Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Twin Peaks 2

Wikipedia:
Twin Peaks is an American serial drama television series created by Mark Frost and David Lynch that premiered on April 8, 1990, on ABC. It was one of the top-rated series of 1990, but declining ratings led to its cancellation after its second season in 1991. It nonetheless gained a cult following and has been referenced in a wide variety of media.[3] In subsequent years, Twin Peaks is widely regarded as one of the greatest television series of all time.[4][5][6][7][8]

The series follows an investigation headed by FBI Special Agent Dale Cooper (Kyle MacLachlan) into the murder of homecoming queen Laura Palmer (Sheryl Lee) in the fictional town of Twin Peaks, Washington. The narrative draws on elements of crime drama, but its uncanny tone, supernatural elements, and campy, melodramatic portrayal of eccentric characters also draw on American soap operas and horror tropes.[3][9] Like much of Lynch's work, it is distinguished by surrealism and offbeat humor, as well as distinctive cinematography.[10] The show's acclaimed score was composed by Angelo Badalamenti in collaboration with Lynch.[11]

Twin Peaks was followed by a 1992 feature film, Twin Peaks: Fire Walk with Me, that serves as a prequel to the television series. In October 2014, Showtime announced that the series would return as a limited series, which premiered on May 21, 2017. The limited series is written by Lynch and Frost and directed by Lynch. Many original cast members, including MacLachlan, have returned.

Twin Peaks 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
De oude serie uit 1990 was compleet vernieuwend. Afgelopen weken het geheel teruggekeken, maar het is ook wel echt ouderwets. Laatste afleveringen lastig door te komen (behalve de allerlaatste).

Nu alleen nog aflevering 1 gezien en het is compleet niet wat je er van zou verwachten. Of is dat misschien weer logisch getuige David Lynch?

Van de cast uit het plaatje in de topicstart heb ik alleen nog Dale gezien. Ook van het dorpje Twin Peaks zie je nog nauwelijks wat. Ziet er wel fantastisch uit. Ook het intro muziekje rondom Dale was erg gaaf.

Maar weird is toch de kortste samenvatting die ik wil geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Jelte schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:34:
...

Precies wat ik verwachtte, maar het is zeker geen makkelijk vervolg. Of ik dit 18 afleveringen ga volhouden? Geen idee want het is niet een serie voor even tussendoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2022
Al het werk van David Lynch is weird. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik had niet verwacht dat het restant van Mikes arm, bovenop een kale boom, duidelijkheid​ zou verschaffen. Nou ja de David Lynch definitie van duidelijkheid​.

Maar meer van Twin Peaks zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrathion
  • Laatst online: 27-11-2020
Ik moet bekennen dat ik een grote fan van de eerste 10 (of zo) afleveringen van Twin Peaks was. Naderhand zakte m'n enthousiasme flink in: het werd snel duidelijk dat de hele serie nergens over ging; het was slechts een opeenstapeling van niet te begrijpen - en daarmee uiteindelijk inhoudsloze - beelden. Een goed, maar wellicht ingewikkeld verhaal, zoals dat bijvoorbeeld bij de recente afleveringen van Fargo of Better Call Saul te zien is, ontbrak eenvoudigweg. De gedachte leek meer te zijn om zo onbegrijpelijk over te komen dat kijkers zouden denken dat zij dom waren, en niet de makers van de serie.

Met deze nieuwe aflevering krijg ik eerlijk gezegd hetzelfde gevoel. Ik hoop erg dat ik het mis heb, en dat we eindelijk, naast alle gebruikelijke "weirdness", ook eens een heus verhaal krijgen.

Maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Andrathion schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 02:44:
Ik moet bekennen dat ik een grote fan van de eerste 10 (of zo) afleveringen van Twin Peaks was. Naderhand zakte m'n enthousiasme flink in: het werd snel duidelijk dat de hele serie nergens over ging; het was slechts een opeenstapeling van niet te begrijpen - en daarmee uiteindelijk inhoudsloze - beelden. Een goed, maar wellicht ingewikkeld verhaal, zoals dat bijvoorbeeld bij de recente afleveringen van Fargo of Better Call Saul te zien is, ontbrak eenvoudigweg. De gedachte leek meer te zijn om zo onbegrijpelijk over te komen dat kijkers zouden denken dat zij dom waren, en niet de makers van de serie.

Met deze nieuwe aflevering krijg ik eerlijk gezegd hetzelfde gevoel. Ik hoop erg dat ik het mis heb, en dat we eindelijk, naast alle gebruikelijke "weirdness", ook eens een heus verhaal krijgen.

Maar ik betwijfel het.
ik ben het met je eens dat vanaf Leland zijn dood het niet of nauwelijks interessant is. Behalve enkele stukken, zoals de allerlaatste aflevering.
Bedenk ook dat vele van deze niet interessante afleveringen niet door David Lynch zijn geschreven of geregisseerd. Dat is nu wel zo.
En dat maakt het toch intrigerend.

En er lijkt al wel wat verhaal in te zitten. Doppelganger Cooper (DC?) wil uit de Black Loge blijven, terwijl datjuist nodig is voor Cooper om eruit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrathion
  • Laatst online: 27-11-2020
In alle eerlijkheid: die laatste aflevering (van de tweede serie) heb ik nooit gezien. Ik vrees dat ik al veel eerder afhaakte.

Maar ik zal hoe dan ook de volgende paar afleveringen blijven volgen. Je weet tenslotte maar nooit, en ja, het blijft inderdaad Lynch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Foxhound83 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:53:
[...]

Al het werk van David Lynch is weird. :D
The Straight Story is alles behalve weird. ;)

Twin Peaks is weer heerlijk vaag. En gezien de (pers) recencies weer net zo polariserend als de eerdere seizoenen en film. Als je fans vraagt over Fire Walk With Me (beide versies) dan krijg je ook reacties van mensen die de film haten, of die de film juist top vinden.

Het leukste bij Lynch blijft altijd de mensen die de films / serie diep gaan analyseren. Nutteloos, want je gaat toch nooit uitvinden wat Lynch nou precise bedoeld. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-04 17:58
Vermakelijke van Lynch is juist dat er zo lekker veel is om te analyseren en over na te denken. En datgene wat je daarna bedacht hebt, nou dat is dan de betekenis IMHO...en dat hoeft helemaal niet te zijn wat Lynch voor ogen had. Tenzij een nieuwe aflevering daarna je analyse om de zeep helpt :)

Heerlijk verfrissend om Lynch & Frost weer aan het werk te zien in ieder geval. Hoop stiekem wel dat de sfeer ook nog weer ouderwets luchtig/soapy wordt, met taart en koffie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:03
Andrathion schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 02:44:

Maar ik betwijfel het.
Het is alweer wat langer geleden maar zo ervaarde ik het niet. Er werd wel van de kijker verwacht om wat meer na te denken en bepaalde conclusie's zelf te trekken maar veel van 'inhoudsloze beelden' gaven wel degelijk clue's en waren bedoel om een kijker aan het denken te zetten. Althans, dat is wat ik mij er nog van kan herinneren. :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heb nu 3 afleveringen gezien van het nieuwe seizoen en het is een grote LSD trip tot nu toe :P Doet me een beetje denken aan het laatste half uur van 2001: A Space Odessy.

Ik was 10 toen Twin Peaks voor het eerst op TV kwam dus kan me er niet veel meer van herinneren maar weet nog wel dat de serie me op de een of andere manier boeide, echter voor mijn gevoel is het nieuwe seizoen nog waziger dan vroeger en zitten er meer horror elementen in. Misschien moet ik Firewalk With Me eens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 22:39
De oude serie heb ik nooit gezien, laat ik dat voorop stellen. Dus ik begon woensdag met de nieuwe serie. Ik was er stil van... niet omdat het zo bijzonder was, maar het was niet te volgen. Men vliegt van het ene nietszeggende shot naar het andere. Zonder verhaallijn (die er vast is). Nope, de serie kon mij niet bekoren, dus na een half uurtje heb ik hem weer uit gezet.

Ik kijk wel vaker vage series (American Gods, Fargo, bijv.), maar een serie moet mij wel 'pakken' in het eerste half uur anders gaat ie linia recta de prullenbak in. Er staan namelijk genoeg nog series op mijn lijstje.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Jelte op 27-05-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
rimave schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:52:
De oude serie heb ik nooit gezien, laat ik dat voorop stellen. Dus ik begon woensdag met de nieuwe serie. Ik was er stil van... niet omdat het zo bijzonder was, maar het was niet te volgen. Men vliegt van het ene nietszeggende shot naar het andere. Zonder verhaallijn (die er vast is). Nope, de serie kon mij niet bekoren, dus na een half uurtje heb ik hem weer uit gezet.

Ik kijk wel vaker vage series (American Gods, Fargo, bijv.), maar een serie moet mij wel 'pakken' in het eerste half uur anders gaat ie linia recta de prullenbak in. Er staan namelijk genoeg nog series op mijn lijstje.
na een half uur een serie al afschrijven? Dan zul je er veel afschrijven.
En niets zeggend? Ze zeiden heel veel! Alleen wat?

Twin Peaks seizoen 3 is denk ik alleen leuk, als je tenminste de eerste 10/15 afleveringen hebt gezien. Anders volg je er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 22:39
Jelte schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:14:
[...]
na een half uur een serie al afschrijven? Dan zul je er veel afschrijven.
En niets zeggend? Ze zeiden heel veel! Alleen wat?

Twin Peaks seizoen 3 is denk ik alleen leuk, als je tenminste de eerste 10/15 afleveringen hebt gezien. Anders volg je er niets van.
Het hangt van de serie af. Maar iets moet mij wel triggeren om verder te kijken. Games of Trones heb ik meerdere afleveringen van gezien, maar daarna ook afgeschreven. Totaal niet mijn serie. Walking Dead volg ik vanaf het begin, maar daar komt de klad wat in, dus die verdwijnd misschien ook.

Maar Twin Peaks is misschien meer iets voor diegene die de oude serie ook gezien heeft.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
kazuka schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:28:
Heb nu 3 afleveringen gezien van het nieuwe seizoen en het is een grote LSD trip tot nu toe :P Doet me een beetje denken aan het laatste half uur van 2001: A Space Odessy.

Ik was 10 toen Twin Peaks voor het eerst op TV kwam dus kan me er niet veel meer van herinneren maar weet nog wel dat de serie me op de een of andere manier boeide, echter voor mijn gevoel is het nieuwe seizoen nog waziger dan vroeger en zitten er meer horror elementen in. Misschien moet ik Firewalk With Me eens gaan kijken.
nu ik de derde ook gezien heb snap ik de 2001 referentie.
Het is duidelijk, wil je dit uitzitten heb je uithoudingsvermogen nodig.

Waar gaat dit heen! Wil het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:40

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

rimave schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:12:

Maar Twin Peaks is misschien meer iets voor diegene die de oude serie ook gezien heeft.
Niet misschien, dat is 100% de waarheid :P

Hieraan beginnen zonder het origineel gezien te hebben is als Memento halverwege aanzetten zonder enig idee te hebben wat het is :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:03
rimave schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:52:

Wat je nu beschrijft is wel de stijl van David Lynch. Een hoop van zijn films doen precies dat wat jij beschrijft (Eraserhead anyone?) Daar hou je van of niet en ik kan mij goed voorstellen dat mensen dit maar vage shit vinden.

Ik persoonlijk vind het om te smullen! :9~
Spike_wolf schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:04:
[...]

Niet misschien, dat is 100% de waarheid :P

Hieraan beginnen zonder het origineel gezien te hebben is als Memento halverwege aanzetten zonder enig idee te hebben wat het is :P
:Y

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
4e aflevering was wat 'normaler'. Quirky humor en wat meer bekende karakters.
Ik had verwacht dat Coop na een kop koffie weer helemaal de oude zou zijn (kan nog trouwens).

HI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:40
Ik vond EP 3 en 4 amper kijkbaar en nauwelijks interessant. Ze gaven ook niet het gevoel dat het verhaal ergens naar toe gaat.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
cheiron schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:29:
Ik vond EP 3 en 4 amper kijkbaar en nauwelijks interessant. Ze gaven ook niet het gevoel dat het verhaal ergens naar toe gaat.
Zeker wel, het is duidelijk dat Alfred en Gordon door hebben dat er wat mis is met Bad Cooper.
En ook Dougie gaat ergens heen.

Dat het niet snel gaat, dat is duidelijk. Maar vooruitgang is er.

Zit nu nog steeds te grinniken om ep 4. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 01-06-2017 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Wie van jullie luisteren na het kijken van een episode nog naar podcasts luisteren voor analyses en voorspellingen? Ik doe dit graag voor de wat complexere series als Better Call Saul, Bates Motel, mr Robot en nu natuurlijk helemaal Twin Peaks.

Aanraders:
* https://art19.com/shows/twin-peaks-podcast
* http://www.idlethumbs.net/twinpeaks
* http://soundcloud.com/peakstv

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Met episode 5 komt er duidelijk een wat meer gangbare toon in. Als in de twin Peaks toon.
Minder weirde visuals, maar genoeg vage verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Aflevering 6 brengt een aantal lijntjes net een klein stapje verder, maar haalt ook weer nieuwe zaken aan.
Het blijft aparte tv, dat je nergens anders zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-03 16:39
De oude serie uit 1990 was compleet vernieuwend. Afgelopen weken het geheel teruggekeken, maar het is ook wel echt ouderwets. Laatste afleveringen lastig door te komen (behalve de allerlaatste).
Moet er nog 3 in seizoen 2, maar het komt uit mijn tenen. De serie was leuk tot de moord werd opgelost in afl 17 of 18, maar kakt snel in daarna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 21:32
Got a light?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-05 01:18

burgt

Starbass

Nine Inch Nails!

verder wel weer een fokking vage aflevering

[ Voor 59% gewijzigd door burgt op 27-06-2017 11:04 ]

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
  • Laatst online: 02-08-2022
burgt schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:03:
Nine Inch Nails!

'The' Nine Inch Nails :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
burgt schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:03:
Nine Inch Nails!

We zijn niet de enigen. Ik moet zeggen dat als Lynch wéér 40 minuten+ in een episode aan vaagheid douwt, ik toch echt af ga haken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-05 18:05
wow Lynch light weights here. Nooit Inland Empire gezien? dat is wat je krijgt, een 18 uur durende Inland Empire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Ja weer een typische Lynch aflevering 8.
Zo krijg je een seizoen wel vol.

Maar wel vet NIN in the Roadhouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat is het een beetje. Hij wilde meer geld en meer tijd. Vul het dan ook met iets waar we als kijker wat aan hebben. Prima om vage beelden te gebruiken, maar moet het zo lang?

Ook mis ik gewoon het sfeertje van het oude twin Peaks (seizoen 1 en begin 2). Het gaat alle kanten op en nog steeds komt er meer bij, ipv dat het ergens heen gaat.

En natuurlijk kun je zoiets verwachten van Lynch, maar dat wil niet zeggen dat het goed is. Dit is bij vlagen briljant. Maar er zit ook echt skip-waardige stukken in.

Edit:
Wel een aardige beschrijving via Reddit:
SKU_3310062 • 7d
Penderecki's threnody (the atomic bomb) begat, or ripped a hole for, the dark mother entering our world. We recently saw her trapped in the cube eating the couch couple and I am guessing that was the creature depicted here.

The dark mother puked up Bob in spirit. Bob manifested here in the form of a cicada frog. The woodsmen, also unleashed by a rift, or born from the aftermath, of the a-bomb, conditioned hosts for the Bob-frog via their radio message. Bob-frog climbed into, or rode, his first host (the way one might, say, ride a horse as mentioned in the woodsman's words), the girl on the bed.

The giant is the opposite of the dark mother and birthed goodness, in the form of Laura, to thwart Bob/the dark mother spirit thing that the bomb unleashed.

I don't think it's happenstance that technology is the means of Bob's first host's conditioning.

The woodsmen are asking for fire, the first human technology -- "Got a light?" They manipulate, and travel via, our electronics. That fits with all the themes of electricity, static, distortion, the light pole, etc. We doomed ourselves.

That's my guess. It's a bit literal.

Edit: Shout out to Gordon's office having photos of garmonbozia (corn) and the a-bomb hung up -- I think he knows a lot more than has been let on in regards to his Blue Rose cases.
toon volledige bericht

[ Voor 58% gewijzigd door Jelte op 03-07-2017 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Jelte schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:26:

Ook mis ik gewoon het sfeertje van het oude twin Peaks (seizoen 1 en begin 2). Het gaat alle kanten op en nog steeds komt er meer bij, ipv dat het ergens heen gaat.
Same here. Nu had seizoen 1,5 (totdat duidelijk wordt hoe het met Bob zit) natuurlijk een behoorlijk duidelijke verhaallijn. Dat mis ik in dit seizoen toch wel, het gaat echt alle kanten op.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:29
cheiron schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 23:16:
[...]

Same here. Nu had seizoen 1,5 (totdat duidelijk wordt hoe het met Bob zit) natuurlijk een behoorlijk duidelijke verhaallijn. Dat mis ik in dit seizoen toch wel, het gaat echt alle kanten op.
Het mooie vind ik juist dat er wel degelijk een verhaallijn in zit. Duidelijk misschien niet, maar dat maakt het juist zo goed. Je moet echt je best doen om het aan elkaar te knopen tot een 'logisch' verhaal.

Ik bekijk de serie samen met een vriend, en samen komen we toch een heel eind qua verhaal (of in ieder geval: onze interpretatie ervan). Sommige stukken moeten we dan wel meerdere malen bekeken hebben. Telkens zie je weer andere dingen en denk je weer iets meer van de puzzel te begrijpen. Totdat je een volgende aflevering erachter komt dat het totaal niet logisch meer is.... waardoor er weer nieuwe theorieën ontstaan.

Heerlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-05 18:05
ik vind het fantastisch hoe mensen verontwaardigt om uitleg schreeuwen, ik bedoel, hebben ze dan nooit een David Lynch film gezien? Graag meer nucleare explosies, veeg en ontbijt scene's. Dit is Lynch wat hij als beste kan doen. Diegene die het niet kunnen waarderen, ga maar lekker Walking Dead kijken waar alles op een presenteerblaadje word opgediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Het gaat wel echt alle kanten op nu. Ik kan best wat hebben op het gebied van traag en vaag, maar dit lijkt gewoon makkelijk geld verdienen.

Uitleg is niet zo zeer nodig, maar wat voegt het toe om minutenlang naar drie rokende mensen te kijken? Of die Candie en haar vlieg? Uberhaupt Candie?

In seizoen 1 en 2 was het duidelijk dat iedereen elkaar kende. Nu zijn er zoveel karakters compleet verdeeld over Amerika, dat ze elkaar zeker niet kennen. Ook compleet geen link lijken te hebben. En dat vind ik jammer. Dat is wat Twin Peaks gaaf maakte. Alle problemen van een dorp kwamen bovendrijven.

Wat mij betreft mag alles wat niet met Dougie _/-\o_, Bad Cooper, Major Briggs _/-\o_ en/of het dorp Twin Peaks te maken heeft weg. En dan alle nutteloos langgerekte scènes op normale lengte. Owh en waarom doet niemand wat aan die eikel van een kleinzoon, komop zeg.

Maar ach, het is David Lynch. Dus het zal alleen nog maar vager worden >:) Ik ga het in ieder geval uitkijken. Zulke tv gaat niet snel meer gemaakt worden. _O-

Edit: er zitten trouwens ook wel echt goede scènes in de serie, alles over Major Briggs bijvoorbeeld. Maar ze zijn wat dun bezaaid.

[ Voor 6% gewijzigd door Jelte op 21-07-2017 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Jelte schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:11:
Het gaat wel echt alle kanten op nu. Ik kan best wat hebben op het gebied van traag en vaag, maar dit lijkt gewoon makkelijk geld verdienen.
Onzin. Het is David Lynch (en Mark Frost) echt niet om het geld te doen.

Kijk anders eens David Lynch: The Art Life, geeft je een klein beetje inzage in wat hij denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Kenzi schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 05:51:
[...]

Onzin. Het is David Lynch (en Mark Frost) echt niet om het geld te doen.

Kijk anders eens David Lynch: The Art Life, geeft je een klein beetje inzage in wat hij denkt.
het mag misschien onzin zijn, maar het geeft mij wel die indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Even voor de duidelijkheid: ik had alleen moeite met die nucleaire episode. Ik wéét dat die er bij hoort om later zaken duidelijk te kunnen maken, maar het moet niet de hele serie zo gaan.

En dat doet het niet. Dus ik ben een happy camper, vooral ook met de twin peaks Twitter Community :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:40

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Het San Diego Comic Con Panel:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
TWIN PEAKS | Comic Con 2017 Full Panel & News (Kyle MacLachlan, Naomi Watts, Tim Roth,Laura Palmer)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gweldig, deze serie. Ik vind hem in iedergeval beter dan seizoen 2 uit begin jaren 90.
Ben gewoon begonnen bij het begin, seizoen 1 dus. Aan het einde van seizoen 2 vertelt Laura aan Cooper dat ze elkaar over 25 jaar weer zullen zien en dan begint seizoen 3, 25 jaar later.
Geweldig.
De nucleaire aflever is inderdaad even doorbijten maar ik denk dat we daar de geboorte van Bob meemaken.
Het meest slechte van de mens dus, vrij essentieel voor de hele serie. Vandaar de langdradige beelden etc.

Anyway, de verwijzingen, gedachtekronkels etc. etc. houden me goed bezig en dat vind ik leuk aan een serie.
Ik vermaak me dus wel.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Geweldige aflevering weer. Beetje weinig Dougie, maar weer genoeg om over na te denken. Iemand trouwens een idee wat er achter het verhaal in de bar zit (met de "truck you" guy)?

[ Voor 7% gewijzigd door cheiron op 14-08-2017 22:47 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
cheiron schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:47:
Geweldige aflevering weer. Beetje weinig Dougie, maar weer genoeg om over na te denken. Iemand trouwens een idee wat er achter het verhaal in de bar zit (met de "truck you" guy)?
De theorie is dat Sarah Palmer bezeten is door "iets" kwaads (In de supermarkt zei ze bijvoorbeeld "something's happened to me"). Wat dit iets is, is (nog) niet duidelijk. Opties zijn tot dusver

-Het wezen dat in New York uit de glazen kooi met de camera's brak en het stelletje vermoorde
-Mogelijk is dit wezen Mother of Abominations, die in E8 al de kwade dingen (waaronder Bob) uitspuwde over de wereld tijdens de kernproef in New Mexico
-De Mothfrog die aan het eind van E8 in de mond van het meisje kroop
-Een combinatie van bovenstaande

De overeenkomst met hoe Laura Palmer haar gezicht wegklapte in de Red Room (E3) is natuurlijk duidelijk. Echter, waar achter het gezicht van Laura wit licht scheen, was het achter het gezicht van Sarah zwart.

Bla bla bla...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
Eddie Vedder, sole survivor lead singer van de grote grunge bands, in the Roadhouse!

Lynch stelt me niet teleur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 11:22
Yes, die muziek in The roadhouse aan het eind van bijna elke aflevering is top. Laatst The veils met Axolotl, heerlijk!! Ben erg blij met deze serie, 12 jaar terug heb ik seizoen 1 en 2 achter elkaar uitgekeken, afgelopen week heb ik een stuk of 4 afleveringen van het huidige seizoen achter elkaar gekeken, had wat in te halen. Kan haast niet wachten tot het weer maandag is. :) En dan zijn komende maandag ook nog de laatste twee afleveringen te zien. Slik!

Ik moet zeggen dat ik trouwens erg blij ben met de site http://twinpeaks.wikia.com. Heb seizoen 1 en 2 niet opnieuw bekeken en dan raak je soms echt de draad kwijt in al die karakters...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
afgelopen aflevering was denk ik 1 van de beste afleveringen (alle series) die ik ooit gezien heb..
"I am the FBI!"

Dat betekent, stam + t .

• Jelte
  • Niet online
Fijn dat Cooper echt terug is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
De laatste twee vandaag gezien. Kan alleen maar zeggen: wow! Hier wordt nog lang over nagepraat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 11:22
Heb ze gisteren ook gezien, en heb genoten. Echter, wat nu? Want om nou te zeggen dat hiermee alles verklaard is... Ik vond het einde niet echt een einde zeg maar. Maar voor dit seizoen zijn we er wel met deze 8 afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
ik ben ook nog onder de indruk van die laatste 2. Veel kippevel.
Leuk om de verschillende theorien online te lezen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Onder de indruk?

Ja, maar niet echt positief. Wat heeft die hele laatste aflevering voor zin? Het verklaart niets. Maar roept ook weer niet echt vragen op.
Overbodig lijkt het.

Nouja wat theorieën lezen dan maar. Het blijven echter theorieën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Voor duidelijke verklaringen en afrondingen moet je niet bij David Lynch zijn. ;) Gezien de rest van zijn werk had ik die ook niet verwacht.

Dat is het mooie vind ik: er zijn meerdere verklaringen mogelijk en ze zijn allemaal goed/mogelijk. Ik erger me sowieso aan series/films waarin alles maar kapot wordt verklaard. Soms is een mysterie beter.

Ga de serie sowieso nog helemaal terugkijken, zitten veel cross-referenties tussen afleveringen die je de eerste keer mist/niet belangrijk lijken waar verderop wel wat mee wordt gedaan.

[ Voor 21% gewijzigd door NLxAROSA op 07-09-2017 10:48 ]

• Jelte
  • Niet online
Ik vind het ook irritant als het helemaal uitgelegd wordt, maar dit is wel het andere uiterste.

De uitleg waar ik het maar mee doe is:
[–]drwzrd 1072 punten 3 dagen geleden*

My take: Cooper went back in time to save Laura. Judy sensed this and sucked Laura into an alternate/fake universe. Coop entered the other world with Diane's help. Coop met up with Laura and was able to wake her from the dream world. Notice the owners of the house were named Tremond and Chalfont, both names of the spirit woman Laura served meals on wheels to. Also, the diner where Laura works is named 'Judy'. When Laura realizes who she is she screams, the dream world shuts off, and all the lights go out.
Alhoewel dit natuurlijk de vraag oproept wat er dan gebeurt. Wordt Laura gewoon wakker? En wat is er dan gebeurt met Bob? Is dan alles koek en ei? Nee niet echt, wat Laura was al fucked up.

Punt met dit is: het is abstracte kunst. Wat denk je zelf, zal de kunstenaar zeggen als je vraagt wat het betekent. En dat lukt prima met beelden die aanknopingspunten bieden. Maar dit is zo abstract, dat het voor mij nauwelijks aanknopingspunten bied.
Dan ben ik toch meer van de tradionele tv-shows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Deze theorie is ook wel aardig: https://ozba.wordpress.co...nd-living-inside-a-dream/

Dit verklaart ook wat meer de relatie tussen Bob/Judy/??? (geesten of entiteiten) aan de ene kant en Leland/Sarah/Laura aan de andere kant. Drie gescheiden werelden/dimensies, maar wel raakvlakken met elkaar.

Maar het is inderdaad abstracte kunst, en dan nog heel erg surrealistisch ook. :)
Pagina: 1