Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi bereik vergroten

Pagina: 1
Acties:

• iWisco
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik woon in een grachtenpand, met een internetaansluiting van ziggo. Nu verhuur ik het appartement naast mij, maar die heeft geen internetaansluiting. Wat ik wil is de WiFi range van mijn router in het complete pand vergroten, zonder een extra abonnement af te sluiten. Gebruik zelf een TPlink wdr4300.
Ik kan helaas geen kabel door de muur trekken, en zat zelf te denken aan een repeater die ik aansluit op de wdr4300. Is het aan te raden een andere TPlink router daarvoor te gebruiken? En gaat dat een beetje werken?

Heb momenteel bereik als ik in het appartement naast me zit, maar de verbinding is slechter en iets trager dan in m'n eigen apartement. Dit komt logischerwijs door de muren lijkt me. Met het oog op de verhuur en installatie van smart tv is een steady netwerk gewenst.

Graag hoor ik jullie visie op mij probleem!

Erik

[ Voor 10% gewijzigd door iWisco op 22-05-2017 22:35 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Steady = kabel

Er kan altijd een kabel door een muur. mischien kun je even toelichten waarom dit bij jou niet kan ?
zij er andere bestaande kabels die wel door de muur gaan ? oud coax? ietc ?

Iperf

• iWisco
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Betreft een monumentaal pand waar ik niet zomaar door de muur mag boren. Er is een coax aansluiting, al is deze door Ziggo afgesloten. Wil graag internet 'aan de andere kant van de muur' hebben zonder daar €45 in de maand te voor willen betalen.

Internet is alleen voor wat surfen en Netflix nodig. Dus hoef geen gigantische snelheden te realiseren.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

duidelijk

als er een coax door de muur gaat kun je het beste even kijken naar MoCA

Iperf

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waarom laat je de huurder zelf geen eigen aansluiting met WiFi regelen?

De ellende namelijk als diegene via jouw verbinding gaat, is dat JIJ aansprakelijk bent voor al het verkeer dat er overheen gaat. In short: gaat diegene illegale dingen zitten doen op je aansluiting, is het minst erge dat je kan overkomen dat je ISP jou af sluit.

Persoonlijk zou ik lekker diegene zelf zijn of haar internet laten regelen. Zit jij niet in de shit als er illegale dingen over die kabel gaan en betaald diegene om wat voor reden dan ook de rekening voor de aansluiting niet, prima, zijn of haar probleem.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Verwijderd

iWisco schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:06:
Betreft een monumentaal pand waar ik niet zomaar door de muur mag boren. Er is een coax aansluiting, al is deze door Ziggo afgesloten. Wil graag internet 'aan de andere kant van de muur' hebben zonder daar €45 in de maand te voor willen betalen.
Het is mij in je verhaal niet duidelijk of deze coax van jouw appartement naar het andere loopt??
Loopt die coaxkabel daar wel, dan is er dus kennelijk eerder wel een keer in die muur "geboord" zonder dat het gebouw onherstelbaar van zijn historische roots is ontdaan. O-)
Wij moeten ook niet gaan overdrijven met dit soort dingen.

Mocht die coaxkabel tussen de twee appartementen reeds bestaan, dan kun je daar het eerder genoemde MoCa op aansluiten.
Je kunt de coax uiteraard ook terugtrekken en tegelijkertijd een degelijke UTP cat6 kabel invoeren, dit is wel de goedkoopste en meest betrouwbare oplossing.

Mocht het zo zijn dat deze appartementen verwarmingsbuizen oid delen, dan kun je daar vaak prima een utp naast wurmen zonder te hoeven boren.
Ik zou er overigens niet zo mee zitten om op een beschut plekje een 6mm gaatje van het ene naar het andere appartement te boren, maar goed dat moet je zelf weten. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2017 05:24 ]

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53

Beyond

Dussssss.......

Wellicht is een Netgear Orbi icm met een 'gastennetwerk' iets.

[ Voor 29% gewijzigd door Beyond op 23-05-2017 09:38 ]

Al het goeie.......

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beyond schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:38:
Wellicht is een Netgear Orbi icm met een 'gastennetwerk' iets.
Komt "mesh" weer eens voorbij...

Mesh is niets anders dan WiFi AP's met WiFi backhaul. Als op de locatie waar je dekking is slechte WiFi-verbinding is door een muur, ga je het nooit met mesh oplossen, want ongeacht hoe duur de mesh-oplossing, je WiFi-signalen gaan niet goed door de muur heen.

Bedenk dat mesh vooral gepushed wordt vanuit de vendors omdat ze zo meer kastjes kunnen verkopen om dezelfde dekking te leveren. En dat mesh pas goed werkt als je meerdere signaalpaden hebt, dus een groot huis met weinig demping. Hier is juist een dempingsprobleem.

Oslik blyat! Oslik!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53

Beyond

Dussssss.......

Ah daar heb je mister anti-mesh... zat er al op te wachten..

Zoals je weet is de Orbi geen mesh..

Al het goeie.......

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beyond schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:27:
Ah daar heb je mister anti-mesh... zat er al op te wachten..

Zoals je weet is de Orbi geen mesh..
"Mesh" is zoals ik aangaf modeterm. Orbi noemt zichzelf geen mesh maar valt er prima onder. Linksom of rechtsom, hoe je het beestje ook noemt, het doet de backhaul via WiFi.

Als er een obstakel is waar WiFi niet goed doorheen gaat, gaat die backhaul via WiFi er dus ook niet doorheen, ongeacht hoeveel marketing Netgear er ook tegenaan gooit. Om aan andere kant van een obstakel voor WiFi goede dekking te krijgen moet je met een ander techniek door het obstakel.

Oslik blyat! Oslik!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Hoe ga je dat doen met je aansprakelijkheid?
Stel dat je gasten iets doen wat echt niet door de beugel kan?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Pagina: 1