TP-link router onvindbaar in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 4.371 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:08
Achter mijn Ziggo Connect box heb ik een TP-link router hangen. De ziggo modem is via ethernet poort 1 op de TP link verbonden. DHCP op de TP link staat uit. Internet werkt allemaal prima, maar ik kan op geen mogelijke manier de TP link vinden of bereiken (de interface dus).

TP link staat niet tussen verbonden apparaten in de ziggo interface. Via angry ip scanner heb ik alle IP's in de DHCP range van het Ziggo modem gepingt, de TP link komt hier niet in terug. Via deze ping zou ik hem toch sowieso moeten vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nope, er draait geen DHCP client op de LAN poorten van de TP-link. Je zal hem zelf een statisch IP toe moeten kennen binnen je huidige netwerk, maar buiten de DHCP scope van je Ziggo box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS mag even hier kijken https://www.routerdefaults.org/tp-link voor de standaard IP adressen van TP Link routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:08
TommyboyNL schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:13:
Nope, er draait geen DHCP client op de LAN poorten van de TP-link. Je zal hem zelf een statisch IP toe moeten kennen binnen je huidige netwerk, maar buiten de DHCP scope van je Ziggo box.
Thanks, ik dacht dat ik hem zou kunnen bereiken via het ip dat die toebedeeld kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je gaat je router (die op dit moment niet als router werkt...) niet vinden in de DHCP-range als het op de LAN geen DHCP-client aan heeft staan. Routers hebben vrijwel nooit op de LAN een DHCP client. Je moet dus altijd een vast IP instellen. Dat wil je doen in het subnet van de router, maar buiten de DHCP range.

Als je dat gedaan hebt: laat dat tooltje (ken ik niet, ik zou zelf nmap aanraden voor het scannen op IP's, Zenmap is een functionele Windows GUI ervoor) het volledige subnet scannen (per default: 192.168.178.0/24).

Heb je dat niet gedaan? Dan zit die TP-Link nog op z'n default IP. Aangezien je niets zegt over welk TP-Link apparaat dat is (we hebben geen glazen bol...) kunnen we niet raden wat voor IP het heeft, maar het zal dus ws nog de default IP zijn op de sticker op dat apparaat.

Nu, dat zal vrijwel zeker buiten het subnet zijn van de huidige router. Om het te benaderen en dat IP aan te passen aan iets in de subnet van het huidige router moet je de volgende stappen doen:

1) Eigen PC handmatig willekeurig IP geven in subnet waar IP van de TP-Link router in zit (dus als router 192.168.0.1 heeft, pak bijv 192.168.0.10 ofzo)
2) Naar IP van TP-Link router surfen.
3) In de router UI het LAN-IP opzoeken en veranderen naar iets in het subnet van je Ziggo modemrouter (welke? "Connectbox" kan meerdere types zijn...) maar buiten de DHCP-pool ervan - en niet vergeten op Apply/Save te drukken.
4) Eigen PC weer op dynamisch IP (via DHCP) instellen.

Dan is het TP-Link-apparaat op de LAN te benaderen via het IP wat je ingesteld hebt. Pro-tip: plak dat IP met post-itje ofzo op de router zodat je het niet vergeet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Ziggo Connect Box is standaard ingesteld afhankelijk van waar TS zit
192.168.X.X voor UPC-regio of 192.168.178.X voor Ziggo-regio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@SCIxX Je geeft aan dat je de webinterface niet meer kunt benaderen van de TP-Link.
Als je een bridge instelt op de TP-Link (waarbij de DHCP wordt uitgeschakeld) is het van belang dat je de TP-Link router vóóraf een vast IP adres geeft.
Dit IP adres dient buiten de DHCP range te zijn van je Ziggo router.

Afhankelijk welk model Ziggo router je hebt is het IP adres van hun router meestal 192.168.178.1 of 192.168.192.1
De Ziggo router heeft ook een bepaalde poel waarin IP adressen worden uitgedeeld. Dit heet DHCP Range. (Deze gegevens kun je eventueel opvragen bij je provider)

Stel dat het IP adres van je Ziggo Router 192.168.178.1 is en de DHCP range is 192.168.178.10 t/m 192.168.178.199
Dan kun je de TP-Link router bijvoorbeeld een IP adres geven van 192.168.178.2.
Daarna schakel je pas de DHCP server uit op de TP-Link.

Mocht het nog steeds niet lukken dan wilt de Technische support afdeling van TP-Link je graag helpen. Wij zijn bereikbaar op (030) 603 65 68 of via support.nl@tp-link.com

Met vriendelijke groet,

Carmen van TP-Link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramalmelo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 18:01
Bij mij is er iets als bij SCIxX: achter mijn Experia box van KPN zit al een poos een Touch P5.
Sinds enkele weken kan ik die niet meer benaderen vanaf mijn PC (via 192.168.0.1/webpages/login.html
ook niet via ....pages/index.html. Bladwijzers die op mijn pc niet veranderd zijn.
Bijna alles werkt als vanouds (zowel bedraad, bijv. de NAS, als via wifi, telefoons en 2 Foscams),
maar in het schermpje van de TProuter staan alleen 2 camera's als "verbonden"
andere apparaten kent ie kennelijk niet.
Het gekke is dat juist die 2 TP camera's niet meer te benaderen zijn, niet via de PC nog via de TP-app.
Een derde TPcamera heeft zich verbonden aan de Experia (192.168.2.20) en is daarmee in beeld.
Via Advanced Port Scanner zie ik alle apparaten, ook de camera's, waarbij die "derde" camera een adres binnen de TProuter heeft, en NIET het Experia adres!
Alles geprobeerd, resetten, opnieuw verbinden via de QR code, via UID etc maar ze blijven hardnekkig buiten beeld.
TProuter reset en opnieuw starten geeft geen verbetering, eenmaal had hij zelfs een andere MAC adres .....:99 ipv ....:98 wat achterop staat.
Wat kan ik verkeerd hebben gedaan of is ie gewoon kapot?
Let wel: het schermpje geeft alleen die 2 verbonden apparaten.
HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@bramalmelo zou je even een nieuw topic aan willen maken? Het overnemen van een topic van iemand anders is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.