Toon posts:

KT7A + TB1000/266 vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Abit KT7A plank met een TB1000/266 erop. Waneer ie op z'n normale clock/multiplier draait (7.5*133) krijg ik steeds "vastlopers" in games. Nahja...het beeld bevriesd maar de PC zelf draait gewoon vrolijk door (FTP, Routing, IRC blijven allemaal draaien) zelf het geluid van desbetreffende game gaat gewoon verder. Hoewel niks behalve een greep naar de resetknop me uit deze "vastloper" krijgt...

Het vreemde is nu dat als ik hem op 7.5*100 laat draaien ik nergens last van heb. Nu denk je natuurlijk meteen "oververhitting" maar hoe verklaart dat dat de PC inweze gewoon doordraait.

andere hardware: SbLive Platina, Geforce 1 DDR (Asus V6800 Pure), Adaptec 2940U2W SCSI kaart en 2 NIC's (Realtecs)

Kan me ook niet voorstellen dat de Geforce te warm word..aangezien hij het bij 7.5x100 gewoon prima werkt.

Zowel de BIOS van de Geforce als van het Mobo zijn geflashed, Via4in1 drivers zijn geinstalled, Athlon Geforce fix installed
nieuwste Detonators, ACPI staat uit

Heb ookal verschillende core/IO voltages geprobeerd..maar dat werkte ook niet..

Help, ben ten einde raad...enigste wat ik nog kan bedenken is mijn CPU in te ruilen voor een TB1000/200

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

probeer eens de agp driving control op EA te zetten ipv DA.
kan soms wonderen doen.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Probeer eens de AGP snelheid op 2X te zetten, dat wil ook nog wel eens helpen.

Verwijderd

die abit kt7a bordjes zijn vrij kieskeurig wat betreft de geheugen modules die gebruikt worden.Had hier hetzelfde probleem,dane elec geheugen erin gepropt en probleem was zo goed als verholpen.

Verwijderd

Ik draai enige weken met een KT7A en een 1200 AMD. Ook mijn systeem draaide niet vlekkenloos. Wel op 12*100, maar niet op 9*133. Toen las ik de tip, om de geheugenstrip naar een ander slot te verhuizen. Dat bleek te helpen. Ipv in 1 zit ie nu in 3. Nooit meer vastlopers. Tip??

Verwijderd

Kijk voor de gein es na of je Vid. Kaart een IRQ shared met een PCI poort?
Het beste is om geen kaart in PCI slot 1 te stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 09:48 schreef VissieKieker het volgende:
Ik draai enige weken met een KT7A en een 1200 AMD. Ook mijn systeem draaide niet vlekkenloos. Wel op 12*100, maar niet op 9*133. Toen las ik de tip, om de geheugenstrip naar een ander slot te verhuizen. Dat bleek te helpen. Ipv in 1 zit ie nu in 3. Nooit meer vastlopers. Tip??
Mmmz, dat klinkt interessant, ga het morgen meteen proberen...bedankt..
Pagina: 1