Van NAS naar Sata (seagate barricuda 2tb)

Pagina: 1
Acties:

• Loek3000
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-07-2022
Ik probeer een NAS drive werkend te krijgen onder Windows 10... deze wordt wel herkent, alleen start de pc tergend langzaam op, eenmaal in Windows zie ik de drive wel en heb deze (full) geformatteerd (ntfs)

Nu kopieerd deze de bestanden zeer langzaam, soms gaat de teller zelfs op 0... Alles draait hier op een Gigabye G1 sniper H97 moederbord met intel processor en aangesloten op een Sata aansluiting.

Normaal werkt de pc als een tierelier maar sinds ik deze schijf aangesloten heb dus langzaam. Ik ga de schrijf gebruiken als backup en zal deze afsluiten zodra gegevens zijn gekopieerd. Ik heb elders op het internet iets gelezen om AAM uit en aan te zetten omdat NAS drives zijn gemaakt op duurzaamheid en redelijk geluidsloos te maken en dus niet de hoogste snelheid halen als AAM op off staat, geen idee of dat klopt...

Wat zou ik nog kunnen proberen?

Seagate Barricuda 2TB ST2000DM001-1CH164

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:34
Je hebt dus gewoon een SATA-harddisk in je PC gehangen en sindsdien start die traag op.
Start je op vanaf die harde schijf of vanaf iets anders (bv. een SSD) en op welke SATA-poort hangt de trage harddisk?

• Loek3000
vanaf een ssd ja, deze gebruik ik als extra schijf... lijkt erop dat de schijf moeilijk word herkent...

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-12-2025

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Schijf kapot?. Geeft smart vreemde errors?

• Loek3000
goeie... ik ga eens wat hdd testers er doorheen jagen... ik weet niet wat er kapot aan kan zijn, volledig geformatteerd zonder fouten...

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:34
Nee, er wordt gevraagd naar de SMART-parameters!
Dat is een tabel met waarden die de harddisk zelf bijhoudt met wat hij meemaakt.
Die tabel moet je uitlezen, bv. met het gratis Crystaldiskinfo en de tabelwaarden hier plaatsen.
Dus meteen uitlezen, niet eerst tests uitvoeren!
Meer info: zie de openingsposts van Check je SMART.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:04
Kijk eens of de schijf normaal door HD diagnose programma's komt en seatools
Tevens probeer een andere SATA kabel en switch van SATA poort

Indien nee, of zelfs niet eens herkend word door seatools dan is de schijf defect. Mits nog garantie RMA

Exact het zelfde gehad, ook met een seagate.
Windows boot vanaf SSD, ging altijd super snel.
Met de seagate erin als secundaire schijf ineens duurde windows booten meer dan een minuut.
Daarnaast vreemde stabiliteitsproblemen en mijn windows log vol met I/O problematiek
Vervolgens getest met een willekeurige WD schijf die ik nog had liggen, Windows boot weer normaal. Geen vreemde kuren eenmaal in windows

[ Voor 4% gewijzigd door osmosis op 26-05-2017 00:17 ]

• Loek3000
schijf heb ik inmiddels voor dood verklaard, door alle gedoe ben ik ook wat dat kwijt op andere stations en heeft deze om e.o.a. reden mijn usb stick aangetast met het partitioneren...

bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1