Samsung HDMI speakers niet meer zichtbaar in WIN10/KODI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Sinds een paar dagen zijn mijn Samsung speakers niet meer zichtbaar in 'afspeelapparaten' in WIN10. En daardoor dus ook niet meer zichtbaar in KODI, en dat is niet tof.

Ik heb een HDMI kabel van een meter of 25 in mijn huis van de desktop naar de BD speler van Samsung getrokken, en KODI geïnstalleerd, laatste versie. Op die manier kijk ik films.

Als graka gebruik ik een Gigabyte GV-R929OC-4GD. Deze is voorzien van de laatste drivers. Ik heb deze na constatering van het gemis aan geluid van de vorige software versie voorzien en toen die geïnstalleerd was zonder reboot, zag ik bij de afspeelapparaten in WIN10 alle HDMI apparatuur weer staan. Echter, na een reboot was alles weer weg, en zie ik alleen nog maar de PC speakers staan.

De CEC module die ik gebruik heb ik los en weer vastgekoppeld, geen resultaat.

Het rare is, dit is echt zonder iets te doen ineens ontstaan, niet nadat ik software had geüpdatet bijvoorbeeld.

Meer kennis heb ik niet, en een goede vriend die net even wat meer weet, ook niet. Jullie wellicht wel?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
Heeft niemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Bij CEC module en 25 meter kabel gaan mn nekharen al overeind staan, probeer het eens met een kortere kabel als dat kan, een van 2 of 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10 11:25
Precies wat bierkameel zegt inderdaad, kortere kabel proberen. Je kan ook even testen door hdmi op de tv aan te sluiten, of een ander apparaat op de bd speler te hangen. Zo kan je uitsluiten wat er wel en niet werkt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
Bierkameel schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:14:
Bij CEC module en 25 meter kabel gaan mn nekharen al overeind staan, probeer het eens met een kortere kabel als dat kan, een van 2 of 3 meter.
Dat wil ik best doen, maar dit werkt al een jaar of vier zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Even je geluidsdrivers updaten? Na de creators update speelde m'n laptop ineens zachter dan voorheen. Drivers verwijderd en geüpdatet en dat was de oplossing om weer normaal volume te hebben. Wellicht is jouw desktop ook onlangs geüpdatet?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zou kunnen dat Microsoft je 'helpt' door automatisch een andere driver te installeren. Waarschijnlijk eentje van Microsoft update, waardoor die waarschijnlijk niet dezelfde versie installeert als de versie die je zelf kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
Ga ik nakijken, heb de drivers wel al van een update voorzien, net als de videokaart, geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Nu online
Systeem teruggezet naar 8 mei, en nu zijn de Samsung speakers weer zichtbaar in apparaatbeheer. Ik vrees dat dit een tijdelijke oplossing is, maar heb geen idee waar de echte oplossing nu ligt.

Heb automatisch updaten van WIN10 uitgezet, hoop dat daarmee het probleem voorlopig opgelost is.

[ Voor 20% gewijzigd door partyondude op 31-05-2017 17:39 ]

Pagina: 1