Brein dwingt websitebeheerder te stoppen met aanbieden (...)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
nieuws: Brein dwingt websitebeheerder te stoppen met aanbieden muziek- en ork...
De rechter beval de man binnen 24 uur te stoppen met de activiteiten, waarbij hem een dwangsom van 2000 euro per dag zou worden opgelegd voor elke dag dat hij er nog mee doorging.
Wel heel creatief omgesprongen met de titel en de gang van zaken. De rechter beslist dat er dwang nodig is. Ben zelf geen fan van Brein, maar nu komt de titel over alsof er geen rechter aan te pas is gekomen en Brein zelf kan dwingen.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 11:29
Misschien zouden de termen "ex parte" en "orkestband" ook uitgelegd kunnen worden in het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Ik dacht dat een ex-parte een vonnis waarmee een partij direct bij de tegenpartij iets kon opleggen of kon doen stoppen. Nu begrijp ik dat nu ik het vonnis lees, een ex-parte een instrument is om zonder normaal proces (regulier, kort geding) en dus zonder verweer van de tegenpartij een zaak te beslechten.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-10 18:37

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

arnovos schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:20:
nieuws: Brein dwingt websitebeheerder te stoppen met aanbieden muziek- en ork...

[...]

Wel heel creatief omgesprongen met de titel en de gang van zaken. De rechter beslist dat er dwang nodig is. Ben zelf geen fan van Brein, maar nu komt de titel over alsof er geen rechter aan te pas is gekomen en Brein zelf kan dwingen.
Tja het is ook een beetje een afweging waar je de nadruk op legt in de titel, en dat moet ook allemaal passen binnen de beperkte ruimte. Maar akkoord, ik heb de rechter als element nu ingepast.
thomas_n schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:08:
Misschien zouden de termen "ex parte" en "orkestband" ook uitgelegd kunnen worden in het artikel.
Ex parte was gewoon al netjes uitgelegd in het artikel; zie de (inmiddels) een na laatste alinea. Heb ook nog even een alinea over 'orkestbands' toegevoegd.

[ Voor 17% gewijzigd door Koekiemonsterr op 23-05-2017 13:14 ]