Toon posts:

Wie draaien SETI???

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De titel verklaart het al.
Maar waarom draaien jullie het of juist niet???

Verwijderd

Schijnbaar mag je de jezelf ontdekte levensvorm, de naam geven die je zelf wil..

dus binnenkort hebben we de
saitanics, die op planeet saitanicom leven!

tenminste als alles volgens plan gaat :)

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 09:09

Kolky

subtitle not available

Ik draai SETI. Ik ben net begonnen. Ik ben met m'n 3e pakketje bezig...

Ik laat hem altijd constant draaien. Merk je niks van. (Celeron 400 / 128 Mb)

Het is een zinvol project. Iedereen heeft er wat aan. Dus: iedereen moet het draaien.

Verwijderd

Post ff een URl plz.

PS. wat is dat seti@home precies. ik heb er al wel van hehoord maar ik weet er niks van

Verwijderd

Draai het al een flinke tijd maar het gaat errug langzaam bij mij (amd k6-2 300 mhz 64 mb )
Het doel van seti@home is het uitfilteren van radiogeluid uit de ruimte.
De seti die geloof ik in new mexico zit heeft een paar grote "microfoons" op de aarde neergezet en daarmee luisteren ze naar radiosignalen, want stel dat er een alien is die probeert 538 te ontvangen :P
Echter in de ruimte heb je net als op aarde ruis. (zet je radio op een frequentie waar geen zender op zit en ja daar hebben we ruis)
En dus begon Seti met het filteren. Maar helaas voor Seti, ze konden sneller nieuwe gegevens ophalen dan analyseren. Dus besloten ze het internet erbij te halen: het Seti@home project.
Het werkt heel eenvoudig. Je download een proggie bij Seti
Hierna krijg je een data pakketje opgestuurd, je computer gaat dat analyseren (ruis er uitfilteren) en als hij klaar is vraagt hij of hij het terug mag sturen.
Erg eenvoudig dus en volgens mij zinvoller dan koeien laten grazen.
Wat er gebeurt als jouw computer de alien vindt weet ik niet, maakt me ook niet echt veel uit eigenlijk. Het gaat er om dat er een alien wordt gevonden.
:)

• Kolky
  • Laatst online: 24-02 09:09

Kolky

subtitle not available

SETI is een project voor Extra Terrastial Intelligence (buitenaards leven dus).

Een of andere gigantische schotel luistert de hele hemel af op buitenaardse golven die mogelijk van aliens af kunnen komen.

Die gigantische hoeveelheid informatie moet ontcijferd worden. En daarvoor is SETI@home ontwikkeld.

Je krijgt een pakketje toegestuurd (+/- 300 Kb) met rauwe data. Je seti client gaat proberen het pakketje te ontcijferen. Vraag me niet hoe dat werkt, maar het ziet er indrukwekkend uit.

Dat een grote klus is, bewijst de tijd die nodig is om zo'n relatief kleine hoeveelheid te analyseren. Mijn Celeron 400 met 128 MB doet ongeveer 24 uur over het analyseren van een pakketje. Als dat klaar is, worden de resultaten naar SETI verstuurd, en krijg je het volgende pakketje.

Super handig en je merkt er niks van.

URL: http://setiathome.ssl.berkeley.edu/index_dutch.html

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Nee geen Seti hier :)

Ga voor RC5, daar wordt de mensheid pas bij geholpen !

Greetinx [eNeRGy]

(de eerste DPC'er die dit topic ontdekte :))

Verwijderd

Oh nee, SETI vs RC5... alweer...

Nou ja, ik draai SETI (213 pakjes af inmiddels) omdat ik buitenaards leven toch wel oneindig veel boeiender vindt als een code'tje kraken zoals RC5.
Maar het koetje van RC5 is wel cooler. :)

----------
ET rulez

Verwijderd

Ik draai ook SETI

al 8 "pakketjes" gedaan, maar hoe kan het dat ik 18uur over 1 pakket doe en een kameraad van me 40uur?

ik heb een p2 333, en hij een p3 450

• mowgli
  • Niet online
Ik draai ook seti en draai het omdat het wel grappig is en je tenminste ergens naar zoekt wat ook nut heeft.
en dat jij korter doet over een pakketje komt waarschijnlijk omdat hij dan bij de preferences aan heeft staan dat hij het alleen doet als de screensaver aan staat om op zijn memory te bezuinigen want seti neemt standaard 16mb ram in beslag als hij draait dus als je maar 32mb of 64mb hebt is dat al gauw een hoop.

mazzel.

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:03

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

RC5 Roelt je aars uit

Need I say more?!?!

Da G.

Verwijderd

Ik draai ook Seti.
Ik vind het gewoon hartstikke tof om zoiets in je leven mee te maken.
Dat je in je leven de ontdekking van een buitenaards wezen heb mogen meemaken. En het is helemaal top als je m.b.v. het Setiproject een handje hebt geholpen.

Als je dood ben, dan kan je tenminste zeggen dat je in je leven contact hebt gehad met buitenaards leven. Heb je gelijk ook stof om met je mede-overledenen te discussieren.

Ja, toch?! Niet dan?! Ech wel!!

Verwijderd

Ik draai ook alweer een tijd Seti, en heb al bijna 200 pakketjes af.
Wat de snelheid beinvloed, is o.a. zoals hierboven al beschreven de screensaver.
Je kan het best die screensaver uitzetten, en op always run zetten. De hoeveelheid geheugen heeft ook sterk invloed op de snelheid. De prompt versie is trouwens ook veel sneller dan de grafische versie, alleen werkt die niet onder win95 of over een proxy server heen.

Maar Seti heeft echt veel meer nut dan dat rc5 geneuzel. Dat is gewoon een berekening met een vooraf bekend resultaat. Net alsof je met z'n allen bezig bent het wiel uit te vinden... nou, laat maar, dan toch liever wat nuttigs met mijn vrije processor tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai ook SETI en heb inmiddels 80 resultaten de deur uit.
Mijn gemiddelde tijd bedraagt 9:23.
Dit enorme verschil met andere pc's zit hem in de versie. Heb je hem alleen als screensaver, dan ga je het traagst. Heb je de GUI versie dan schiet het al beter op, maar nog niet echt veel.
De text based versie is veruit de beste. Deze gaat om de een of andere reden gewoon harder. Voor het maximum uit je PC moet je ook nog een de linuxversie hebben!

Joey

- Elke dag zat is ook een geregeld leven -

Verwijderd

Ik heb dus 159 pakketjes voor elkaar (keb sinds september stilgelegen en zelfs een tijdje RC5 gedaan... Toen ze weer met die oude thread ( http://gathering.tweakers.net/Forum1/HTML/000447.html ) aan kwamen zetten en ik zelfs ICQ/mail kreeg van mensen over het joinen van SETI ben ik maar weer eens begonnen...
We hebben in het verleden een team (het C team als voorlopige naam) opgericht maar die ligt erg dood te wezen... Ik ben dus erg geinteresseerd in seti teams met tweakers erin ofzo... heeft iemand een tip voor mij???

Tja, ze zijn bij distributed.net met dat golomb project begonnen, en wie weet ga ik daar eens aan beginnen... Kijk de kans dat je buitenaartse wezens met seti acht ik nog kleiner dan de kans dat ik in me eentje met een RC-5 achtig project een 16Mbit sleutel kraak :)... en zoals ik al eerder gezegd heb vind ik het nut van het RC5 project compleet afwezig, maar dat optimal golomb ruler project spreekt me eigenlijk wel aan, wie weet...

Het beste zou zijn wanneer onderzoeksgroepen die ENORME rekenprojecten moeten doen kunnnen aankloppen bij een instelling als distributed.net om hun rekenwerk te laten doen door honderduizenden computers en dat degene die de client draait kan kiezen uit bijvoorbeeld 5 wetenschappelijke projecten waaraan hij wil meerekenen!!

• Hallahan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09-2023

Hallahan

Bad Rooster

Hier op de toko draaien we ook seti (we need more power! :) ) Op dit moment draaien we met een 20 gebakjes op kantoor en een gebakje of 10 thuis... Ons team staat bv 1218e world wide en 34 in nederland... wil je ons team ( Seti@DEC ) joinen, dan kun je de volgende link volgen voor meer info: seti@dec voor meer info...

en of course: seti rulez big time!

Hallahan

Cock flavored soup mix

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 15:11
SETI = 14 MB RAM continu in gebruik (ook als ie niet rekent...) en een merkbaar langzamere computer.

RC5 = minder dan 1 MB RAM, en het enige programma dat zelfs onder w98 echt alleen je idle time gebruikt.

Het ligt er dus maar aan of je wel eens iets zinnigs met je computer doet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SETI niet altijd draaiende gehad. Ik kan niet zeggen dat het mijn PC merkbaar trager maakt, dat zou gelul zijn. En ook niet dat het continu 14 MB zou vreten.
Vreemd hoor! Er zijn mensen die last hebben van SETI en andere weer niet! Ik denk dat het gewoon aan de versie ligt.

• Jag
  • Laatst online: 17-05 22:37

Jag

Ik vind zowel Seti als RC5 echt ontzettend nutteloos, maar bij Seti krijg je zo'n lame icoontje in je taskbar, en bij RC5 de oneindig coole koe . Dus ik weet wel waar mijn idle time aan besteed wordt :) .
Jag
PS: waarom doet dat koetje het niet???

• The Hippie
  • Laatst online: 08-05 11:49
Seti vergt idd wel wat. Die 14 meg geheugen zou kunnen kloppen. Kijk maar s naar de grootte van je swap voor en na je seti geinstalleerd hebt (als je het continue draait tenminste).
SETI draait erg verschillend op verschillende configs. Op een celly 466 met 128 Megjes bakt hij ong 10-14 uur over cmdline pakketje. Op pII 350/64Meg ong 10 uur of iets minder.
Is vnl afhankelijk van hoeveelheid cache op de processor.
Er is trouwens ook wel een minimum wat je over een pakketje doet (Als je tenminste niet allerlei trucjes gaat toepassen)
Bijvoorbeeld op een alpha 600 met 4 meg cache en 1 gig geheugen komt een pakketje nog maar op zo'n 6 uur....

• Hallahan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09-2023

Hallahan

Bad Rooster

Het geheugen gebruik is inderdaad een 14 mb, maar op het totaal van de 128 waar ik hier op draai kan ik niet zeggen dat het systeem inderdaad langzamer is...

en dat ie de swap file groter maakt, mwaahh...

Cock flavored soup mix

• The Hippie
Dat die de swapfile groter maakt vindt je niet erg?
Ik vindt het uberhaupt al erg dat windows zo'n grote swapfile nodig heeft. Nee, dat windows er uberhaupt 1 nodig heeft. Zelfs op een 256 Meg systeem wordt er een swapfile gemaakt en gebruikt. En waarom? Ome Bill mag het weten.
Maargoed, als mijn swapfile van 90 naar 100 Meg gaat met 128 intern geheugen wordt ik daar dus niet vrolijk van. SETI is nl niet het enigste progje dat dat doet. Als ze dat allemaal gaan doen dan zit je binnen de kortste keren aan de 200 Meg swapfile en waarom?..

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
seti draaien is nuttig...wij moeten hun eerst vinden zodat we goed voorbereid zijn en die klote aliens kunnen nuken.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Als je windows 2000 of NT 4 draait heb je geen last van een groeiende swap file.
Die is dan namelijk altijd even groot.
En het is niet helemaal waar dat er een minimum aan de tijdsduur per pakketje zit!
Als je een beetje double Alpha systeem heb dan kom je ruim onder de 4 uur, mits je een fatsoenlijk OS draait (Linux/UNIX).

• The Hippie
Och ik moet zeggen:
Ik draai op Alpha 600 met 4 meg cache en 1 gig geheugen. Draait op Digital Unix. Is echt niet onder de 6 uurtjes te krijgen hoor. En een tweede Alpha ernaast trouwens ook niet..

(In aparte comp, is geen dual systeem...helaas..)

Verwijderd

Ik heb een collega die in 18 a 19 minuten een pakketje afwerkt. Hij is van alle kanten gecontroleerd door SETI en hij schijnt clean te zijn......NOT. Anyway, het kan dus wel zo snel volgens SETI. Enige vreemde is dat hij de enige wereldwijd is die zo snel een pakketje verwerken kan, hij heeft slechts een PIII450 met 128 Mb.
Iemand van jullie eing idee ???

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:37
Ik draai rc5
omdat ik nix merk van rc5 en wel van seti
en omdat ik DPC en daarmee TWEAKERS steun
stel dat ik de winnende code kraak dan win ik en DPC geld
en dit wordt dan hopelijk weer in tweakers gestoken zodat we NOG beter ervan worden.
verder geef ik meer om onze beveiliging dan om buitenaards leven.

.

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Steeds als ik ET vind wordt mijn computer opgestraald? Is dit raar? Gelukkig dekt de verzekering alien invasions..

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• TumbleCow
  • Laatst online: 13-05 16:19

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Ik heb ff seti gedraait, maar ik ben er weer mee gestopt, want ten eerste in seti gewoon slecht geprogrammeerd, hij werkt alleen als je screensaver aanstaat inplaats van gewoon de idle tijd van je cpu te gebruiken, en hij vraagt inderdaad een enorme slok geheugen, errug leuk hoor die grafiekjes, maar een mens ziet er nix in en het kost alleen maar rekentijd/geheugen.
ten 2de is de kans dat er iets gevonden word wel bijzonder klein, ik geloof zeker dat er meer is in het universum, maar het hele seti scant een frequentie van maar 1 HZ (!), dat is dus wel HEEEEL weinig. Ze scannen het zogenaamde "water hole" de frequentie die het element waterstof uitzend omdat ze denken dat dat voor aliens een logische frequentie zou zijn om op uit te zenden.
1hz in het hele electromagnetisch spectrum... pff

maar ik kraak ook geen koetjes, ik doe weer iets anders...

ik zit bij gimps (great internet mersenne prime search)
een wetenschappelijk project dat probeert zo groot mogelijke priemgetallen te vinden, en die kunnen weer gebruikt worden om data zo stevig te encrypten dat alle koeien in de wereld die in de komende 100 jaar niet kunnen kraken ;), nuttiger dan seti en koetjes, maar ik moet toegeven, het ziet er wel wat saaier uit dan seti :(

Verwijderd

Hallo!
Effe wakker worden!
Jaja, wat zijn we weer lekker bezig!

Effe over dat seti.
Er is een versie waarbij je de mogelijkheid hebt om een seti als screensaver te draaien!

Alle andere versies maken gewoon gebruik van je idle tijd.

Overigens gebruik ik de text-based versie omdat die een stuk sneller is!

Dus ook gewoon een versie die gebruikt maakt van mijn idle tijd!

Ik dank u hartelijk!

Verwijderd

Tof idee wHiTeRaZoR, ik heb meteen die gimps gedowned (nt service)... werkt perfect, draait alleen idle, geen icoontjes, geen gui, ideaal.
Dit is nou een project waar ik mijn processor wel voor wil uitlenen!!

Jammer seti, jammer RC5, eerst maar even een paar prime getalletjes zoeken hehe ;)... Misschien dat ik daarna wel weer een ander projectje ga "steunen"...

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
(nt service)... werkt perfect, draait alleen idle, geen icoontjes, geen gui, ideaal.
Hmm? Dat is bij dnetc toch ook zo?

• php
  • Niet online

php

Dutch Power Cows Rule!!!

Ten eerste: ET kan bestaan, maar de kans dat we hem vinden is klein, erg klein, zeker als we zo beperkt zoeken.
Ten tweede: Als we signalen vinden, zijn deze duizenden jaren oud. Dus kunnen we nog geen contact hebben. We zullen eerst een trucje moeten vinden om sneller dan het licht te reizen.
Ten derde: Een koe in je taskbar is veeeeel cooler.
Ten vierde: Half tweakers.net zit op RC5, het team staat hoog, en we willen nog hoger, we gaan Nederland op de kaart zetten!!
Ten vijfde: Als DPC de sleutel vindt, komt er geld los, wat ten goede kan komen aan tweakers.net. (betere server???)
Ten zesde: Als twekaers.net de sleutel vindt, dan komt dat in de aandacht van de media, dus weer extra aandacht, geld, bezoekers etc, etc.

Verwijderd

Topicstarter
SETI is ook niet een project om in contact te komen met ET, maar om het bewijs aan te leveren DAT het bestaat.

Joey

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Herman: precies!
DPC rult gewoon, zelfs bij anandtech zijn ze bang voor ons omdat we gister 3 miljoen bloks flushten en zij (als bijna dagelijks nummer 1) maar 700000...
DPC zijn gewoon vet stoer en we staan heel hoog in de stats en dat is leuk om te zien en aan mee te werken!
Dus.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

22,725,745,704,960 koeien afgeschoten ;)
dat zijn zo'n 81000 packets.

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05-2025

Gooly

Wie? Ik?

De kans dat ik een marsmannetje ontdek is welliswaar groter dan de kans dat ik het nut van RC5 zie, ik bedoel, je systeem verwerkt een pakje met een bepaald doel, en niet alleen maar om het verwerken zelf, maar evengoed begin ik er niet aan. Laat me systeem af & toe maar lekker idle zijn. :)

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

Verwijderd

Ik draai ook Seti, ik vind dat mijn pctje dan iets nuttiger bezig is als met dat RC5.

I believe Afbeeldingslocatie: http://boards.stratics.com/forum_images/icons/alien.gif

• Ceaser
  • Laatst online: 23-05 00:25
DPC roeleert hevig en er is geen alien die daar wat aan kan doen

trouwens, wat krijg je als et vind? eer?
bij rc5 poen, $$$

• The Hippie
Poen, leuk, maar hoe groot is de kans dat jij dat wint? nog kleiner dan een kans dat je iets wint bij de oudejaarsloterij...
En zoeken naar iets wat anderen gecodeerd hebben en wat dus gewoon al bekend is vindt ik persoonlijk vrij nutteloos...

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:51
draai ook seti met collega's! heb nu bij elkaar 470 pakketjes af! Vinnut gewoon leuk om het te doen! En vind het veel simpeler dan RC5 welke ik ook gedraait heb

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

ik draai SETI, is wel leuk!

And now the most interresting part of deze grot

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 18:25

Crazy Harry

Altijd te laat

Ik heb ook ooit seti gedraait maar draai nu rc5 (laatst nog mijlpaal van 100.00 gehaald :))
Waarom rc5 en niet seti?
bij rc5 kraken ze een code, zo'n sterke code als di bij rc5 is nog nooit gekraakt (tenmnste niet bekend :o), zodra die keraakt is gaan ze waarschijnlijk een stapje hoger. Op die manier ben je met iets realistisch bezig in tegenstelling tot seti.

Buitenaards leven ok, maar er wordt vanuit gegaan dat zij ook een radio hebben uitgevonden. er wordt dus vanuit gegaan dat ze dezelfde technologie hebben als wij, sorry hoor maar daar geloof ik toch niet in.

• DSmarty
  • Niet online
* DSmarty draait dus absoluut geen SeTi.

Dit alleen al vanwege het feit dat het opvangen van radiogolven een onzinnige bezigheid is en totaal geen bewijs kan leveren voor het bestaan van buitenaards leven.

Doe mij maar dan die echte koeien van RC5!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geef mij maar OGR, véél beter dan dat SETI gedoe.

Virussen? Scan ze hier!

• Gardocki
  • Niet online
Ik draai Seti nu al een tijdje, vroeger alleen als screensaver nu altijd als mijn computer aanstaat.
Ik heb 8 pakketjes gedaan daar heb ik 434 uur over gedaan

They made me do it.

• DSmarty
  • Niet online
Voor de mensen die tweakers.net gelieerde projecten (op dit moment RC5-64 en OGR) willen doen:

http://tweakers.net/reviews.dsp?Document=123

Of kijk op het Dutch Power Cows Forum alhier

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 16:16

uibeltje

Idiotheque

Ouwe koeien uit het archief halen :?

1st post: 28 februari :)

* uibeltje doet aan RC5

Verwijderd

Ik draai helemaal niks, zelf vind ik opzich Seti nog nut hebben en RC5 helemaal niet.

Ik vind het heel vreemd dat ze met Seti geluidsgolven gaan decoderen om daarmee te bewijzen dat er misschien buitenaards leven is. De kans dat er buitenaardsleven is is toch al heel groot... Ga dan een sponsered :)ruimteschip bouwen die sneller dan het licht kan.
Want zeg nou zelf... als een planeet op heel veel lichtjaardjes ver weg ontploft ben je zo 7 jaar verder voordat dat de aarde heeft berijkt..., oei, en dan radiogolven....

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:40
Ikke ook

http://setiathome.berkeley.edu/stats/team/team_81411.html

Bij de weg, het SETI@Home fototoestel:
Afbeeldingslocatie: http://www.appeldoorn.demon.nl/images/seti_schotel.jpg

• DSmarty
  • Niet online
Tja, een groot geldverkwistend project.
Je kan je idle-time ook wel beter gebruiken.
En dat wetenschappelijke nut van SeTi kan je ook wel in de prullenbak gooien, op verzoek wil mensen wel het hele verhaal toemailen waarom het totale onzin is!

• IceStorm
  • Laatst online: 10:42

IceStorm

This place is GoT-like!!!

* IceStorm is uit principiele overwegingen TEGEN Seti@home....

Als je iets onderzoekt doe het dan GOED... en niet half ;)

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 08:00
Xion >
hahahaha

dat is dat ding uit die James Bond film :D

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

Verwijderd

Thanx voor dit topic:)
Ik draai nu ook seti, en op mijn celeron566@933 met 128MB ram zal dat wel goed gaan:)
Ik blijf zoeken totdat ik het gevonden heb:)

• Grijns
  • Laatst online: 10-05 22:08
seti ? been there done that.
Ik heb de taskbar grafische versie enzo gedraait en dat is in een plaatje te omvatten: :r

gatverdamme wat een kut programma, geheugene gebruik dat niet grappig is, systeem wordt merkbaar trager. kans = nihil.

rc5 is veeeeel beter geprogged, sneller resultaat, stroere stats, etc etc.

Verwijderd

Hee,leuk ga ik proberen.

• IceStorm
  • Laatst online: 10:42

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Voor de mensen die wat met hun idle time willen doen..... Mag ik diegene wijzen op ons 'huis-project' namelijk RC5 (ja wildhagen... EN OGR ;)).
Meer info is hier te vinden en voor extra informatie en je dagelijkse portie stats kun je hier kijken... :)

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Op woensdag 01 maart 2000 01:30 schreef baschie het volgende:
ik heb meteen die gimps
waar vind je die dan???

• Xion
  • Laatst online: 09:40
Op zaterdag 30 december 2000 20:31 schreef vlabakje het volgende:
Xion >
hahahaha

dat is dat ding uit die James Bond film :D
Met andere woorden dit ding is dus voor Golden Eye. ;)

• mowgli
  • Niet online
Seti is gewoon leuk vindt ik daarom draai ik het. Bovendien ga ik erg lekker, heb nu 487 pakkies af en ben van plan er nog lannnnnnnnnnggggggggggg niet mee te stoppen.
Seti ruled zwaar:) En dat trager worden dat valt allemaal erugg mee vindt ik hoor. Merk er eigenlijk niks van.

Voor de mensen die er meer van willen weten.
setiathome.berkeley.edu

edit:
moest nog ff URL erbij zetten:)

• Dualdude
  • Laatst online: 20-05 09:43
En wat als er wordt "bewezen" dat er Alien life forms zijn. En dan... wat worden we er wijzer van... Overtuig mij van het nut..... Dat heb ik hier nog niet echt zien staan.... Ik heb nog niet alles door gelezen, dus het kan zijn dat ik er overheen heb gekeken.

Ik draai RC5. Ik ga nu het derde jaar in dat ik RC5 draai. We hebben een eigen teampje. Het gaat mij nog niet eens zo zeer om het project op zich. Stats zijn leuk. Een personal proxy is leuk.... Blokjes over je loop-back device naar de lokale proxy flushen..

• mowgli
  • Niet online
Overtuig mij maar van het nut van RC5 lukt je ook niet. Behalve dan dat het leuk is. Maarja dat vindt ik ook van Seti.

Maargoed. Als er bewezen wordt dat er "aliens" bestaan dan wordt er vanzelf wel weer meer geld in de ruimtevaart gestoken netzoals in 1960 met de maanrace. En dat is gewoon goed vindt ik. Dus daarom vindt ik seti wel nuttig.

Verwijderd

Ik draai seti
I like it, I love it
I want some more of it ;)

ik vind seti tenminste echt zinvol
waarom ?
nou gewoon, ik denk dat je aan het resultaat hiervan meer hebt dan aan een gekraakte code B-)

• kevin
  • Laatst online: 11-02-2024
* kevin draait ook seti, zie sig...

• Tjark
  • Laatst online: 22-05 11:44

Tjark

DON'T PANIC

Draai al een tijd lang RC5 en heb een jaar (of 1,5) geleden een keer SETI gedraaid: de pc werd trager erdoor, zeker omdat die pc nog maar 64mb had.

Waarom ik RC5 draai?
Goede stats _en_ ik heb een celeron systeem. Wat ik nog niet ben tegengekomen: de SETI blokken en routines zijn zo groot dat ze niet lekker in de L2 cache van m'n cellie passen (128KB). Ook P3/K7's zijn te klein (256KB/320KB(met exclusive)), _tenzij_ je een oude K7/P2/P3 hebt met 512KB cache: daar draai SETI beter mee.

*insert signature here

• K-2SO
  • Laatst online: 27-04 15:20
Op zondag 31 december 2000 01:14 schreef TjarkVerhoeven het volgende:Waarom ik RC5 draai?
Goede stats _en_ ik heb een celeron systeem.
Ga jij altijd voor de makkelijkste weg ?

• Ikarus
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

SPAM mensen zodra ik nog een keer zo een flame war ziet wordt ik uhmm heel BOOS :( Seti@home mensen zie in hier is het een DPC (Distributed.net) only hok en niet kraak met 5 mensen een blokje tegelijk (want Seti heeft een te kort aan data dus ze geven alles vaker uit dan een keer), eind de flames ga voor tweakers.net ga voor DPC en dump Seti in het DPC seti dump team, einde discussie einden geweld, ik ga niet vaker reageren heb hier alleen genoeg van no more flames mensen snap dat eens |:(

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

Verwijderd

nope

}:O

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
* digifiel draait ook lekker rc5 [img=18,18]i/s/rc5.gif[/img]
en waarom geen seti:
1: er wordt maar een HEeeeeeeel klein stukje afgezocht dus de kans dat je wat vind is zeer klein
2: ze weten toch allang dat er iets is maar doen t alleen niet naar buiten bregen om de mensheid te besparen.
3: IK MOET minder films gaan kijken >:)

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:51
Ik blijf seti draaien! Makkelijk, overzichtelijk en het systeem wordt (vind ik) er niet merkbaar trager van!

RC5 is een beetje tekst wat je dus echt niet makkelijk begrijpt wanneer je dat voor t eerst ziet!

Seti is aanmelden, installeren en klaar! Voor de rest niks!

En ik snap nu niet dat je op een forum als dit over alles mag praten behalve seti! Echt ONZIN!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ja zeg een beetje zeuren dat je systeem er trager van wordt :r
Met andere woorden: "Ik wil wel wat doen maar ik wiler niets voor opofferen!"

Kijk bij Seti merk je tenminste dat er wat gebeurt (8>

En als je met Seti buitenaards leven ontdekt levert dat heus wel wat op hoor. Zovaak is dat namelijk nog niet door iemand gedaan ;) dus dat trekt wel wat publiciteit.

Go Seti!!! Dat heeft tenminste wetenschappelijk nut.

• Gardocki
  • Niet online
Ik draai ook Seti, zie sig

They made me do it.

• Hans.Solo
  • Laatst online: 18-05 11:19

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~westra/twkboard/seti.jpg

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Razorh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 13:33
Ik draai een }:O End dat is al reden genoeg om geen seti te doen >:)
Poen, leuk, maar hoe groot is de kans dat jij dat wint? nog kleiner dan een kans dat je iets wint bij de oudejaarsloterij...
En zoeken naar iets wat anderen gecodeerd hebben en wat dus gewoon al bekend is vindt ik persoonlijk vrij nutteloos...
Ik denk dat de kans is om iets te winnen groter is als dat je een alien vindt hoor. *D
Dus geef mij die poen maar :7

• pdxnet96
  • Laatst online: 31-05-2025
Wat een stelletje lamers !!!!

De vraag is: Wie draait er Seti ?

En niet:

Willen jullie nog even Rc5 promoten, want ik weet nog steeds niet wat voor nut het heeft !!!

Ik zie persoonlijk geen nut in een code kraken die achterhaalt is...

Aaah de 64 bit code is gekraakt, aaah de 128 bit code is gekraakt ...

Ik beveilig alles met 4096bit en tegen die tijd dat je daar bent, heb ik een Quantumcomputer die mijn codes bouwt..

Sorry dan liever dromen over buitenaardse wezens..

En alsjeblieft neem het op als een flame !!!

Jankers....
O ja goeie argumenten EUH !!!

Ja maar hij brult dat, dus ik ook .....
Bring it ON !!

Ja ja ja Nee !!

• DSmarty
  • Niet online
Laat ik volstaan met dit: In de wetenschappelijke wereld vindt het gros dat de manier waarop naar buitenaards leven wordt gezocht (de SeTi methode) volslagen bullshit is.

Voor mij al een reden om een meer reeel project te doen.

• Het
  • Laatst online: 26-09-2025

Het

Het is me er eentje...

Tuurlijk... Seti is gewoon te gek mensen!!!!! Laat die koeien maar lekker grazen... Ik ga lekker een Marsmannetje vinden en hem Pieter ofzo dopen!!!!!!!!

Sjongejonge

Verwijderd

Oke, seti draai ik ook, maar ik draai de commandline versie voor NT. Als je nou slim ben kies je niet voor die prachtige grafiekjes enzo.. nemen alleen een berg processor tijd weg. Commandline versie van seti@home is vet veel sneller dan de grafische.

En waarom ik het draai? Je moet wat doen. En koeien laten grazen vind ik niet zo boeiend. En de pakketjes lopen heerlijk binnen 13 uur door m'n computer (PII 392 Mhz (112 Mhz FSB), met 128 Mb en W2K).

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
yep

ik draai dus ook seti , t is wel n leuke screensaver , en n leuker idee dan een of andere key kraken , ook al wordt er niks gevonden ...

652 pakketjes al :)

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• Floor-is
  • Laatst online: 16:49

Floor-is

5.2

Ik heb hem van SG hierheen verplaatst, als jullie er van af willen hier: [url="/listtopics/26"]Stoute Usertjes (Meldpunt Forummisbruik)[/url] kan je het vertellen :P

Bericht hierboven

• DSmarty
  • Niet online
Nahja, ehmz, ik zie hier geen harde flames staan, dus mag hier imho gerust blijven hoor ;)
Pagina: 1