Mail->XML->MySql database

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 09:06
Mijn vraag:
Ik wil een script gaan schrijven die XML moet gaan omzetten naar een MySQL database.
Het gaat om DMARC reports van de mail server. Deze kan ik al ontvangen op mijn adres.

Mijn vraag is eigenlijk het volgende:

-Wat is een goede applicatie die standalone de mails kan ontvangen en opslaan, door middel van command line. Zodat de XML op een plek opgeslagen wordt zodat PHP of Python het kan inlezen?

-In performance en betrouwbaarheid: PHP of Python?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Alles moet gaan draaien op een Ubuntu 1604 LTS VPS. De database is al klaar voor gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wat programmeer ervaring (1ste jaar HBO-ICT) een leuk projectje om beter te leren programmeren. Maar ik heb even wat hulp nodig, wat de beste tools voor deze oplossing kunnen zijn. Kan iemand mij hier wat tips/informatie over geven?

Groet, Glenn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:43
Je kunt met PHP een mailbox uitlezen en de bijlage opslaan/uitlezen, die kun je dan direct wegschrijven in de database.

Zoek naar php imap attachment voor een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
1) iedere willekeurige mailserver? (bijv postfix)
2) wat heeft die keuze qua taal in hemelsnaam te maken met performance of betrouwbaarheid? PHP en Python zijn beide moderne high-level talen, met bewezen trackrecords. Performance en betrouwbaarheid zijn afhankelijk van wat je zelf typt, niet van welke taal je in typt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Vanuit mijn onderstelling zag ik php meer als een taal die meer voor webdevelopment gebruikt wordt maar dat is niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-10 17:05
Tuurlijk is dat wel waar. PHP wordt meer voor web-development gebuikt dan voor Windows development. Als je bedoeld dat voor web-development het meeste PHP wordt gebruikt klopt dit ook. Denk maar aan Wordpress.

Python + Flask levert echter ook goede programma's op. Wat ik zelf bovendien ook merk is dat je bij PHP meer moeite moet doen om de website te beveiligen.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Ik kan me niet voorstellen dat je PHP voor iets anders dan webdevelopment wilt gebruiken : Daarvoor zijn betere alternatieven.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Met Python heb ik weinig tot geen ervaring, maar wat je wilt kun je zoals gezegd prima met beide talen. Ze hebben namelijk beide de mogelijkheid om te verbinden met mailservers en databases en zijn allebei prima in XML-parsen.

Wat je voor jezelf even moet overwegen is hoe je de informatie beschikbaar wilt maken. Hoe wil je kunnen zoeken op je data? Want Mysql ondersteund standaard ook al XML functies. Hoe nuttig die zijn voor jouw projectje zul je zelf moeten onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
Ik heb nu een python script gevonden waarmee ik wat verder gekomen was alleen werkt deze helaas niet meer. In de configuratie is niks veranderd maar hij weigert helaas.

Ik ga nog even verder zoeken.
Pagina: 1