Navigatie die verder kijkt dan zijn neus lang is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 08:01
Hallo Allen,

Even een vraag. Van de week reed ik weer eens door een grote stad heen met mijn iphone en de laatste Navigon software. Tot mijn grote irritatie geeft deze software nog steeds niet aan welke rijbaan je moet aanhouden voor de volgende afslag.

(Ik stond dus voor het stoplicht met 3 rijbanen rechtdoor en de volgende afslag was linksaf en ik stond natuurlijk helemaal rechts, het was poepie druk en dan moet je met het zweet op het voorhoofd je weer door het verkeer heen wurmen om de volgende afslag te kunnen nemen.)

Dit is me nu al zo vaak overkomen dat ik andere navigatie software wil kopen. Vroeger had TomTom deze functie al ingebouwd, maar het schijnt dat de nieuwste (sofware) versie nogal uitgekleed is.

Voordat ik weer de verkeerde software koop, weet iemand welke software voor de iphone deze functie ondersteunt?

(Ik heb zelf al google maps geprobeerd maar dat was helemaal een drama.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Sygic al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
+1 voor Sygic. Ze hebben een free trial welke een week lang volledige functionaltieit biedt. Als je wacht op een aanbieding heb je volgens mij voor €2530 lifetime map updates en live traffic info. Kan je geen buil aan vallen volgens mij: https://eshop.sygic.com/en/

[ Voor 7% gewijzigd door TommyboyNL op 23-05-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Nog een +1 voor Sygic. Levenslange licentie met regelmatig updates en aanbiedingen. Gebruik het al jaren naar grote tevredenheid.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mrjixies schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:45:
Hallo Allen,

Even een vraag. Van de week reed ik weer eens door een grote stad heen met mijn iphone en de laatste Navigon software. Tot mijn grote irritatie geeft deze software nog steeds niet aan welke rijbaan je moet aanhouden voor de volgende afslag.

<knip>

(Ik heb zelf al google maps geprobeerd maar dat was helemaal een drama.)
Waarom is Google Maps een drama? De (wereld) Kaart wordt vrijwel continu geüpdate. Doet wat jij wil (rijbanen enz) en is offline beschikbaar.

Veel beter kan het eigenlijk niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Bedankt voor de antwoorden. Sygic heb ik 5 jaar geleden al eens geprobeerd, het had toen deze functie nog niet ingebouwd, maar dat kan natuurlijk veranderd zijn. Ik zal de trial eens downloaden en kijken wat deze doet.

Als ik bij de link van Banshee kijk komt tomtom toch weer het beste uit de bus.

Google maps vond ik een drama, aangezien deze een aantal keer mij de verkeerde kant op stuurde (ik moest linksaf en GM zei dat ik rechts aan moest aanhouden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tomtom werkt ook niet altijd vlekkeloos, maar in mijn beleving wel de beste optie voor iOS. Sygic werkt ook goed al vind ik de trafficinfo beter werken bij TomTom.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Waze doet dat volgens mij ook. (Linksafslaan. Daarna: rechts aanhouden. Dat soort meldingen)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 18:15
ralpje schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:35:
Waze doet dat volgens mij ook. (Linksafslaan. Daarna: rechts aanhouden. Dat soort meldingen)
Klopt, zelf gebruik ik Waze al ongeveer 2 jaar, ben er zeer tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
ralpje schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:35:
Precies dat zijn de meldingen die ik bedoel, ik vind dit persoonlijk zo belanrijk. Echt raar dat heel veel navigatie software dit niet hebben.

Ik heb net de handleiding van sygic bekeken en het schijnt dat sygic nu deze feature heeft ingebouwd The turn-after-next-turn indicator appears when one turn follows closely after another, it is especially helpful in dense urban areas. Deze dus maar eens even proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 14:45
Je kunt de TomTom app ook gratis proberen. Tot 75 km per maand heb je de volledige functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:51

NSG

Je weet niks!

Ik vind zelf Waze duidelijk genoeg. Sygic geeft het in theorie wel duidelijker aan met hun "rijbaanassitentie", maar in het uurtje dat ik het geprobeerd heb ben ik zo veel fouten tegengekomen dat ik het er weer afgegooid heb, naast niet bestaande rijbanen ook telkens melding van niet bestaande flitspalen..

Dus probeer Waze eens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

mrjixies schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:45:
Dit is me nu al zo vaak overkomen dat ik andere navigatie software wil kopen. Vroeger had TomTom deze functie al ingebouwd, maar het schijnt dat de nieuwste (sofware) versie nogal uitgekleed is.
De nieuwe TT voor iOS heeft dat nog steeds hoor. Het wordt zelfs dubbel gedaan: boven in beeld verschijnen de rijstroken met een kleurde pijl welke je moet nemen, en vaak wordt er ook nog gezegd "houdt links aan" ofzo. Ik rij er zelf iig zonder problemen mee rond, blijft TT toch een van de fijnste navigatiesystemen vinden.

Daarnaast probeer ik wel te anticiperen op wat TT wil. Ik rij altijd met de 3D view aan, en als ik zie dat TT verderop blijkbaar naar rechts wil, zorg ik dat ik al tijdig meer naar rechts ga, zeker in grote steden.

Afbeeldingslocatie: http://www.geartactics.com/wp-content/uploads/2015/03/TomTom-Go-Mobile-Sideways-Screenshot1.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Microkid op 26-05-2017 11:06 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:12
Volgens mij zegt Tomtom ook iets als: "Houd rechts aan. Daarna, sla linksaf". Wat ik inderdaad wel heb gemerkt is dat er dan visueel nog steeds beide banen van de afrit worden aangegeven zoals hierboven, terwijl het dan het meest praktisch is om de meest linkerbaan aan te houden van de afrit.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 17:23

Grudgie

PSN: Grudgie7

Waze. Echt een hele fijne navigatie app. Had hiervoor Sygic gebruikt en ben toen overgegaan op Waze en sindsdien mijn trouwe navigatie app! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:18
En met de roamingtarieven die weg vallen is waze de ideale partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 19:28

Twazerty

AVCHDCoder developer

iGO zit meestal wel goed met de aanduiding op welke rijbaan je moet gaan rijden, maar is volgens mij niet voor iOS beschikbaar.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb android en weet niet hoe google maps het doet op iphone maar op mijn android telefoon werkt dit zo goed dat ik echt niks anders wil. beter dan alles wat ik daarvoor zelf heb gehad incl alle tom toms

vooral heerlijk dat je op alles kan zoeken dus specifieke winkel of supermarkt gewoon de naam invullen of adres als je dat hebt en hoppa route. banen alles wordt perfect weergegeven als je op b.v. winkel zoekt geeft hij zelfs aan of deze open is bij aankomst. en zelfs OV kent hij (nog nooit getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dJos1991
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-04 21:24
BillSpaarbank schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:26:
Tomtom werkt ook niet altijd vlekkeloos, maar in mijn beleving wel de beste optie voor iOS. Sygic werkt ook goed al vind ik de trafficinfo beter werken bij TomTom.
Dat zou normaal hetzelfde moeten zijn bij Sygic, aangezien ze gebruik maken van TomTom HD Traffic.
http://www.sygic.com/blog/2016/travel-faster-with-lifetime-traffic-information

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 21:00
Ik gebruik Navmii ook een heel fijn programma die doet wat jij zoekt, zowel online als offline te gebruiken.
Versies voor: Nederland, Benelux, Duitsland en VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rb0wag schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:55:
Ik gebruik Navmii ook een heel fijn programma die doet wat jij zoekt, zowel online als offline te gebruiken.
Versies voor: Nederland, Benelux, Duitsland en VS
Navmii is, in mijn ervaring, heel erg onvoorspelbaar in zijn gedrag. Ik heb deze als test meermaals tegelijk gebruikt met andere navigatie-software (meerdere toestellen tegelijk in gebruik), maar de meest vreemde adviezen kwamen tevoorschijn (in de regio Brabant).

Terugkomend op Navigon, deze heeft Lane Assist onboard en de functie daarvan is nu nét eigenlijk om op tijd aan te geven dat je in de juiste rijbaan(en) gaat rijden om niet verrast te worden bij een komende afslag of de te nemen route. Ik kan mij dan ook niet herinneren dat de afslaginfo niet op tijd in beeld kwam, Navigon is wat dat betreft eigenlijk altijd al voorloper geweest met zijn navigatie-software. Nu heb ik niet getest met iPhone maar volgens mij zou dat er bij die versie toch ook standaard in moeten zitten?

Afbeeldingslocatie: https://www.navigon.com/wp-content/uploads/2016/07/Feature_Fahrspurassistent_iOS_EN.png

Lane Assistant
Know the right lane in advance

Lane changing made easy: The Active Lane Assistant lets you know in advance which lanes to take long before approaching confusing road junctions and exits.
The app does an intelligent analysis of your next turn-maneuver and assists you to get into the correct lane in time to avoid swerving in and out of lanes.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iGO is ook voor ios beschikbaar.
Een aardig gratis app is Magic Earth. Zeker niet de beste vergeleken met betaalde apps maar wel een van de betere gratis apps imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:05

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Gratis vind ik HERE WeGo (was voorheen van Nokia) veruit de beste. Offline kaarten door heel Europa, live traffic, flitswaarschuwingen, en regelmatig kaartupdates.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
hardware-lover schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:21:
[...]

Terugkomend op Navigon, deze heeft Lane Assist onboard en de functie daarvan is nu nét eigenlijk om op tijd aan te geven dat je in de juiste rijbaan(en) gaat rijden om niet verrast te worden bij een komende afslag of de te nemen route. Ik kan mij dan ook niet herinneren dat de afslaginfo niet op tijd in beeld kwam, Navigon is wat dat betreft eigenlijk altijd al voorloper geweest met zijn navigatie-software. Nu heb ik niet getest met iPhone maar volgens mij zou dat er bij die versie toch ook standaard in moeten zitten?

[afbeelding]

Lane Assistant
Know the right lane in advance

Lane changing made easy: The Active Lane Assistant lets you know in advance which lanes to take long before approaching confusing road junctions and exits.
The app does an intelligent analysis of your next turn-maneuver and assists you to get into the correct lane in time to avoid swerving in and out of lanes.
Ja deze functie zit in ios ook ingebouwd, maar het werkt dus voor geen meter. b.v. bij het stoplicht waar ik stond gingen 3 banen rechtdoor en 2 linksaf. Dan geeft navigon inderdaad rechtsonder dat beeld weer met 3 banen en alle 3 ingekleurd als je daarna linksaf moet, heeft dat dus geen zin, er zou er 1 moeten zijn ingekleurd.

Soms doe ik dan 2d weergave en zoom ik uit om te zien waar de route ongeveer heen gaat, maar na een paar seconden springt het beeld dan weer terug naar het originele zoom niveau, om te haten :'(

Gisteren sygic geprobeerd en dat werkt al een stuk beter, al was het niet bij elk stoplicht of afslag even duidelijk. Ga van de week tomtom voor ios eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Grudgie schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 12:10:
Waze. Echt een hele fijne navigatie app. Had hiervoor Sygic gebruikt en ben toen overgegaan op Waze en sindsdien mijn trouwe navigatie app! :)
Waze werkt heel fijn. Toch heb ik daarnaast TomTom omdat deze:

- minder data verbruikt
- op de motor overzichtelijker is.
- hopelijk synchroniseert met MyDrive zodat ik ook routes op de pc kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:42
Ik gebruik zelf GPS Nav voor offline navigatie: https://itunes.apple.com/...by-scout/id389339088?mt=8

Het kost maar 2,29 euro en daarna kun je voor 10 of 15 euro de kaarten van heel de wereld kopen in de app zelf. Ik heb dit jarenlang gebruikt op vakantie en da's mij altijd goed bevallen. Vanaf 12 juni vallen voor mijn provider de roaming kosten eindelijk weg. Ik zal GPS Nav wel behouden voor het gebruik buiten de EU maar verder red ik mij wel met Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb nu even 2 dagen Waze gebruikt om eens te vergelijken met TomTom Go Mobile. Spraakaanduidingen en kaart vind ik fijner (meer en betere uitspraak), maar ik mis de rijbaan-advisering (kan ik nergens vinden). Daarnaast is het verkorte routeoverzicht in TT (rechts van het scherm) wel erg handig om snel te zien waar de files, flitsers e.d. staan. Dus ja, sommige zaken zijn beter in Waze, sommige zijn beter in TT, maar ik blijf bij TT.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
DeNachtwacht schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:14:
Gratis vind ik HERE WeGo (was voorheen van Nokia) veruit de beste. Offline kaarten door heel Europa, live traffic, flitswaarschuwingen, en regelmatig kaartupdates.
Top product, inderdaad. Zeker als je bedenkt dat deze app gratis is.Live traffic is sowieso een pré.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hier wel een tevreden Navigon-gebruiker. Wellicht kun je je suggestie inzenden naar Navigon om het product te verbeteren? Ik heb ook meerdere apps gebruikt, maar de functie die jij bedoelt nog niet tegengekomen.

En bij twijfel raad ik je ook aan - zoals hierboven aangegeven - om even uit te zoomen en te kijken hoe het vervolg van je route eruit ziet. Misschien kun je dit zelfs standaard instellen in je instellingen.

Tot slot voor degenen die Google Maps wel fijn vinden (op de iPhone!), luister alleen al eens naar de stem, kijk hoe de kaart weer wordt gegeven, en zoek eens naar nieuwbouwwijken. Wijken waar vrienden al jaren wonen staan nog altijd niet in Google Maps, wel netjes in alle andere apps.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik mis nog steeds een app die offline kaarten, life traffic met suggestisch en het inladen van routes van anderen combineert. Ik gebruik op de motor Scenic voor het rijden van routes, maar die heeft dan weer geen life traffic. Ik hoop dat TomTom snel met MyDrive synchronisatie komt, maar ze houden de kaken stijf op elkaar over een eventuele planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommuz
  • Laatst online: 06-09 17:08
Ik zit zelf ook te twijfelen tussen Waze, Sygic en eventueel een andere app. Daarbij heb ik zelf nog een aanvullende vraag:

Heeft hier iemand ervaring met de black box functie van Sygic?

Dat is een manier om je smartphone ook als dashcam te gebruiken. Ik ben alleen bang dat die functie je mobiel erg snel leegtrekt of de accu verpest als je hem aan de lader hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
Here we go is ook eem top app alleen jammer dat je een internetverbinding moet hebben als je een relatief lange route wil plannen. Klopt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
In Nederland gebruik ik altijd Waze op m'n iPhone 7. Heb wel ingebouwde navigatie in mijn Peugeot 308 maar dat is zo'n verschrikkelijk systeem. Waze is altijd zeer accuraat en leidt mij altijd perfect om files heen en geeft mij altijd de snelste routes.

Voor mijn komende vakantie in Amerika (West Coast) heb ik een jaar TomTom Go aangeschaft voor € 20,- zodat ik Amerika offline beschikbaar heb en dus een perfecte navigatie heb. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik zit momenteel in dezelfde zoektocht. Apple kaarten doet het goed, maar mist nogal wat opties. (Wel erg duidelijk)
Heb nu Here we GO geprobeerd, de mappen zullen van goede kwaliteit zijn, maar ik vindt de aanwijzingen echt onduidelijk en ik vondt deze af en toe raar gedragen. TomTom bevalt tot nu toe erg goed, alles zit er op wat ik nodig heb, maar ik vindt TT soms in het aanraden van alternatieve routes wat zenuwachtig.
Ik ga nu Sygic proberen, niet erg duur en veel mogelijkheden.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrjixies
Heb inmiddels sygic nog een paar keer geprobeerd. En geeft in de meeste gevallen de juiste rijbaan weer, alleen word dit niet uitgeproken wat wel een beetje jammer is natuurlijk. Maar goed ik weet nu tenminste bijna altijd dat ik in de juiste rijbaan sta. Er was nu een aanbieding voor 20 euro met "levenslange" updates en traffic, heb hem dus maar gekocht :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommuz
  • Laatst online: 06-09 17:08
Heb die aanbieding ook gezien ja!
Zou je na een paar dagen nog even kunnen zeggen wat je ervan vind? Dan weet ik ook of ik sygic aan ga schaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:19
mrjixies schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:38:
Heb inmiddels sygic nog een paar keer geprobeerd. En geeft in de meeste gevallen de juiste rijbaan weer, alleen word dit niet uitgeproken wat wel een beetje jammer is natuurlijk. Maar goed ik weet nu tenminste bijna altijd dat ik in de juiste rijbaan sta. Er was nu een aanbieding voor 20 euro met "levenslange" updates en traffic, heb hem dus maar gekocht :-)
Ik ben sygic ook aan 't proberen. Zit enorm veel in en tot nu toe ook tevreden. Enige irritante vind ik aan de linkerkant alle suggesties voor parkeerplaats, benzinepomp etc. Ik kan nergens vinden of dit uit te schakelen is. Jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:28:
[...]
Waarom is Google Maps een drama? De (wereld) Kaart wordt vrijwel continu geüpdate. Doet wat jij wil (rijbanen enz) en is offline beschikbaar.

Veel beter kan het eigenlijk niet.
Wat mij betreft het gebrek aan permanente offline kaarten van landen/gebieden. Nu verlopen ze na een maand ofzo en zijn ze van beperkte gebieden.
zwasie schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:34:
En met de roamingtarieven die weg vallen is waze de ideale partner
Toch hou ik graag mijn databundel voor andere zaken zoals muziek, nieuws, e-mail e.d.
Zodoende blijf ik het jammer vinden dat Waze dit niet heeft (voor zover ik weet). Daarom geef ik Sygic nu een kans. Eerder gebruik gemaakt in binnen en buitenland van zowel Navmii, Maps.me en Here WeGo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:20
Google maps gebruikt niet zo veel data. Het kost mij ongeveer 40 MB per maand.
Het zal meer zijn als je continu op de weg zit, maar is die 50 eurocent per maand dan waar je wakker van ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
funrider schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:47:
Wat mij betreft het gebrek aan permanente offline kaarten van landen/gebieden. Nu verlopen ze na een maand ofzo en zijn ze van beperkte gebieden.
Dat vind ik juist ideaal eigenlijk en als je langer dan een maand op vakantie gaat kan je heus wel ergens even de kaart opnieuw downloaden via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Donstil schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:21:
[...]
Dat vind ik juist ideaal eigenlijk en als je langer dan een maand op vakantie gaat kan je heus wel ergens even de kaart opnieuw downloaden via WiFi.
Ik heb het liever altijd offline op mijn telefoon staan niet alleen voor op vakantie, maar ook thuis als je eens de deur uit moet dat je dan niet eerst de kaart moet download voor Nederland, provincie of route en wat als je daarvan afwijkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
funrider schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:46:
Ik heb het liever altijd offline op mijn telefoon staan niet alleen voor op vakantie, maar ook thuis als je eens de deur uit moet dat je dan niet eerst de kaart moet download voor Nederland, provincie of route en wat als je daarvan afwijkt?
Kaart downloaden als je in Nederland de deur uit gaat? Het is geen 1998 meer hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Donstil schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:06:
[...]

Kaart downloaden als je in Nederland de deur uit gaat? Het is geen 1998 meer hoor :)
Gebruik jij dan in NL altijd je databundel dan? Nog (niet) iedereen heeft een onbeperkt data bundel, met een 1 of 2GB databundel kan het hard gaan als je ook al muziek streamt, nieuws, e-mail e.d. over 3G/4G gebruikt al kan voor muziek en nieuws je ook offline gaan, maar navigeren offline is een stuk relaxter aangezien ik het ook het minst gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
funrider schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 23:22:
Gebruik jij dan in NL altijd je databundel dan? Nog (niet) iedereen heeft een onbeperkt data bundel, met een 1 of 2GB databundel kan het hard gaan als je ook al muziek streamt, nieuws, e-mail e.d. over 3G/4G gebruikt al kan voor muziek en nieuws je ook offline gaan, maar navigeren offline is een stuk relaxter aangezien ik het ook het minst gebruikt.
Ja in Nederland gebruik ik altijd gewoon data voor google maps, is zo marginaal wat dat gebruikt. Daar hoef je echt geen onbeperkt internet voor te hebben.

Ooit eens bijgehouden wat Utrecht>Parijs deed aan data op google maps, dat was een paar jaar geleden (en dus ook een hoop optimalisaties geleden) nog geen 35 MB enkele reis. 32 als ik het mij goed herinner.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 16-06-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Dat valt inderdaad reuze mee. Ik had verwacht dat dat verbruik vele malen hoger lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruslandsosa
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-06-2024
+1 voor TomTom. Ik heb zelf een TomTom Europa app al ruim 5jaar. Eerste paar jaartjes werkde het niet helemaal vlekkeloos maar sinds twee drie jaar heb ik echt helemaal niks op aan te merken. Weekt echt perfect en updates komen ook regelmatig zo dat je niet ineens op een lege stuk kaart staat. Ben echt heel tevreden mee! Trouwens gebruik de TomTom ook vaak op de motor dis spraak begeleiding is ook top want ik gebruik het met een oortje dus zie de scherm niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasc66
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-08 14:32
Goedemorgen allen,

Ik wil graag jullie ervaringen inzake de "nieuwe" TomTom Go app voor IOS peilen. Zelf ben ik van mening dat dit een doorlopend drama is - sinds de introductie is het kommer en kwel. Een paar punten:
  • Op gebied van functionaliteit blijft de nieuwe app achter bij de oude. Zo heeft het meer dan een jaar na intro geduurd voordat de nieuwe app ook reizen "via" kon bieden. Idem voor alternatieve routes
  • De nieuwe app loopt regelmatig tussen de 25m en 75m achter op de werkelijke positie van het voertuig - met name op rontondes is dit het geval.
  • De kaarten zijn idioot groot geworden zonder dat ik daar iets van een toegevoegde waarde voor terugkrijg
  • Zoeken van een adres is lastig, inefficient ed tov de oude versie
  • De app start niet sneller op dat oude versie
  • Verkeersinformatie krijgt je niet binnen via 3G - tenzij je een workaround toepast
  • Support van TomTom heb je vaak niets aan - uitzonderingen daargelaten
  • Last but not least: Op IOS 11 (beta) klapt TomTom Go er gewoon uit. Geen enkele andere app heeft dat (andere navigatie apps functioneren prima).
Kortom: daar waar vroeger TomTom de standaard was gaat het nu heel hard achteruit. Het is met name storend dat er iedere keer wat aan de hand is. Wat zijn jullie ervaringen en wat kunnen we hieraan doen?

[ Voor 15% gewijzigd door Pasc66 op 28-06-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Pasc66 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:51:
Goedemorgen allen,

Ik wil graag jullie ervaringen inzake de "nieuwe" TomTom Go app voor IOS peilen. ......

Kortom: daar waar vroeger TomTom de standaard was gaat het nu heel hard achteruit. Het is met name storend dat er iedere keer wat aan de hand is. Wat zijn jullie ervaringen en wat kunnen we hieraan doen?
Ik ken de oude app niet, dus ik kan niet vergelijken. Ben redelijk tevreden over de TomTom Go app. Heb veel apps geprobeerd, maar kwa traffic steekt TomTom er met kop en schouders boven uit. Hooguit Waze is vergelijkbaar. Toch heb ook ik een paar ergenissen:

- Ik vind de bediening niet overal even logisch
- Er is geen sync met MyDrive mogelijk. Ik zit hier met smart op te wachten, zeker omdat de Android versie dit wel kan. Ik heb dit nodig om motorroutes te kunnen laden.

We kunnen er denk ik weinig aan doen. Zit regelmatig op het forum van TomTom. Ze kennen denk ik de frustraties, maar zijn weinig mededeelzaam over wat en wanneer ze er iets aan doen. Het enige wat je als consument kunt doen is de app links laten liggen. Maar ik denk dat ie daarvoor toch te goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
TomTom heeft nu een maandabonnement geïntroduceerd. € 5,99 <-- te duur voor woorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
turkeyhakan schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:32:
TomTom heeft nu een maandabonnement geïntroduceerd. € 5,99 <-- te duur voor woorden!
Ik denk dat het maand-abbonnement is bedoeld voor mensen die het niet vaak gebruiken. Je kunt dan bv tijdens de vakantie TomTom gebruiken voor 5,99. Als het vaker gebruikt kun je beter voor een jaarabbo van 20 euro gaan. Overigens maken wij binnen het gezin gebruik van dat jaarabbo. Komt dan op 5 euro per persoon per jaar. Ik vind dat een koopje.
Pagina: 1