Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Momenteel in bezit van een Huawei P9 (aangekocht in september 2016).
Probleem: Heeft geen ondersteuning voor Android Auto.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android Auto, Maps, WhatsApp, SMS/Bellen, Agenda, Messenger, Chrome etc..

Wat ik zoek?
Een goede smartphone met zeer degelijke batterijduur en stabiele ervaring waar normaal gezien alle normale apps en zeker Android Auto goed op werken. Hoeft geen flagship meer te zijn aangezien de specs die ik nodig heb intussen in de mid-range markt zitten.

Liefst zo dicht mogelijk stock Android draaien en mogelijkheid tot snelle updates naar laatste Android versie. (geen vereiste maar is mooi meegenomen).

Optie's die ik vond:
Samsung A5 2017 te kijken, Moto X Play en LG G5. Voorkeur gaat naar de A5.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2017 16:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Binnen aankoopadvies is het ook nodig om zelf met eigen opties te komen. Ga eens in de Pricewatch kijken en filter op je wensen en eisen. Zou je die informatie willen toevoegen aan de openingspost? Zie ook: De regels voor dit forum.

Je zoekt nu een toestel voor Android Auto, maar dat wordt nog niet ondersteund in Nederland. Elk nieuw Android apparaat wat je koopt zal daar ook geen ondersteuning voor hebben. Je kan beter even de APK van internet afhalen en die installeren op je huidige toestel. Zie ook: Android Auto in Nederland.

offtopic:
Verder heb ik je titel even aangepast, zodat die wat duidelijker is

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 22-05-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord maar zo ver was ik ook al. Android Auto draait wel op de P9 alleen op een heel gekke resolutie waardoor ie bijna nutteloos/onbruikbaar is.

Ik zit zelf naar de Samsung A5 2017 te kijken, Moto X Play en LG G5. Voorkeur gaat naar de A5.
rens-br schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:13:
[mbr]Binnen aankoopadvies is het ook nodig om zelf met eigen opties te komen. Ga eens in de Pricewatch kijken en filter op je wensen en eisen. Zou je die informatie willen toevoegen aan de openingspost? Zie ook: De regels voor dit forum.[/]

Je zoekt nu een toestel voor Android Auto, maar dat wordt nog niet ondersteund in Nederland. Elk nieuw Android apparaat wat je koopt zal daar ook geen ondersteuning voor hebben. Je kan beter even de APK van internet afhalen en die installeren op je huidige toestel. Zie ook: Android Auto in Nederland.

offtopic:
Verder heb ik je titel even aangepast, zodat die wat duidelijker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:49:
Bedankt voor je antwoord maar zo ver was ik ook al. Android Auto draait wel op de P9 alleen op een heel gekke resolutie waardoor ie bijna nutteloos/onbruikbaar is.
Ah ok. Dat veranderd de zaak inderdaad :)

Buiten het feit dat Android Auto moet werken. Heb je nog meer wensen / eisen? Budget, opslag, formaat scherm e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:50:
[...]

Ah ok. Dat veranderd de zaak inderdaad :)

Buiten het feit dat Android Auto moet werken. Heb je nog meer wensen / eisen? Budget, opslag, formaat scherm e.d.
Dankjewel! Opslag minimaal 16GB, budget tussen 300-400 euro. Hoeft geen flagship meer te zijn. Gewoon stabiele android met goede accuduur en een toch iets wat goede afwerking. Moet zeker 1-1.5 jaar meegaan qua specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjil
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:33
Ik heb eind 2016 een Sony Xperia Compact model F5321 gekocht. Ik heb sinds kort een nieuwe auto (Renault Captur met R-Link systeem) gekocht met Android auto. Deze combinatie werkt erg slecht. Het beeldscherm vervormd. Ik heb andere mobiele telefoons geprobeerd zoals een Samsung S7 en een Sony Xperia XA1, model G3121 en deze werken goed op dit R-Link system. Ook heb ik de Sony Xperia Compact model F5321 op een andere auto (VW Passat met Android auto) getest en daar werkt het goed. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het alleen met de combinatie Sony Xperia Compact model F5321 en het Renault R-Link systeem fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De Huawei P9 heeft een resolutie van 1920 x 1080. Dat lijkt me toch geen gekke resolutie voor Android Auto? Ik denk dat zo'n 2/3 op 1280 x 720 zit, een kwart op 1920 x 1080 en dan nog wat toestellen hoger of lager.
Weet je zeker dat het een probleem met de P9 is en niet met (die versie van) Android Auto of de versie daarvan in je auto?

Als ik zoek op [google=Huawei P9 Android Auto] lijkt het inderdaad wel een bekend probleem te zijn met de P9 (en wss ook met andere toestellen). Zie hier voor een opmerking van iemand van de Android Auto community. Daar wordt gezegd dat het misschien wel werkt als je een custom rom installeert zoals CM (of LineageOS tegenwoordig). Als dat werkt, scheelt het je een nieuw toestel kopen.

Als je toch al graag een ander toestel wil zou ik bovenstaande gewoon negeren, maar dan heb je tussen de 300 en 400 een hele zwik toestellen waarvan ik niet weet of ze officieel ondersteund worden door Android Auto. De Galaxy A5 die je noemt is nou net niet superdicht bij stock Android, dus als dat een belangrijke eis is valt die af. Een optie met grote batterij is misschien de Lenovo P2. Die heeft een extreem grote batterij en bijna stock Android en is zelfs nog iets goedkoper dan € 300. Hier wordt gezegd dat de P2 wel werkt met Android Auto, maar met wat problemen. De post is uit januari, dus wellicht is het inmiddels opgelost?

edit: dit hele topic kwam al uit mei 8)7 . * gwystyl moet eerst lezen, dan pas antwoord geven 8)
Wat ik me wel afvraag: waar ligt nou het probleem? Bij het toestel of de auto? En waar is de afwijkende resolutie te zien? Wat zorgt ervoor dat juist die resolutie wordt doorgegeven/aangenomen? @Verwijderd met welke auto had jij dat probleem, en is dat inmiddels opgelost door een andere telefoon, rom of versie van Android Auto (op telefoon of headunit)?

[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 23-08-2017 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:59
ik vermoed dat de resolutie niet het probleem is, maar eerder de DPI

Strava

Pagina: 1