Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Kom er zojuist achter dat Google Fotos (https://photos.google.com/) sinds 2014 veel van mijn foto's dubbel automatisch gesynchroniseerd heeft.... Valt volgens mij samen met het moment dat ik een nieuwe telefoon heb, dus wellicht gaat daarin iets mis? Al is het ook met een deel van de foto's die gewoon van de camera komen...

Anyhow - ik zit nu met vele honderden (duizenden?) foto's die dubbel staan.... Hoe ga ik dit nu fixen? Iemand een idee? Kan op dit moment niks anders bedenken dan handmatig doorlopen - maar dan mag ik vrees ik een paar weekendjes vrij gaan plannen om alles door te werken... :/

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Beste antwoord (via kazz1980 op 22-05-2017 22:21)

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:13
Ah ok .. mjah ben niet bekend met google photos, dus geen idee of ze zelf zo'n functionaliteit hebben.
Zo niet dan hou je denk ik weinig anders over dan downloaden, uitzoeken en weer uploaden.
(dan wel downloaden, uitzoeken en lijstje maken van dubbele, die specifiek gaan wissen op google photos.

Risico op verlies lijkt me ansich niet zo heel groot ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Zijn tooltjes voor ... voor windows is http://anti-twin.com/ wel een makkelijke freeware tool om je bestanden te ontdubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
gekkie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:25:
Zijn tooltjes voor ... voor windows is http://anti-twin.com/ wel een makkelijke freeware tool om je bestanden te ontdubbelen.
Het gaat om de foto's die in de cloud staan bij Google.... niet de foto's op mijn PC? (Misschien allemaal downloaden, ontdubbelen, Google helemaal leegruimen voor betreffende jaren en alles ontdubbeld opnieuw uploaden?? Alsnog een beste klus met risico op verlies van foto's.... Zie trouwens dat de bestandsnamen steeds een underscore gevolgd door een nummer hebben gekregen - de dubbele foto's hebben dus niet dezelfde bestandsnaam)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ah ok .. mjah ben niet bekend met google photos, dus geen idee of ze zelf zo'n functionaliteit hebben.
Zo niet dan hou je denk ik weinig anders over dan downloaden, uitzoeken en weer uploaden.
(dan wel downloaden, uitzoeken en lijstje maken van dubbele, die specifiek gaan wissen op google photos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
gekkie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:35:

Klinkt als te doen inderdaad.... Volgens mij heeft Google Photos hier niks voor.
Vind het wel heel erg vaag wat hier mis gegaan kan zijn? (wel een vermoeden: denk de functionaliteit op de telefoon die foto's verplaatst van intern geheugen naar SD kaart en dat de foto app in Android dan denkt dat het nieuwe foto's zijn...? - Maar in dat geval zouden vele mensen dit moeten hebben - en zie het op internet toch niet heel veel langskomen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:19

P_Tingen

omdat het KAN

gekkie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:35:

Als de namen op elkaar lijken, kun je denk ik sneller de dubbele foto's verwijderen door ze handmatig te selecteren en te verwijderen .

... wel een pokkeklus

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 16:51
Als ik het goed begrijp hebben de dubbele foto's een andere naam door toevoeging van een underscore en nummer? Dan zou je toch kunnen zoeken op *_*.jpg (of .cr2, .nef o.i.d.) en deze bestanden in een keer verwijderen?
Dan houd je de bestanden zonder underscore en nummer over.
Of lees ik het verhaal niet goed?
Pagina: 1