: 1 router, met twee subnetten, en op netwerkdeel A een Access point dat verkeer met een aparte SSID kan sturen naar het subnet van netwerkdeel B.
De apparatuur:
Draytek 2925 router(Hier heb ik al perfect een tweede lan segment aangemaakt)
Switch cisco SG20026P, vanaf hier vertrekt de UTP-kabel met POE naar het Unifi UAP-AC-PRO access point.
In het AP heb ik reeds een netwerk aangemaakt met vlan ID 10.
Van zodra ik in de router ook een vlan tag activeer, krijg ik geen internetverbinding meer.
Hopelijk is dit duidelijk.
De huidige situatie is dat de WAN gesplitst wordt, en met 2 routers 2 compleet fysiek gescheiden netwerken maakt.
Waar zou ik naartoe willen: 1 router, met twee subnetten, en op netwerkdeel A een Access point dat verkeer met een aparte SSID kan sturen naar het subnet van netwerkdeel B.
De apparatuur:
Draytek 2925 router(Hier heb ik al perfect een tweede lan segment aangemaakt)
Switch cisco SG20026P, vanaf hier vertrekt de UTP-kabel met POE naar het Unifi UAP-AC-PRO access point.
In het AP heb ik reeds een netwerk aangemaakt met vlan ID 10.
Van zodra ik in de router ook een vlan tag activeer, krijg ik geen internetverbinding meer.
Hopelijk is dit duidelijk.