Voeding voor 1080ti

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Hoi hoi, ik ben nog niet toe aan de bestelling. Maar ik vind dat dat geen reden mag zijn om de vraag niet te stellen;

Ik wil mijn huidige systeem (met 6500 en 1070) aan mijn vriendin geven, en zelf voor een nieuw systeem gaan met iets en een 1080ti. Nu zie ik online verschillende calculatoren e.d. en vroeg ik me af wat je nou precies voor voeding nodig gaat hebben.

Ik zal sowieso mini-itx gaan gebruiken met nogmaals een Fractal design Nano S. Naar mijn idee gebruiken deze bordjes al snel minder energie. Qua processor ligt het er helemaal aan of Ryzen stabiel genoeg naar mijn idee is tegen die tijd (ik zie te veel issues met overclocken van geheugen en snel geheugen lijkt me nuttig voor games die ik speel).

Dat terzijde wat voor wattage is nu nodig? Ik wil dan een SF voeding en ik vroeg me af of 450 watt van corsair genoeg is in dit geval, maar ik heb 't idee dat ik beter voor 'n 550 kan gaan om stabiel te zitten?

Deze uiteraard.
pricewatch: Corsair SF450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03

nelizmastr

Goed wies kapot

Onder volle belasting zit je (uitgaande van Founders edition) met alleen CPU en videokaart rond de 320W, dan heb je voor overige componenten en verlies over tijd nog 130W speling. Het zou voldoende moeten zijn, maar op de lange termijn zou ik zelf ook de 550 kiezen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vermogen genoeg voor een Ryzen met 1080 TI echter dien je met wat andere zaken rekening te houden. Voor montage van een SFX voeding in de Nano S heb je een pricewatch: Corsair SFX to ATX PSU Adapter Bracket (CP-8920133) nodig. Ook is de 12v cpu kabel te kort om achter het moederbord langs te leiden. Om dit toch voor elkaar te krijgen heb je een extension kabel als de pricewatch: Gelid Solutions 8-Pin Extension Cable - Sleeved Black 30CM nodig.
Gopher schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:30:
maar ik heb 't idee dat ik beter voor 'n 550 kan gaan om stabiel te zitten?
Er is geen SF550. Wel een SF600 maar die is een stuk minder stil dan de 450. Alternatief is een pricewatch: Enermax Revolution SFX 550W welke incl ATX-SFX adapter komt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2017 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:00
De SF450 is meer dan genoeg, ik heb deze ook in mijn mini-itx zitten. De voeding is fluisterstil. Zie mijn sig voor mijn complete configuratie.

Wat @Verwijderd zegt is volledig correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Het klinkt als of de 450 genoeg zal zijn, zelfs met een lichte OC ( meet oog op toekomst als t allemaal wat langzamer word )?

De aanschaf van wat extra's voor montage lijkt het me waard. Ik heb nu een 1070 die bijna tegen de voeding aan rust met een van de koelers :-) een beetje ruimte lijkt het waard.
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:45:
Vermogen genoeg voor een Ryzen met 1080 TI echter dien je met wat andere zaken rekening te houden. Voor montage van een SFX voeding in de Nano S heb je een pricewatch: Corsair SFX to ATX PSU Adapter Bracket (CP-8920133) nodig. Ook is de 12v cpu kabel te kort om achter het moederbord langs te leiden. Om dit toch voor elkaar te krijgen heb je een extension kabel als de pricewatch: Gelid Solutions 8-Pin Extension Cable - Sleeved Black 30CM nodig.

[...]

Er is geen SF550. Wel een SF600 maar die is een stuk minder stil dan de 450. Alternatief is een pricewatch: Enermax Revolution SFX 550W welke incl ATX-SFX adapter komt.
Je geeft hier bijv. Ryzen aan. Is Ryzen zuiniger dan Intel? of gewoon sowieso 't geld meer waard? Ik merkte van 't weekend overigens dat bij een unpack mijn 6/7 jaar oude PC sneller was met een i7 (870) dan mijn 6500 dus ik zie dat threads zeker nut kunnen hebben. Ik speel stiekem vaak CPU intensief maar ben nog wat huiverig voor ryzen met memory clocks.

Die enermax, enig idee of dat een prima voeding is? ik ken het merk namelijk niet, verder klinkt het wel handig dat de adapter hier al bij zit.

[ Voor 71% gewijzigd door Gopher op 23-05-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03

nelizmastr

Goed wies kapot

Gopher schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 06:23:
Het klinkt als of de 450 genoeg zal zijn, zelfs met een lichte OC ( meet oog op toekomst als t allemaal wat langzamer word )?

De aanschaf van wat extra's voor montage lijkt het me waard. Ik heb nu een 1070 die bijna tegen de voeding aan rust met een van de koelers :-) een beetje ruimte lijkt het waard.

[...]

Je geeft hier bijv. Ryzen aan. Is Ryzen zuiniger dan Intel? of gewoon sowieso 't geld meer waard? Ik merkte van 't weekend overigens dat bij een unpack mijn 6/7 jaar oude PC sneller was met een i7 (870) dan mijn 6500 dus ik zie dat threads zeker nut kunnen hebben. Ik speel stiekem vaak CPU intensief maar ben nog wat huiverig voor ryzen met memory clocks.

Die enermax, enig idee of dat een prima voeding is? ik ken het merk namelijk niet, verder klinkt het wel handig dat de adapter hier al bij zit.
Leuk leesvoer qua voedingkwaliteit:

https://linustechtips.com...48-psu-tier-list-updated/

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Thanks dat soort dingen lees ik graag. Voeding is nog steeds een black-box voor mij.

Ik zie de 550W niet in de lijst terug 650W hoog, dus ik denk dat het een prima doosje is.

Dan zal ik die op de wenslijst zetten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gopher schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 06:23:
Pretty much, als je maar een kwalitatief goede 450W voeding hebt. Uiteraard kan je deze vraag nog apart hier stellen (daar had je deze eigenlijk ook moeten stellen) maar je zal hetzelfde antwoord krijgen.
Uh, Ryzen is echt een CPU monster. Ik ga er maar even vanuit dat je op 1440p wil spelen of hoger met een GTX1080Ti. Dan is de GPU de bottleneck, en maakt het heel weinig uit wat voor CPU je hebt. Kan je dus beter eentje met meer cores pakken, zeker omdat CPU intensieve games er al gebruik van maken, en dat gaat alleen maar toenemen. :)

Qua geheugen, tja, de fixes komen eraan. Zie het maar zo. Ik wacht nu al bijna twee maanden op mijn 3200mhz fix. :P
Als je nu met een niet K CPU zit en een B serie bordje, dan kan je maar 2400mhz draaien, terwijl Intel ook profijt heeft van snellere RAM. 2666 kan je onderhand al voor de meeste Ryzen bordjes, 2933 en 3200 zitten eraan te komen, net als alles tot max 4000. Kijk zelf maar. ;)
YouTube: The TRUTH about RYZEN 5 and FAST RAM

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Ik speel momenteel idd op 1440 maar heb ook een g-sync monitor met 144 hz (kan naar 165 maar dat laat ik maar hangen). Dan is de 1080ti een prima kaartje.

Ik zit me enigzins druk te maken over de kloksnelheid, echter zal 4GHZ genoeg moeten zijn zeker met wat meer cores.

Aangezien ik toch nog ff zit te wachten zal ik het allemaal maar even in de gaten houden. Nieuw systeem zou een z270 bord worden uiteraard. Ik zie echter nu nog redelijk wat issues met snel ram op ryzen. Maar vast kinderziektes.

Maar dit wordt offtopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat is verlies over tijd?
Het zou voldoende moeten zijn, maar op de lange termijn zou ik zelf ook de 550 kiezen.
PC's gaan niet meer verbruiken, het maximaal verbruik zit al iets van 10 jaar rond hetzelfde maximale verbruik.
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:45:
Ook al is een SF600 minder stil als een SF450, de SF600 is altijd nog wel beter dan de Enermax Revolution SFX 550W.
Voor als je heel veel onzin wijs gemaakt wil laten worden is het idd een leuk stukje leesvoer. Maar als je dat niet wil zou ik het niet lezen. Zijn er geen mods op LLT die zoiets kunnen verwijderen? Kan mij voorstellen dat er genoeg fabrikanten niet blij zijn en sommigen juist wel omdat hun niet zo beste voeding toch lekker hoog staat.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:11:
Ook al is een SF600 minder stil als een SF450, de SF600 is altijd nog wel beter dan de Enermax Revolution SFX 550W.
In welk specifiek opzicht is de SF600 beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:19:
[...]

In welk specifiek opzicht is de SF600 beter?
Kwaliteit, waarschijnlijk ook prestaties en verwacht eigenlijk ook geluid, maar geen review door Aris en dat is sowieso niet echt een goede keuze van Enermax aangezien zijn reviews zoveel beter zijn dan alle anderen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Heb je ook iets meer informatie hoe veel slechter de Enermax is? Uiteindelijk scheelt het wel zo'n 20 euro. Nou bezuinig je uiteraard niet graag op voedingen maar als deze qua kwaliteit niet veel slechter is kan het wel een betere aankoop zijn?

Dan moet ik zeggen dat ik niet ga huilen om 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De kwaliteit van de fan in de Enermax is niet echt geweldig. Maar was je van plan de CPU en videokaart (flink) te overklokken? Als je dat niet doet is het gewoon simpel, neem de Corsair SF450, dit is met afstand de beste SFX voeding en is ook nog eens heel net geprijsd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10 11:45
Ik gebruik al een tijdje de corsair 450 is een top ding .
gebruik hem in een mini itx systeem samen met een gtx 1080 core 2025/mem op 5300.
i5 4690k op 4.6 ghz 2 ssd en 16gb gskill .
nooit problemen gehad en is ook super stil .
ik had wel zo,n bracket nodig sfx naar atx die kan je dan nog los kopen zit er standaard er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
@-The_Mask- In eerste instantie zal ik niet snel overclocken zolang mijn fps rond de 100 of hoger zitten zie ik daar geen nut voor. Maar mogelijk over enkele jaren, wanneer de 1080ti niet meer zo super zou zijn. CPU verwacht ik eigenlijk geen problemen mee tegen die tijd ongeacht of het intel of ryzen zal zijn.

Als ik het niet verkeerd begrijp dan is @Beaudog ook redelijk aan het overclocken, dus het zou prima moeten zijn in mijn situatie, tenzij iemand mij verteld dat ik risico's neem.

Uiteraard wel adapter aanschaffen. Was de extension kabel altijd nodig? Ik doe mijn kast toch dicht namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hij gebruikt een GTX 1080, dus een volledig andere videokaart, met een flink lager verbruik. De naam GTX 1080 en GTX 1080 Ti zitten dan wel dicht bij elkaar de videokaarten zelf zijn nogal verschillend. De GTX 1080 gebruikt een volledig ingeschakelde GP104 GPU, terwijl de GTX 1080 Ti een gekastreerde GP102 is. :p

Maar ik had even gemist dat je een behuizing hebt die gewoon een ATX voeding kan herbergen. Waarom dan niet gewoon een ATX voeding?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-10 12:05
Bovenstaande vraag heb ik ook, waarom in godsnaam een SFX voeding als ATX gewoon past?
Je hebt in de gekozen behuizing geen voordeel aan het kiezen van een SFX voeding, alleenmaar nadelen (prijs/kwaliteit, stilte, connectie mogelijkheden).

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10 11:45
In mijn andere itx systeem gebruik ik een
1080ti en een i5 @5ghz met een be quit
550 watt platinuim zijn wel prijzig maar erg goed .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Ik geloof dat ik dit aangegeven had; maar in de kast past idd ATX, maar deze blokt 50% van de videokaart (air intake).

http://images.bit-tech.ne...nano-s-review/dns-16b.jpg

Is dat dan gewoon onbelangrijk?

Voeding in Foto is volgens mij kleiner dan mijn huidige kast

[ Voor 11% gewijzigd door Gopher op 24-05-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als er een centimeter tussen zit maakt het niet echt uit. Je moet alleen niet de meest lange voeding nemen, maar met 450W of 550W zal dat sowieso wel meevallen. Daarnaast natuurlijk ook een videokaart met maar een twee slots koeler. 2,5 slots of 3 slots wordt hem niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
aan die foto te zien word er echt nauwelijks air intake geblokkeerd... de fan zit aan t einde van de kaart bij een stock cooler.. (ongeveer bij t zwarte gedeelte van de kaart)

[ Voor 15% gewijzigd door legendareN op 24-05-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Ja maar ik wil wss een aftermarket MSI daar zitten de fans zowel voor als achter. Misschien maak ik morgen even een foto van mijn huidige systeem Zie hieronder een foto van mijn huidige systeem deze heeft een MSI armor 1070. Zit tamelijk dicht op elkaar

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/fbu3Vv/IMG_20170525_083731467_1.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/nqOVAv/IMG_20170525_083742283_1.jpg

@-The_Mask- nog genoeg ruimte? ik wil stiekem nog wel ooit die kaart gaan OC en

[ Voor 49% gewijzigd door Gopher op 25-05-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
De moeite waarschijnlijk niet waard voor een bump. Maar ik hoor graag of bovenstaande volledig normaal is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-10 14:21
Het werkt wel zo, maar enkel niet optimaal. Of je kunt overklokken kun je zelf het beste in de gaten houden met bijv. msi afterburner.
Zolang je temperaturen goed zijn, is er niets aan de hand.

Mocht je in eenzelfde systeem voor de 1080ti gaan, zou ik zeker niet voor de armor versie gaan. Die koelt nog bijna slechter dan de reference koeler.

Bedenk ook dat een sf-voeding superklein is, dus dan heb je iig wat meer ruimte aan de onderkant.

Qua verbruik trouwens. Ter vergelijking, ik verbruik met:
- i7-3770 @4.4ghz 1.325v
- 1080ti
- 3 ssd's
- 4 casefans
Ongeveer 380-400w onder zware load (uit de muur). De SF450 zou het dus nét kunnen.

[ Voor 54% gewijzigd door GromuhlDjun op 26-05-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
GromuhlDjun schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:43:
Bedenk ook dat een sf-voeding superklein is, dus dan heb je iig wat meer ruimte aan de onderkant.
Dit is waarom ik het vroeg, de suggestie werd gegeven om naar een ATX voeding te kijken. Ik denk dat ik of de sfeer 450 of de 600 dan neem
Pagina: 1