Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:05
Goedeavond,

De samsung galaxy s6 van mijn vriendin is binnen de garantieperiode stuk gegaan. Vermoedelijk een kapotte accu, want de telefoon is spontaan uitgevallen en wil niet meer opladen (ging nog 1 keer aan met 45% accu).

Nu zitten wij met het volgende:

1. Op de telefoon staan allemaal foto's welke wij niet van de telefoon af kunnen krijgen, omdat de telefoon niet opstart. Is er een mogelijkheid om zonder de garantie te verknallen toch de gegevens van de telefoon te krijgen? Heb al geprobeerd om de telefoon aan de computer te hangen. Die geeft vervolgens een "malfunction with the usb device".

2. Mobiel.nl waar de telefoon via is gekocht geeft aan dat voordat de telefoon wordt opgestuurd een backup moet worden gemaakt en de fabrieksinstellingen moeten worden geladen (hoe dan?). Als dit kan is het ook meteen een oplossing voor punt 1.

3. Vanwege alle horrorverhalen op het internet met reparatiebedrijven vraag ik mij af of wij van te voren nog dingen kunnen laten controleren om uit te sluiten dat ze ineens met een drogreden komen dat de telefoon niet onder garantie is kapot gegaan? Telefoon is van de buitenkant puntgaaf.

Alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 7% gewijzigd door Ruben0s op 22-05-2017 23:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:23

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Laten we voorop stellen dat dit natuurlijk een les is voor de volgende keer.

Backup maken!

Je kreeg zelfs 100GB bij onedrive van samsung bij een S6 voor de backup, Tevens kan je via Google foto je foto's automatisch laten back-uppen (onbeperkt in aangepaste grote anders 15 GB)

Maar daar heb je nu niks aan. Maar hou er bij je volgende toestel wel rekening mee.

Gaat het toestel ook niet aan als je de oplader erin hebt zitten?

Dan zou je de bestanden nog eraf kunnen halen. Probeer het toestel ook eens op te starten met de aan knop + home knop + volume omlaag knop tegelijk ingedrukt als hij dan aangaat kan je selecteren toestel opnieuw opstarten. met volume toetsen ( Heeft mij al een keer geholpen toen mijn S6 niet aan wou )

Je zou het kunnen laten repareren buiten de garantie om als de bestanden heel belangrijk zijn voor je en het is inderdaad een defecte accu is en geen moederbord (met daaraan vast gesoldeerd geheugen waarop je foto's staan). Dan kan je langs een toestel reparatie winkel

Maar als je het via je garantie af laat wikkelen dan heb je kans dat je je eigen toestel niet terug krijgt ( Na 6 maanden aankoop) of dat ze hem inderdaad wissen en zelfs andere firmware erop zetten. (uit ervaring met defect toestel jaar terug)

Vake bei te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit meer over het technisch aspect gaat en niet over de garantie-afhandeling, geef ik het topic een schop richting AND

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:05
angerfist-yentl schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 00:06:
Laten we voorop stellen dat dit natuurlijk een les is voor de volgende keer.

Backup maken!

Je kreeg zelfs 100GB bij onedrive van samsung bij een S6 voor de backup, Tevens kan je via Google foto je foto's automatisch laten back-uppen (onbeperkt in aangepaste grote anders 15 GB)

Maar daar heb je nu niks aan. Maar hou er bij je volgende toestel wel rekening mee.

Gaat het toestel ook niet aan als je de oplader erin hebt zitten?

Dan zou je de bestanden nog eraf kunnen halen. Probeer het toestel ook eens op te starten met de aan knop + home knop + volume omlaag knop tegelijk ingedrukt als hij dan aangaat kan je selecteren toestel opnieuw opstarten. met volume toetsen ( Heeft mij al een keer geholpen toen mijn S6 niet aan wou )

Je zou het kunnen laten repareren buiten de garantie om als de bestanden heel belangrijk zijn voor je en het is inderdaad een defecte accu is en geen moederbord (met daaraan vast gesoldeerd geheugen waarop je foto's staan). Dan kan je langs een toestel reparatie winkel

Maar als je het via je garantie af laat wikkelen dan heb je kans dat je je eigen toestel niet terug krijgt ( Na 6 maanden aankoop) of dat ze hem inderdaad wissen en zelfs andere firmware erop zetten. (uit ervaring met defect toestel jaar terug)
Dat van de backup wordt nu een kostbare les. Ik heb geprobeerd om de telefoon opnieuw op te starten ( had dit zelf ook opgezocht op internet en drukte de hele tijd volume up in |:( )
en dat lukt. Echter na het invoeren van de pincode valt de telefoon uit. Vermoedelijk omdat de accu helemaal leeg is (zie ook filmpje)

https://1drv.ms/v/s!Ao2qjC6qFziRsmKLmEa-jIphyqmv

We gaan er iemand na laten kijken die er meer verstand van heeft dan ons. Hopelijk kan deze persoon nog wat doen met de
bestanden die erop staan.

Edit:

Ineens laadt de telefoon weer op. Zijn nu bezig alles te uploaden naar onedrive. Accu blijft haken op 1%.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruben0s op 23-05-2017 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:20
Kleine kick, excuus. Als het nodig is een eigen topic te openen, hoor ik het graag.

Ik ben benieuwd of het gelukt is. Ik zit met een S6 die is gevallen en geeft geen teken van leven. Een reparateur heeft geconcludeerd dat het scherm en moederbord schade hebben. Ik zoek nu dus ook een manier om de foto's van het interne geheugen te krijgen. Ik besef dat ik een ander probleem heb, maar het antwoord op vraag 1 zou mij wellicht ook kunnen helpen.

Edit: ik zie dat het bij opgelost lijkt te zijn. Ik ga even een eigen topic starten!

[ Voor 8% gewijzigd door Pierre Sec op 30-05-2017 19:35 ]