Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
NT2 cursusje nederlands .... super toegankelijk en easy .... :F

Advies van overheid om via naarnederland.nl een NT2 taal cursus te bestellen.

Dit paket binnen gekregen maar .....
- er wordt 0 over the theorie gesproken
- er wordt niets over grammatica gesproken
- enige vorm van uitleg of structuur bestaat niet in NT2 boek

Stel je zou de theorie beheersen (dom woordjes stampen) kun je een examen afnemen (proef) via dezelfde website. Echter is dit stuk; werkt niet icm, edge, firefox, chrome, opera, webkit linux, firefox linux, etc.

Na lang zoeken, uiteindelijk een telefoonnummer; jammer meneer, kunnen wij niets aan verandere.

ofwel; de NT2 taalcursus koop je voor klein vermogen, vervolgens werkt het niet, en wordt er geen theorie besproken. (vriendin spreekt reeds 6 talen, het is voor haar onmogelijk een nieuwe taal te leren ,wanneer thoerie/grammatica e.d. ontbreekt)

Dat plus het compleet gebrek aan support of functionaliteit bij de online / examen / e-learning, waar je wel voor betaald hebt.

Iemand hier ervaring mee? Of biedt een alternatief.

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 22-05-2017 13:40 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:04
Mijn vriendin is bijna 3 jaar geleden naar Nederland gekomen vanuit de VS, sprak enkel Engels. Wij vonden uiteindelijk via-via een gepensioneerde docent Nederlands die voor een redelijk tarief privéles gaf. Hij hield hier natuurlijk zijn eigen lesmethoden op na en in haar geval werkte dat goed. Klein jaartje anderhalf uur in de week en daarbij wat huiswerk, nu begrijpt ze de grammatica eigenlijk volledig en spreekt ze het ook aardig.

Af en toe worstelt ze nog wat met de volgorde van woorden, maar het helpt niet dat wij met z'n 2en nog steeds alleen maar Engels spreken. :o

Natuurlijk is het heel persoonlijk, maar volgens mij werkt privéles, of in ieder geval veel persoonlijke aandacht, voor de meeste mensen wel goed. Als we het nog eens zouden moeten doen deden we het op dezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:43
Wellicht naar een paar scholen gaan en daar boeken proberen te lenen?
Een LOI achtige cursus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Welkom in de wonderlijke beunhaas-wereld van taalcursussen en inburgeringscursussen!

ik geef les aan mensen zoals je vriendin, dus dit gedoe hoor ik vrij regelmatig

Waar komt je vriendin vandaan? Uit een EU-land of uit een niet-EU land?

Uit de EU: Ze is niet verplicht om de taal te leren, ze hoeft niet in te burgeren. Lekker makkelijk dus, al is het wel zo makkelijk als ze Nederlands kan, dan zou ik gewoon naar een plaatselijk ROC gaan, die bieden NT2 cursussen aan, en doen het doorgaans wel goed.

Buiten de EU: Tja, dan is het heel goed mogelijk dat ze moet inburgeren, dat kun je helemaal zelf doen, een Marokkaan die ik Nederlandse les gaf heeft het zonder echte les in het inburgeren in 1x gehaald, het is immers niet zo heel moeilijk als je zelf al behoorlijk Westers bent. Inburger-Nederlands is wel erg laag niveau, A1 om precies te zijn, dus na de inburgering is een NT2 cursus ook zeker aan te raden.

Valt het op dat ik nergens dat "naar nederland" noem? Ik heb er nog nooit van gehoord, niemand die ik les heb gegeven heb ik erover gehoord, en echt nodig is het ook niet, want wil je de taal echt leren, moet je gewoon echte les krijgen, van een echte docent. Zelfstudie brengt je niet heel ver bij onze taal :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Laatst online: 06-07 16:08
Kijk eens op de website van adappel.nl. Daar worden goede zelfstudies aangeboden, maar je kan ook een cursus bij hem volgen

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
overheid zegt; ga naar naarnederland.nl koop dat pakket, en kunt cursus/training zelf in land van herkomst uitvoeren.

ze heeft oa 'taalkunde(?)' gestudeerd, en pikt een taal vrij rap op. mits de theorie en grammatica behandeld wordt (erg bijzonder dat die onderdelen he-le-maal niet terug komen in het NT2 boek)
en het feit dat die freaking website niet werkt (heb tel. contact gehad, antwoord was pech) snap ik dan ook niet; immers adviseerd met dit pakket :F

hebben 1 cursist gevonden in budapest, maar dat was geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:22
Je geld terugvragen en ergens anders besteden?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Beneveerg schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:54:
Kijk eens op de website van adappel.nl. Daar worden goede zelfstudies aangeboden, maar je kan ook een cursus bij hem volgen
adappel is nog wel goed ja, wat mensen die ik les geef komen daar wel eens mee aanzetten.

Verder zou ik toch wel redelijk ver weg blijven van alles wat niet door echte scholen wordt aangeboden. Vluchtelingenwerk maakt er bijvoorbeeld echt een puinhoop van :X Dat is dan wel inburgering, maar mensen die bij het Friesland College lopen zijn 2x zo snel klaar :X
himlims_ schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:55:
overheid zegt; ga naar naarnederland.nl koop dat pakket, en kunt cursus/training zelf in land van herkomst uitvoeren.

ze heeft oa 'taalkunde(?)' gestudeerd, en pikt een taal vrij rap op. mits de theorie en grammatica behandeld wordt (erg bijzonder dat die onderdelen he-le-maal niet terug komen in het NT2 boek)
en het feit dat die freaking website niet werkt (heb tel. contact gehad, antwoord was pech) snap ik dan ook niet; immers adviseerd met dit pakket :F

hebben 1 cursist gevonden in budapest, maar dat was geen succes.
Veel theorie, woordvolgorde en de basisgrammatica is dan ook meer A1 niveau dan B1/NT2.

In een matig NT2 boek gaat dat dus inderdaad niet staan, want dat heb je al gehad denken ze.

NT2 borduurt gewoon voort op wat je al geleerd hebt, krijg je bijvoorbeeld alle voornaamwoorden, inversies en meer van dat soort dingen, maar daar heb je dus niks aan als je geen basis [A1] hebt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik sluit mij aan bij de mensen hierboven. Je zult iets aan studie moeten doen om het examen op de ambassade te halen, maar dat is vrij minimaal (woordjes stampen, paar basisvragen over Nederland) (https://www.rijksoverheid...rgering-in-het-buitenland). Ik heb tijdens de periode dat mijn vriendin dit aan het leren was zeer veel met haar gebeld en dingen uitgelegd (en zelf ook nog het een en ander aan grammatica moeten opzoeken, omdat ik het zelf ook niet meer wist :$)

Zodra ze dan in Nederland is kun je een cursus Nederlands gaan volgen bij een van de RoCs in de buurt.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Nvidiot schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:22:
Ik sluit mij aan bij de mensen hierboven. Je zult iets aan studie moeten doen om het examen op de ambassade te halen, maar dat is vrij minimaal (woordjes stampen, paar basisvragen over Nederland) (https://www.rijksoverheid...rgering-in-het-buitenland). Ik heb tijdens de periode dat mijn vriendin dit aan het leren was zeer veel met haar gebeld en dingen uitgelegd (en zelf ook nog het een en ander aan grammatica moeten opzoeken, omdat ik het zelf ook niet meer wist :$)

Zodra ze dan in Nederland is kun je een cursus Nederlands gaan volgen bij een van de RoCs in de buurt.
op jouw pagina wordt dus ook dit pakket genoemd: https://www.nt2.nl/nl/les...rland-Oekraiens#doelgroep

begrijp dat docent praktischer werkt, maar dat is in budapest geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Veel kinderboeken lezen om mee te beginnen en luisterboeken beluisteren. Verder zien dat ze in gesprek komt met Nederlandstaligen, maar ze woont dus in Boedapest?
Nederlandstalige YouTube filmpjes bekijken, met onderwerpen waar ze zelf al wat van af weet (dan begrijpt ze enigszins waar het over gaat en kan gemakkelijker afleiden wat bepaalde woorden betekenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:41
himlims_ schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:36:
vriendin spreekt reeds 6 talen, het is voor haar onmogelijk een nieuwe taal te leren ,wanneer thoerie/grammatica e.d. ontbreekt
Volgens mij heeft jouw vriendin een flinke talenknobbel! Mijn advies:
1) zoek theorie op http://www.dutchgrammar.com/en/?n=Grammar.DutchGrammar Echt een aanrader deze site! Zou ook voor sommiggen van me collegaas goed zijn om te leze ;)
2) kijk NL gesproken films/series met Engelse of voor haar native subtitles. Of andersom (Engelse film met NL ondertitels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn vrouw is destijds voor drie maanden naar Ho Chi Minh verhuisd omdat iemand daar les gaf. In haar stad was ook niks.

Volgens mij waren dat vooral woordjes/tegenstellingen/simpele zinnen die ze daar leerde. Echt de grammatica leerde ze pas hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 28-05-2017 23:33 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:37
Neem geen beunhaas oplossing, maar zoek iets dat gestructureerde lessen heeft. Ik kan op basis van ervaringen van wat mensen om mij heen "de Delftse methode" aanraden. Niet erg digitaal, maar ik gok dat je wel redelijk recente boeken ergens tweedehands vandaan kan trekken. Verder zijn er in meerdere grote steden zwaar gesubsidieerde Nederlandse cursussen/praatgroepen. Mijn vriendin gaat daar wekelijks voor ik geloof twee uur heen en betaalt maar een tientje per maand ofzo. En verder, ga ook gewoon zelf Nederlands met haar praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon inschrijven voor een opleiding kost geld maar mijn ex heeft via gemeente de opleiding gekregen. Zolang niet boven de 30 gewoon proberen via de gemeente of UWV te regelen. Overigens kwam ze wel uit een EU land dus dan is het allemaal wat eenvoudiger.

[ Voor 18% gewijzigd door Wim-Bart op 29-05-2017 00:18 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

@himlims_ Waarom moet het eigenlijk in Budapest? Dat is toch ook EU, dan kan ze toch gewoon hier een cursus doen?

Als ze voorbereiding wil doen kan ze misschien beginnen met woordjes stampen, en tegenstellingen. Zwart/wit,, warm/koud etc. Dat soort dingen. Dat is ook wat Nederland als test geeft op ambassades in niet EU-landen (ik verwachte eigenlijk dat dit ook de inhoud van die dvd was, heb hem nooit gekocht maar kwam die ook ooit tegen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als HBO student die vind dat hij zijn Nederlands moet opkrikken gebruik ik zelf http://hogeschooltaal.nl/ maar, die site is meer gemaakt voor mensen die al Nederlands spreken. Wellicht wel een kijkje waard.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Pagina: 1