windows 10 wil niet starten (winpeshl.exe)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:12

odan

The dark side is within all!

Topicstarter
Pc van mijn ouders, met win10 laad niet meer door naar windows. hij blijft steken op het witte windows logo met de bekende witte laad balletjes of hij probeert automatisch te herstellen en dan krijg ik een zwart scherm te zien met winpeshl.exe, het enigste wat ik hier kan doen is de muis bewegen of winpeshl.exe afsluiten.

zo'n beetje alle oplossingen die ik online kan vinden zeggen allemaal dat ik of in safe mode of via de installatie cd het probleem moet kunnen oplossen. heb met de media creation tool een win 10 usb installatie disk gemaakt maar ook als ik deze opstart loop ik tegen winpeshl.exe aan. alleen is de background dan blauw en kan ik via shift F10 een cmd scherm opstarten.

Pulse mee voor GoT!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Klinkt alsof je harddisk stuk is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

Topicstarter
zou wel heel zuur zijn als die nu al kapot is. een ssd van hooguit 3 maanden oud.

hij is overigens wel te benaderen als ik de installatie usb gebruik. (via cmd)

en als de ssd kapot is verklaart dat nog steeds niet waarom de usb install disk niet gewoon doorstart.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 18:28
Virus of andere malware. Ik zou de SSD er uit halen, via een USB kabel aan een andere (oude) PC koppelen en cleanen met diskpart. Vervolgens weer in de oorspronkelijk PC inbouwen en opnieuw installeren.
Wat gebeurt er overigens met opstarten van af de installatie dvd als er géén ssd in zit?

[ Voor 4% gewijzigd door TanteBeth op 22-05-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

Topicstarter
TanteBeth schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:30:
Virus of andere malware. Ik zou de SSD er uit halen, via een USB kabel aan een andere (oude) PC koppelen en cleanen met diskpart. Vervolgens weer in de oorspronkelijk PC inbouwen en opnieuw installeren.
Wat gebeurt er overigens met opstarten van af de installatie dvd als er géén ssd in zit?
heb de ssd nu ontkoppeld. en de installatie usb toont nu enkel een zwart scherm na kort het windows logo te hebben getoond. heb hem voor de zekerheid even laten draaien, maar ook na 15 minuten blijft het enkel een zwart scherm.

er zit nog een (werkende) 1.5 TB hdd in, dus het zou geen probleem qua niet gevonden disk kunnen zijn, ik heb het idee dat er hardware matig iets niet helemaal pluis is.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
Haal die 1,5 TB er dan ook even uit. als het een malware ding is kan die overal zitten.
En soms kan het inderdaad lang duren voordat de Win10 DVD verder gaat. Heb ook vaak gedacht, dit wordt niets en dan ineens na lang wachten bingo. Probeer het anders eens met een installatie USB stick ipv DVD, dat gaat sneller, als hij überhaupt start. Of bedoel je met een USB installatie disk al een stick? Als het een stick is, maak dan een nieuwe, de oude kan al geïnfecteerd zijn of maak een DVD, die is virus proof.

[ Voor 19% gewijzigd door TanteBeth op 22-05-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

Topicstarter
TanteBeth schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:57:
Haal die 1,5 TB er dan ook even uit. als het een malware ding is kan die overal zitten.
En soms kan het inderdaad lang duren voordat de Win10 DVD verder gaat. Heb ook vaak gedacht, dit wordt niets en dan ineens na lang wachten bingo. Probeer het anders eens met een installatie USB stick ipv DVD, dat gaat sneller, als hij überhaupt start. Of bedoel je met een USB installatie disk al een stick? Als het een stick is, maak dan een nieuwe, de oude kan al geïnfecteerd zijn of maak een DVD, die is virus proof.
de andere schijf ook ontkoppeld en bijna 2 uur naar een zwart scherm gestaard. had ook al een andere usb stick gepakt, voor het geval het daar aan zou liggen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
Nou dan een hardware onderdeel kapot. Bv. Moederbord of geheugenmodule. Je zou nog kunnen proberen een voor een de geheugenmodules te verwijderen, kijken of daar een rotte bij zit.

Trouwens:
Starten andere bootable media ook niet?
Installeer op een andere PC eens Aomei Backupper Standaard (free) en maak in het utilities menu
een Linux CD/DVD en/of een WinPe CD/DVD. Voor WInPe moet u wel een compatibele PC gebruiken (geen 64 bit tbv een 32 bit PC en geen UEFI tbv een BIOS PC en vice versa)

[ Voor 47% gewijzigd door TanteBeth op 24-05-2017 09:14 ]

Pagina: 1