Beste Tweakerleden,
In december was ik van plan een game pc samen te stellen. Maar doordat Intel met een nieuwe processor op de markt kwam aanzetten, heb ik dit uitgesteld. Na Intel waren volgens mij de nieuwere videokaarten aan de beurt en toen kwam Ryzen. Ik ben nu een kleine half jaar verder en ik begrijp langzamerhand dat steeds een nieuw en beter product op de markt komt. Om van uitstel, afstel te behoeden, wil ik een pc kopen in een zeer korte tijdbestek.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofddoel is gamen op een 1080 monitor.
Spellen die ik wil spelen: Escape from Tarkov, GTA 5, Far Cry, Division, Battlefield 1, Rainbow Six Siege, Mafia 3, Squad, Assassin's Creed, Company of Heroes 2, Metro, Battlegrounds, Prey, Doom, Call of Duty: WW2, Red Dead Redemption 2, Rise of the Tomb Raider, Ghost Recon Wildlands, Arma III. Als het kan op ultra setting.
Daarnaast zal ik films en uitzending gemist filmpjes op mijn monitor kijken. En het luisteren van muziek.
Gamen, muziek, films wil ik zowel op speakers als de koptelefoon daarvoor gaan gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200 Euro. (1300 Euro, enkel als het meerwaarde heeft) Liever minder.
Ik ga hem samen met een vriend in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
* Harde Schijf Black Sata 6, 1 TB (films)
* WD Elements Port 1 TB (muziek)
* Crucial BX100, 250 GB (Windows)
* Intel X25-M, 80 GB
* Samsung Syncmaster P2370
* Logitech Z323
* Sennheiser PC 350
* Toetsenbord
* Windows 7
* Creative X-FI Gamer (enkel als onboard slechter is)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk dat ik de meeste maar na-aap. Het wordt een Ryzen build.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind heel belangrijk dat mijn pc heel stil en zuinig in energieverbruik wordt.
Omdat mijn pc, vaak lang aanstaat.
Ik wil de komende jaren zo min mogelijk aan mijn pc hoeven te sleutelen.
Ik overweeg over een aantal jaar op een andere monitor (1440) over te stappen.
Overige vragen
Ik kan niet bepalen welk moederbord ik nodig zou hebben. Voor mij is heel belangrijk dat er echt goed geluid uit komt. Vanwege ik via mijn pc films kijk.
Hetzelfde geldt voor de videokaart. Er zijn zoveel merken dat ik het overzicht kwijt raak. De gene die ik gekozen heb, leek mij de beste. Afgaande op de reviews van Tweakers. Ik neem aan dat de RX 480 vs RX 580. Het verschil te klein is om voor de RX 580 te gaan.
Ik heb voor de Ryzen zonder koeler gekozen. Het leek mij misschien beter om een aparte koeler erop te zetten dan eentje die erbij geleverd wordt. Deze koeler Scythe Mugen 5 PCGH Edition, lijkt minder geluid te produceren. Klopt dit een beetje?
Tenslotte de behuizing. Zolang er een fijne kabelmangement in zit. En 2 usb aansluitingen aan de voorkant.
Als ‘front interface’ de voorkant is, dan zit het wel goed. ; )
Zoals je kunt zien zal mijn OS Windows 7 zijn. Ik wil (nog) niet met Windows 10 gaan werken.
Wel heb ik al een key voor Windows 10 gekocht.
Computermuis moet ik ook nog uitzoeken. Mijn G5 Logitech heeft kuren.
Zijn er betere 1080 monitoren dan de gene die ik nu heb?
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Passen de onderdelen op elkaar en passen deze ook in de pc?
(klik)
Zijn er onderdelen die ik beter kan vervangen?
In december was ik van plan een game pc samen te stellen. Maar doordat Intel met een nieuwe processor op de markt kwam aanzetten, heb ik dit uitgesteld. Na Intel waren volgens mij de nieuwere videokaarten aan de beurt en toen kwam Ryzen. Ik ben nu een kleine half jaar verder en ik begrijp langzamerhand dat steeds een nieuw en beter product op de markt komt. Om van uitstel, afstel te behoeden, wil ik een pc kopen in een zeer korte tijdbestek.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofddoel is gamen op een 1080 monitor.
Spellen die ik wil spelen: Escape from Tarkov, GTA 5, Far Cry, Division, Battlefield 1, Rainbow Six Siege, Mafia 3, Squad, Assassin's Creed, Company of Heroes 2, Metro, Battlegrounds, Prey, Doom, Call of Duty: WW2, Red Dead Redemption 2, Rise of the Tomb Raider, Ghost Recon Wildlands, Arma III. Als het kan op ultra setting.
Daarnaast zal ik films en uitzending gemist filmpjes op mijn monitor kijken. En het luisteren van muziek.
Gamen, muziek, films wil ik zowel op speakers als de koptelefoon daarvoor gaan gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200 Euro. (1300 Euro, enkel als het meerwaarde heeft) Liever minder.
Ik ga hem samen met een vriend in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
* Harde Schijf Black Sata 6, 1 TB (films)
* WD Elements Port 1 TB (muziek)
* Crucial BX100, 250 GB (Windows)
* Intel X25-M, 80 GB
* Samsung Syncmaster P2370
* Logitech Z323
* Sennheiser PC 350
* Toetsenbord
* Windows 7
* Creative X-FI Gamer (enkel als onboard slechter is)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk dat ik de meeste maar na-aap. Het wordt een Ryzen build.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind heel belangrijk dat mijn pc heel stil en zuinig in energieverbruik wordt.
Omdat mijn pc, vaak lang aanstaat.
Ik wil de komende jaren zo min mogelijk aan mijn pc hoeven te sleutelen.
Ik overweeg over een aantal jaar op een andere monitor (1440) over te stappen.
Overige vragen
Ik kan niet bepalen welk moederbord ik nodig zou hebben. Voor mij is heel belangrijk dat er echt goed geluid uit komt. Vanwege ik via mijn pc films kijk.
Hetzelfde geldt voor de videokaart. Er zijn zoveel merken dat ik het overzicht kwijt raak. De gene die ik gekozen heb, leek mij de beste. Afgaande op de reviews van Tweakers. Ik neem aan dat de RX 480 vs RX 580. Het verschil te klein is om voor de RX 580 te gaan.
Ik heb voor de Ryzen zonder koeler gekozen. Het leek mij misschien beter om een aparte koeler erop te zetten dan eentje die erbij geleverd wordt. Deze koeler Scythe Mugen 5 PCGH Edition, lijkt minder geluid te produceren. Klopt dit een beetje?
Tenslotte de behuizing. Zolang er een fijne kabelmangement in zit. En 2 usb aansluitingen aan de voorkant.
Als ‘front interface’ de voorkant is, dan zit het wel goed. ; )
Zoals je kunt zien zal mijn OS Windows 7 zijn. Ik wil (nog) niet met Windows 10 gaan werken.
Wel heb ik al een key voor Windows 10 gekocht.
Computermuis moet ik ook nog uitzoeken. Mijn G5 Logitech heeft kuren.
Zijn er betere 1080 monitoren dan de gene die ik nu heb?
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Passen de onderdelen op elkaar en passen deze ook in de pc?
(klik)
Zijn er onderdelen die ik beter kan vervangen?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 251,10 | € 251,10 |
| 1 | MSI B350 PC Mate | € 100,50 | € 100,50 |
| 1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G | € 269,90 | € 269,90 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 107,90 | € 107,90 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | BitFenix Whisper BWG450M | € 79,18 | € 79,18 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 151,50 | € 151,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.119,97 | |