Printer kan niet gevonden worden via WiFi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 924867

Topicstarter
Ik heb een Brother DCP-J4120DW (WiFi) printer. Ik heb een modem/router van Ziggo met een 2,4G en 5G netwerk. De printer ondersteunt 5G niet dus heb ik hem verbonden met het 2,4G netwerk. Ik kan hem alleen niet vinden op de laptop als ik naar printers ga zoeken.. Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Beste antwoord (via Anoniem: 924867 op 22-05-2017 16:48)

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05 11:21
Gewoon de drivers van Brother downloaden? En de setup uitvoeren. Of vind je hem dan nog niet?
Anders eventueel je firewall/antivirus eens uitzetten, kijken of je je printer dan wel vind.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05 11:21
Gewoon de drivers van Brother downloaden? En de setup uitvoeren. Of vind je hem dan nog niet?
Anders eventueel je firewall/antivirus eens uitzetten, kijken of je je printer dan wel vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 18:41

Felyrion

goodgoan!

Je kunt eens proberen of je de printer rechtstreeks kunt benaderen. Volgens mij kun je via het instellingen menu op de printer wel achterhalen welk IP adres het apparaat heeft gekregen.
Pak vervolgens een web browser en ga naar dat adres.

Daar kun je vaak ook zaken instellen.

Als je daar netjes bij komt kun je proberen de printer handmatig op basis van IP adres toe te voegen als deze niet automatisch gevonden wordt.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 924867

Topicstarter
Net een volledig pakket met drivers gedownload en de printer was binnen 2 minuten goed geinstalleerd! Als ik nu op mijn 5G netwerk zit, kan ik dan printen terwijl de printer op het 2,4G netwerk zit of moet ik dan even veranderen van netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:36
Je kunt dan gewoon printen.