Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 09:16
Hoi allen,

Ter introductie; ik heb onlangs een woning gekocht en hier flink in verbouwd. Inmiddels woon ik er samen met vriendin en klussen we vrolijk door.

Het toeval mocht dat in de huiskamer de schakelaars op onhandige plekken zaten, maar verplaatsen werd lastig zonder het plafond te moeten slopen. Ik heb toen gekozen bij de bouwmarkt met flinke korting wat KAKU schakelaars en dimmers te halen, waardoor ik nu een stuk of 10+ KAKU ontvangers heb hangen met een handjevol draadloze schakelaars.

- keuken 4x (werkblad, algemeen, onder-kast, afzuigkap-licht)
- eettafel
- salontafel
- gang
- hal
- buitenverlichting
- zonnewering (ASUN)
- buitenverlichting achter
- handvol stekker-schakelaars voor losse lampen
- 5x dubbele schakelaar verspreid over woonkamer en gang

Nu mag ik van vrouwlief wel het huis automatiseren, maar het moet niet voor ons nadenken (harde eis). Tweede eis is dat alles ook zonder PC aan te sturen is via schakelaars. Dit gaat tot nu toe prima.

Ik heb Domoticz draaien op een Ubuntu servertje met een RFXcom, wat prima werkt. Een draadloze temperatuursensor meet de woonkamer om de vloerverwarming te kunnen controleren.

Tot nu toe is het enige script wat ik heb geprobeerd de buitenlamp: Deze gaat nu automatisch aan als het donker word, en rond half 1 weer uit.

Wel nu;

Wat zijn volgens jullie de meest fijne toevoegingen voor je huis die Domotica tot stand heeft gebracht?
Wat vind je nou echt fijn dat automatisch gaat? Of is het achteraf toch voornamelijk een 'gimmick' en bestuur je alles alsnog met de hand?

Ik zou graag nog een OpenTherm Gateway aansluiten om mijn gasgebruik in de gaten te kunnen houden (en te tweaken), maar vooralsnog weet ik nog niet zo goed wat ik nou zou willen automatiseren of de volgende stap zou zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Edwin88 op 23-05-2017 09:43 ]