Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• asset185
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-11 10:08
Ik heb een bleutooth toetsenbord bij mijn galaxy tab s gekocht.
Alleen lukt het mij nu niet om rode lijnen onder fout gespelde woorden te krijgen.

Ik heb het hele internet afgezocht, swiftkey geinstalleerd 3 verschillende browsers geprobeerd maar nog steeds geen rode lijnen. Ik weet dat het mogelijk is omdat ik het op een oude tablet ook gehad heb.

Weet iemand misschien hoe ik rode lijnen onder fout gespelde teksten kan krijgen zoals op de PC?

Alle reacties

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:09

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Spelling check aanzetten ?

• asset185
Maar daardoor krijg ik geen rode lijnen zoals op de PC.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft een tablet, dus schopje van AND naar TGA en heb er even een vraag-topic van gemaakt.

Verder zou je wat extra informatie willen vermelden:
- Welke Tablet heb je precies? (Er zijn verschillende Tab S modellen)
- Welke (Android) versie draait die?
- Wat was je oude tablet?

• asset185
Het tablet waar dit om gaat is de Samsung tab S 2.
Mijn oude tablet de Tab S 1 heb ik het destijds wel voor elkaar gekregen.

Ik draai Android versie 7.0

Inmiddels heb ik ook alle instellingen gereset en spellingscontrole weer aangezet maar nog steeds zonder enig resultaat.

• rens-br

rens-br

asset185 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:21:
Het tablet waar dit om gaat is de Samsung tab S 2.
Welke versie precies?
Inmiddels heb ik ook alle instellingen gereset en spellingscontrole weer aangezet maar nog steeds zonder enig resultaat.
Het kan ook zomaar zijn dat de feature met Android 7 is verdwenen. Ik kan de optie namelijk ook niet terugvinden op mijn telefoon met Android 7.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Of de rode lijnen waren alleen zichtbaar in bepaalde apps, bijvoorbeeld Word?

• asset185
Is het dan normaal dat je die in de browser niet kunt krijgen en op de PC wel. Ik snap gewoon niet dat er geen mogelijkheid te vindne is. Terwijl ik op internet juist weer allemaal topics tegenkom van mensen die de rode strepen juist weg willen hebben?

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11 09:31
Ga naar Settings > Language & Input en kijk daar een beetje rond, daar zou de instelling ergens moeten zitten. Waarschijnlijk 'Spell checker' of iets gelijkaardig.

• asset185
Ik heb al heel wat met spell checker gerommeld maar ik zie alleen verschil in de Google zoekbar. In Facebook lijkt het ook te werken maar niet in de standaardbrowser, niet in chrome en ook niet in Firefox voor android.

• rens-br

rens-br

asset185 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:16:
Is het dan normaal dat je die in de browser niet kunt krijgen en op de PC wel.
Op je PC krijg je het ook niet standaard bij alle tekst die je typt. Maar alleen in de browser en in Office.

• asset185
Dezelfde site doet die het op de PC wel gewoon, maar op de tablet op geen enkele. Op deze manier heb ik heel weinig aan het toetsenbordje. Misschien dat er ergens een plugin te vinden is.

Ik heb ook al overwogen de fabrieksinstellingen terug te zetten maar ik vraag me af of dat zin heeft. Bijvoorbeeld hier krijg ik ook rode strepen onder wat ik typ opp mijn tablet krijg ik het niet voorelkaar.

• asset185
Inmiddels heb ik de instellingen geresset en spellingscontrole weer aangezet. Helpt ook niets.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 23-05-2017 15:02 ]

• rens-br

rens-br

Wil je nog even de hierboven gestelde vraag beantwoorden?

Verder kan je nog dit en dit proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 23-05-2017 15:06 ]

• asset185
Ik had het in mijn vijfde bericht staan.
Android 7.0

Gisteravond net geupdate.

Ik heb zojuist contact gehad met de Samsung klantenservice en daar heeft met mij verteld dat in de nieuwere Android versies deze functie verwijderd is door Android. Dat verklaart dus ook waarom het op mijn oude tablet wel werkte.

Ik weet dat het zeer onverstandig is maar de verleiding wordt nu toch wel groot om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Misschien is er iemand die een betere hack weet?

• rens-br

rens-br

asset185 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:29:
Ik had het in mijn vijfde bericht staan.
Daar staat alleen dat je een Tab S2 hebt, zoals ik ook al linkte zijn er een hoop versies van de S2. Dus geef even aan welke versie je precies hebt.
Ik heb zojuist contact gehad met de Samsung klantenservice en daar heeft met mij verteld dat in de nieuwere Android versies deze functie verwijderd is door Android. Dat verklaart dus ook waarom het op mijn oude tablet wel werkte.
Zo'n vermoeden had ik inderdaad ook al. Maar waarom wil je per see rode kringeltjes hebben? Je kan het ook automatisch laten verbeteren en dan is er niks aan de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 23-05-2017 15:42 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:24
Terug zetten naar fabrieksinstellingen gaat niet werken, daar een upgrade naar een andere versie je huidige fabrieksinstellingen naar die versie zet.
Ofwel, was het hiervoor Android 6.nog iets, zit je nu op Android 7 bij een reset.

• asset185
Omdat er dan vaak vreemde woorden komen die niets met het onderwerp te maken hebben.
En daar kom je dan vaak later pas achter.

• asset185
Arunia schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:40:
Terug zetten naar fabrieksinstellingen gaat niet werken, daar een upgrade naar een andere versie je huidige fabrieksinstellingen naar die versie zet.
Ofwel, was het hiervoor Android 6.nog iets, zit je nu op Android 7 bij een reset.
Dan lijkt het er wel op dat ik het toetsenbord Maar weer beter kan inpakken en terugsturen naar Bol.com omdat ik er eigenlijk weinig aan ga hebben en maar een laptop aan moet gaan schaffen.

Belachelijk beleid van Android. Ik zoek nog of er een root app of iets dergelijks bestaat maar ik denk dat een tablet nu zelfs voor typ werk geen laptopvervanger meer is.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 23-05-2017 16:24 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:24
Staat het Google toetsenbord wel geïnstalleerd op je tablet? Niet dat je hem moet gebruiken, maar schijnbaar doet dat iets. Je moet daar spellingscontrole aanzetten, maar autocorrectie uit.
Alhoewel je ook dan gewoon dat keyboard kunt gebruiken als je toch voor de rest een losse bluetooth variant gebruikt.

Wellicht iets om te proberen?

• asset185
Dat kan ik nog proberen.

• asset185
Ik heb Gboard er nu op staan. Maar ik kan nergens die functie vinden. Bovendien heb ik voor zover ik vlug gekeken heb het idee dat alles wat ik typ naar Google wordt gestuurd. Maar tot nog toe nog niet echt gelukt.

Ik baal er wel van maar ik denk dat ik maar uit moet kijken naar een tweedehands mini laptop

Derde en laatste waarschuwing: Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 23-05-2017 16:24 ]

Pagina: 1