Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag mede-tweakers,

Vorig jaar mijn diploma behaald als medewerker beheer ICT N3 en er toen voor gekozen om mij eerst te oriënteren op de banenmarkt, nu na 1 jaar toch wel echt doorgekregen dat je met een niveau 3 diploma vrijwel niets kunt. Ik heb dus besloten om terug naar school te gaan en de opleiding applicatie- en mediaontwikkelaar te gaan volgen (MBO). Nu wil ik mezelf graag al een beetje ontwikkelen als applicatie- en mediaontwikkelaar en zou ik graag willen weten waarmee ik het beste kan beginnen, bijvoorbeeld programmeer technieken en welke o.i.d.

In het kort: Hoe kan ik mij het beste voorbereiden op de opleiding applicatie- en mediaontwikkelaar?

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren. _/-\o_

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36
Welke richting wil je zelf op?

Backend (ga dan PHP en/of Java leren)
Frontend (ga dan HTML/CSS/JS en JS frameworks leren (react/angular/vue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Backend spreekt mij het meest aan, dit zal dus ook de richting zijn waarop ik de meeste focus ga leggen.

Bedankt voor de snelle reactie btw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:40
Voor Back-End zijn er natuurlijk nog veel meer mogelijkheden, maar in basis heb je voor back-end een paar zaken nodig om kennis van te hebben/ krijgen:
- Functioneel en technisch ontwerpen
- Ontwikkeltaal/ Logica (Frameworks; in een aantal gevallen ook handig) als Java, C# (ASP.NET), PHP
- Database-design / SQL, hier wordt de data opgeslagen

Deze combinatie van onderdelen samen helpt je een heel eind op weg. In principe gaat dat van het uitdenken van een oplossing voor een probleem (functioneel ontwerp; wat moet er gebeuren zodat het probleem/ het vraagstuk met de software op te lossen is, wat doet de software en welke input wordt van de gebruiker verwacht.

Technisch ontwerpen: Wat zijn de aanpassingen, of nieuwe technische stappen die doorlopen moeten worden. (bijv UML gebruiken) in de applicatie. Welke functies/ classes en objecten heb je nodig/ ga je maken en wat is de onderlinge relatie.

Bouwen:
- Data structuur in de database uitdenken. (Normaliseren is hier ook een onderdeel van)
- Software daadwerkelijk schrijven

Zoals je wel leest is er meer dan alleen een ontwikkeltaal als je back-end wilt ontwikkelen.

[ Voor 5% gewijzigd door jbdeiman op 22-05-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ahh oké, hiermee kom ik al een heel eind!

Bedankt!