Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies gamelaptop €800-€1100

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op korte termijn een laptop kopen, echter moet ik rekening houden met mijn budget.
Ik heb gebruik gemaakt van de vragenlijst en ben erg benieuwd naar jullie mening/advies.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De laptop zal alleen gebruikt worden om te gamen.
Games die ik momenteel speel: Counter Strike, Rocket League, League of Legends, PlayerUnknown Battlegrounds en The Forest.
Deze spellen hoeven qua graphics niet op ultra high worden gezet. Ze moeten goed draaien zonder dat het spel gaat haperen. Daarnaast wel een klein beetje rekening houdend met een eventueel nieuw spel (dat ook best op very low gespeeld mag worden).

Wat mag je laptop gaan kosten?
Tussen de €800,- en €1100,-

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Met enige regelmaat zal ik naar vrienden gaan om te gamen. Ik verplaats mijzelf bijna altijd met de auto, dus gewicht en grootte maakt me niet veel uit. Ook accuduur maakt mij niet heel veel uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren

Bij deze nog de specificaties van de (naar mijn idee) zwaarste spellen die ik speel:

The Forest Minimum Requirements
CPU: 2.4 GHz Dual Core
CPU Speed: Info
RAM: 4 GB
Video Card: NVIDIA GeForce 8800GT or ATI Radeon HD 3850
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 5 GB

The Forest Recommended Requirements
CPU: Quad Core Processor
RAM: 4 GB
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 560 or ATI Radeon HD 5850
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 5 GB

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS Minimum Requirements
CPU: Intel Core i3 4340, AMD FX-6300
RAM: 6 GB
Video Card: nVidia GeForce® GTX 660 2GB, AMD Radeon™ HD 7850 2GB
Free Disk Space: 30 GB

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
Vrienden van mij vertelden me dat Star Wars The Old Republic ook een grafisch hoog spel is.
Ik speel dit af en toe. Zou fijn zijn als ook dat spel er op draait.

Star Wars: The Old Republic Minimum Requirements
CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ or better, Intel Core 2 Duo Processor 2.0 GHz or better
RAM: Windows XP: 1.5 GB, Windows Vista and Windows 7: 2GB, PCs using a built-in graphic chipset: 2 GB
Video Card: 256 MB of on-board RAM and Shader model 3.0 or better support (ATI Radeon X1800 or better, NVIDIA GeForce 7800 or better, Intel 4100 Integrated Graphics or better).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:09:
Vrienden van mij vertelden me dat Star Wars The Old Republic ook een grafisch hoog spel is.
Ik speel dit af en toe. Zou fijn zijn als ook dat spel er op draait.

Star Wars: The Old Republic Minimum Requirements
CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ or better, Intel Core 2 Duo Processor 2.0 GHz or better
RAM: Windows XP: 1.5 GB, Windows Vista and Windows 7: 2GB, PCs using a built-in graphic chipset: 2 GB
Video Card: 256 MB of on-board RAM and Shader model 3.0 or better support (ATI Radeon X1800 or better, NVIDIA GeForce 7800 or better, Intel 4100 Integrated Graphics or better).
Zoek eens in de merken MSI en Asus. Een GTX 960M GPU volstaat al, evenals een i5 CPU. ;)

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-11 10:48
Voor de spellen die jij wil (gaan) spelen, lijkt me een laptop gebaseerd op de GTX 1050 een prima keuze die binnen je budget valt.

Je zou bijvoorbeeld eens naar een laptop als deze kunnen kijken: reviews: Acer Aspire VX-591G: gamelaptop met GTX 1050 voor 1050 euro

Niet dat ik specifiek deze laptop aanraad - ik ken 'm zelf niet - maar het geeft een idee van wat je voor dat geld kan krijgen. En die 8.0 van tweakers is best okee. Maar er is veel meer aanbod in dat budget. Dus wat is nou die laptop die echt het beste bij jou past? Het is geen kleingeld qua aanschaf, toch?

Wat ik een beetje mis in jouw vraag is wat meer waar je nou echt (niet) naar op zoek bent. "Geen voorkeur" en "Maakt me niet heel veel uit" gaat je moeilijk helpen bij filteren.

Dus misschien zou je voor jezelf daar nog wat beter naar kunnen kijken: wat wil je echt wel, wat wil je echt niet. Bijvoorbeeld: wil je echt wel een SSD en zo ja hoe groot moet die zijn? Wil je echt niet een "saai uitziend ding" of juist echt niet een "schreeuwerig gamer apparaat"?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Vanavond zal ik even goed gaan kijken naar de voorstellen die jullie hebben gedaan.

Wat wil ik echt niet?
Mijn vorige laptop is nu 3 jaar oud en valt bijna uit elkaar. Ik zit af en toe met mijn laptop op mijn balkon waardoor ik loop met de laptop terwijl deze aan staat. Volgens mij is lopen met een laptop nooit goed. De behuizing van de laptop moet dus niet van suiker gemaakt zijn.

Uiterlijk van de laptop maakt me echt niet uit. Als ik een mooie laptop voor dezelfde prijs kan krijgen als een lelijke laptop, dan uiteraard de mooie. Echter zijn mooie laptops meestal duurder :P

Ik ben overigens gewend aan een 17 inch scherm (huidige laptop). Ik denk echter dat juist door dat 17 inch scherm dat de laptop kwetsbaarder is, en dat ik daarom juist voor een 15 inch moet kiezen?

Conclusie:
Een laptop die zeker weer 2 jaar mee kan, tegen een klein stootje kan en die mijn games kan draaien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:33:
Bedankt voor jullie reacties. Vanavond zal ik even goed gaan kijken naar de voorstellen die jullie hebben gedaan.

Wat wil ik echt niet?
Mijn vorige laptop is nu 3 jaar oud en valt bijna uit elkaar. Ik zit af en toe met mijn laptop op mijn balkon waardoor ik loop met de laptop terwijl deze aan staat. Volgens mij is lopen met een laptop nooit goed. De behuizing van de laptop moet dus niet van suiker gemaakt zijn.

Uiterlijk van de laptop maakt me echt niet uit. Als ik een mooie laptop voor dezelfde prijs kan krijgen als een lelijke laptop, dan uiteraard de mooie. Echter zijn mooie laptops meestal duurder :P

Ik ben overigens gewend aan een 17 inch scherm (huidige laptop). Ik denk echter dat juist door dat 17 inch scherm dat de laptop kwetsbaarder is, en dat ik daarom juist voor een 15 inch moet kiezen?

Conclusie:
Een laptop die zeker weer 2 jaar mee kan, tegen een klein stootje kan en die mijn games kan draaien.
Dan moet je geen Acer nemen. ;)

Ik zal vanavond eens kijken wat mij het beste lijkt voor jou en het dan hier plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2017 17:17 ]

Verwijderd

@Verwijderd

Dit is de beste keuze met de dikste, en dus beste specs binnen jouw budget:

pricewatch: Asus ROG Strix GL553VD-FY578T

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2017 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook nog even gezocht, en probeer het een beetje te begrijpen.
Gezocht naar
videokaart Geforce GTX 1050
Geheugengroote: 16 GB
CPU: i7

Met deze specificaties kom ik inderdaad uit bij Asus ROG Strix GL553VD-FY578T

Enige jammere vind ik er dan aan dat het direct het maximale van mijn budget is. Maar goed, daar heb je een budget voor!

Verwijderd

Topicstarter
Ook spijtig is dat wanneer je doorklikt naar bol.com om de laptop te willen aanschaffen, dat het om een hele andere laptop gaat!

Je wordt ineens verwezen naar dit adres: https://www.bol.com/nl/p/...NLTWE002021-YCTVNEHACREBQ
Ofwel, Asus ROG GL753VD-GC225T

Beetje dezelfde specs kan ik wel vinden van een ander merk. Heb nooit van het merk gehoord, dus ben er wat wantrouwig over... pricewatch: Lenovo Legion Y520 15 80WK004TMH

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2017 00:12 . Reden: niet onnodig extra post ]

Verwijderd

@Verwijderd
Ik heb opnieuw gekeken, en kom hier uit....2 uitstekende gamelaptops waarvan je t.z.t. het geheugen nog uit kunt (laten) breiden:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/709199;756117/

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2017 00:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd Wat is jouw mening over die Lenovo laptop?

Het uitbreiden van laptops heb ik helaas een slechte ervaring mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:56:
@Verwijderd Wat is jouw mening over die Lenovo laptop?

Het uitbreiden van laptops heb ik helaas een slechte ervaring mee.
Ik ken de Lenovo niet persoonlijk, maar heb er ook (nog) geen slechte dingen over gelezen. Ik denk dus dat de Lenovo ook nog niet zo'n slechte keuze zou zijn.

Hier een review: YouTube: Lenovo Legion Y520 Review

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2017 10:42 ]

Verwijderd

@Verwijderd Ik wil er wel bij opmerken dat de Lenovo dus onder de low budget gamelaptops valt, en dat ik dus mijn twijfels heb bij de bouwkwaliteit. Zelf zou ik daarom toch een keuze maken tussen mijn opties inzake de MSI of de Asus die ik aangereikt heb. Van die 2 merken weet ik dat zij wel tegen een 'stootje' kunnen.

Welke slechte ervaring heb je gehad met uitbreiden van geheugen? Heb je het een keer zelf geprobeerd of laten doen bij Paradigit o.i.d.?

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-11 10:48
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:33:

Wat wil ik echt niet?

Conclusie:
Lopen met een laptop open veroorzaakt belasting op scherm en scharnieren door torsie, want met scherm open is de constructie op zijn zwakst. Een laptop is op zijn stevigst in ingeklapte toestand.

Het klopt dat des te groter het scherm is, des te groter de torsie zal zijn. Maar of dat voor een specifieke laptop beter of slechter is hangt af van de bouwkwaliteit, hoe sterk zijn de scharnieren en hoe stijf zijn deksel en chassis. Dus of 15" een stevigere keuze is valt nog te bezien, liever een 17" die solide in elkaar zit, dan een 15" waar op bouwkwaliteit is beknibbeld.

Op zich komt de bouwkwaliteit van de Acer waar ik naar refereerde in reviews best goed uit de bus. Okee, het chassis is van plastic, maar komt best degelijk over. Maar hoe zich dat houdt op termijn, bij relatief zware belasting zoals jij beschrijft, tja dat valt moeilijk te testen. En dan heeft Acer inderdaad de reputatie tegen.

De keuze is best ruim in dit segment. Als het even kan, probeer om de laptops in het echie te zien, te voelen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie advies!
Vrijdag ga ik wat verschillende laptops voelen en bekijken in de winkel.
Hopelijk kan ik naar aanleiding van vrijdag mijn uiteindelijke beslissing maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:27:
Bedankt voor jullie advies!
Vrijdag ga ik wat verschillende laptops voelen en bekijken in de winkel.
Hopelijk kan ik naar aanleiding van vrijdag mijn uiteindelijke beslissing maken.
Laat ons wel even weten welke keuze je uiteindelijk gemaakt hebt.

Always nice to know. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ter info, het is toch de Lenovo Legion Y520 15 80WK004TMH geworden.
Eerste indruk is erg goed.
Enige nadeel wat ik er tot nu toe aan zie is de behuizing. Deze is van kunststof waardoor de laptop iets kwetsbaarder is.

Mijn vorige laptop had ook een kunststof behuizing. In het verleden was dit denk ik normaal?
Ook de rode kleur op het toetsenbord is erg opvallend wanneer de verlichting aan staat.
Zonder verlichting is het toetsenbord ook rood, maar is het minder storend.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze aankoop.
Bedankt voor jullie hulp jongens!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42
Het is niet omdat de behuizing van kunstof is dat dat slecht is. Snap die hype voor aluminium niet zo goed. Het maakt een laptop alleen duurder terwijl er ook goede kunstoffen zijn.

Je hebt cheap ass harde kunstof of zoals mijne van dat aangenaam voelend mat. Het laatste laat wel veel afdrukken na maar voelt echt goed.

De rode verlichting zou mij mss ook storen (heb mijn op wit staan) maar dat valt toch wel mee vanop de foto.
Pagina: 1