Browsen en downloaden hikt, netwerk wel ok

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robutt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 22:04
Windows 10 pro.

Ik heb een hikkende internetverbining tijdens het surfen en FTP-en.
Ook als ik een andere netwerkkaart installeer (wifi of vast), heb ik hetzelfde probleem. Een bestand downloaden geeft soms na 10MB en soms pas na 100MB een netwerkfout.

Internet hikt: een website wordt soms maar half geladen. Dit gebeurt in Firefox, Chrome en Edge.
Bij het FTP-en gaan 100 bestanden goed, maar 1 of 2 worden maar half geupload.

Via mijn normale netwerkverbinding merk ik geen problemen. Ik kan via de verkenner een bestand van 1 Gb zonder (merkbaar?) hikken kopiëren.

Kopiëren via VPN is ook geen probleem.
Internetten via Virtuele machine (Win7) is geen probleem.
In veilige modus internetten is ook geen probleem!

VPN-software verwijderd. Virusscanner verwijderd. Virtualbox verwijderd.

Internetverbinding ligt het niet aan, is op andere pc's en in andere modussen stabiel.
Netwerkkaart: gaat met verschillende netwerkkaarten verkeerd in huidige Win10-versie, maar in bijvoorbeeld veilig modus goed.

Ik snap er niets meer van. Iemand een suggestie?

[ Voor 11% gewijzigd door robutt op 23-05-2017 10:02 . Reden: tikfout in de MB's en info over internetverbinding en netwerkkaart toegevoegd. ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mijn suggestie is om je TS opnieuw te doen: je hebt het over millibits, wat nergens op slaat.
Je hebt het over "een netwerkfout", je vertelt niet welke hardware je gebruikt, je vertelt niet wat voor internet aansluiting je hebt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robutt
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:56:
Mijn suggestie is om je TS opnieuw te doen: je hebt het over millibits, wat nergens op slaat.
Je hebt het over "een netwerkfout", je vertelt niet welke hardware je gebruikt, je vertelt niet wat voor internet aansluiting je hebt
Internet werkt in veilige modus en virtuele machine prima. Alleen in de bestaande Windows-configuratie niet. Lijkt me nutteloos te vermelden. Evenals de gebruikte hardware. Het gaat mis met elke netwerkkaart, maar niet in de veilige modus en niet in de virtuele machine.

Ergens in Windows lijkt iets scheef te zitten. Opnieuw installeren lijkt een optie, maar uiteraard niet dé oplossing.

MB-tjes versus mb-tjes: ok, is aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robutt
Het is al even geleden, maar onlangs heb ik de oplossing gevonden: het zat in het energiebeheer van de netwerkkaart.
Ik heb het nu op 'maximale prestatie' staan en het geeft geen problemen meer. Blijkbaar vond ie het nodig om af en toe te gaan slapen, ondanks dat de verbinding actief was.