Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wwx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 20:58
Ik heb net deze server aangekocht:
https://leader112.com/p34....6ghz128gb-ramp420i2x750w
Met dus deze netwerk controller: HP Enterprise 10Gigabit Ethernet Card 2-port 530FLR 647679-001

Nu, ik merk dat deze geen RJ-45 aansluitingen heeft, en de bedoeling is toch om de server aan te sluiten op mijn bestaande switch. Na wat opzoekwerk weet ik nu dat ik een "transceiver" nodig heb, maar die lijken me erg duur en ik heb geen enkel idee welke zal werken met deze server en welke niet. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en me kan vertellen waar ik voor onder de 100 euro deze module kan aankopen?

Deze had ik al gevonden, maar ik weet dus niet of ze compatibel zijn of niet:
- https://www.megekko.nl/pr...dule-HP-J8177C-Compatibel
- https://www.megekko.nl/pr...HP-JD089B-compatibel-100m

Bedankt!

[ Voor 173% gewijzigd door wwx op 22-05-2017 13:50 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik ben heel bang dat die modules volgens de quickspecs van HP niet compatible zijn. Sowieso heb je op die netwerkkaarten SFP+ zitten en die draaien (AFAIK) alleen op 10gbit. Je kan daar dus geen 1gbit modules in kwijt. Overigens zijn er wel betaalbare 10gbit switches te verkrijgen tegenwoordig. Is niet echt spul dat PNS verantwoord is maar toch, desondanks heb ik er ergens hier in het netwerk een tweetal in gebruik (niet direct op de core) en dat werkt prima.

Transceivers zijn inderdaad redelijk duur, maar betaalbaar te verkrijgen via FlexOptics. Zij leveren OEM transceivers en flashen daar een compatible firmware in. Het mooie is dat het apparaat waar je de transceiver in steekt dus niet weet dat het geen supported transceiver is. Om eerlijk te zijn heb ik hier ook goede ervaringen mee in productieomgevingen, of het nou aan te raden is of niet :+

Hier vind je overigens een lijstje met supported kabels en transceivers:
https://www.hpe.com/h2019...aspx/c04111479.pdf?ver=21

Je kan ook gewoon Direct Attached SFP+ gebruiken. Is een stuk voordeliger dan glasvezel én gewoon supported door HP :). Maar houdt er rekening mee..je switch _moet_ SFP+ poorten hebben, hoe dan ook..

Deze zou voor jou moeten werken:
3 meter Direct Attach SFP+ (121 euro)

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 22-05-2017 12:44 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• wwx
Glashelder schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:41:
Ik ben heel bang dat die modules volgens de quickspecs van HP niet compatible zijn. Sowieso heb je op die netwerkkaarten SFP+ zitten en die draaien (AFAIK) alleen op 10gbit. Je kan daar dus geen 1gbit modules in kwijt. Overigens zijn er wel betaalbare 10gbit switches te verkrijgen tegenwoordig. Is niet echt spul dat PNS verantwoord is maar toch, desondanks heb ik er ergens hier in het netwerk een tweetal in gebruik (niet direct op de core) en dat werkt prima.

Transceivers zijn inderdaad redelijk duur, maar betaalbaar te verkrijgen via FlexOptics. Zij leveren OEM transceivers en flashen daar een compatible firmware in. Het mooie is dat het apparaat waar je de transceiver in steekt dus niet weet dat het geen supported transceiver is. Om eerlijk te zijn heb ik hier ook goede ervaringen mee in productieomgevingen, of het nou aan te raden is of niet :+

Hier vind je overigens een lijstje met supported kabels en transceivers:
https://www.hpe.com/h2019...aspx/c04111479.pdf?ver=21

Je kan ook gewoon Direct Attached SFP+ gebruiken. Is een stuk voordeliger dan glasvezel én gewoon supported door HP :). Maar houdt er rekening mee..je switch _moet_ SFP+ poorten hebben, hoe dan ook..

Deze zou voor jou moeten werken:
3 meter Direct Attach SFP+ (121 euro)
Bedankt al voor deze nuttige info. Misschien is voor mij dan de goedkoopste optie om een andere netwerkkaart te kopen? Ik zou er echt niet meer dan 150 euro aan willen uitgeven. Ben nu aan het overwegen om gewoon een usb ethernet adapter te gebruiken...
Mijn Zyxel switch ondersteunt trouwens wel SFP, maar geen SFP+. Dat gaat waarschijnlijk dus niet werken.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die kaart kan enkel 10Gbit zie ik in de specs, dus al je dat niet hebt op je switch dan is een andere netwerkaart de enige optie. Of een 10Gbit switch natuurlijk maar die zijn niet goedkoop.

Overigens kunnen in een SFP+ slot in principe wel ook gewone SFP modules. Echter moet de kaart / switch dan wel ook de gigabit snelheid ondersteunen en dat is hier dus niet het geval.

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-11 14:40

Locke_

Iron within, Iron Without!

Als je het zakelijk kunt regelen, bel dan even met techaccess. Ze verkopen daar branded SFP en SFP+ modules die aangepast kunnen worden voor de meeste gangbare apparaten. Ze hoeven enkel te weten in welk device of netwerk adapter de receiver wordt gestoken en dan kunnen ze hem daar geschikt voor maken.

Als je voor de imitatie kiest ben je ook niet duur uit, maar wees je er bewust van dat deze niet gegarandeerd even goed zijn als originele. Dat gezegd hebbende heb ik na 8 jaar nog maar 1 imitatie-SFP gehad die was overleden van de 150+ stuks in het DC.

Particulier zou ik het zo niet weten..

[ Voor 12% gewijzigd door Locke_ op 22-05-2017 14:12 ]

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

wwx schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:49:
[...]

Bedankt al voor deze nuttige info. Misschien is voor mij dan de goedkoopste optie om een andere netwerkkaart te kopen? Ik zou er echt niet meer dan 150 euro aan willen uitgeven. Ben nu aan het overwegen om gewoon een usb ethernet adapter te gebruiken...
Mijn Zyxel switch ondersteunt trouwens wel SFP, maar geen SFP+. Dat gaat waarschijnlijk dus niet werken.
Dan zou ik een andere NIC kopen inderdaad. Gooi deze op V&A/eBay/Marktplaats en wellicht maak je nog winst ook :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 18:44
koop een 2 of 4 poorts PCI-E netwerkkaartje voor in die server die kosten ook niet de hoofdprijs. Laat je deze gewoon zitten voor tegen de tijd dan je wel switches hebt met SFP+ sloten en dan heb je alleen nog een paar DAC kabeltjes nodig.

• wwx
Glashelder schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:19:
[...]

Dan zou ik een andere NIC kopen inderdaad. Gooi deze op V&A/eBay/Marktplaats en wellicht maak je nog winst ook :)
Harrie666 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:02:
koop een 2 of 4 poorts PCI-E netwerkkaartje voor in die server die kosten ook niet de hoofdprijs. Laat je deze gewoon zitten voor tegen de tijd dan je wel switches hebt met SFP+ sloten en dan heb je alleen nog een paar DAC kabeltjes nodig.
Momenteel ga ik het zo proberen oplossen. Weten jullie wat voor kaart ik hier best voor aankoop? Ik heb in principe maar 2 gbit ports nodig, en wil de kostprijs zo laag mogelijk houden. Deze kaart stond als 1 van de opties in de handleiding van de server: https://www.megekko.nl/pr...1-netwerkkaart----adapter maar moest er een goedkopere optie zijn...
Bedankt al voor alle hulp!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

• rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:07
Aangezien het hier om waarschijnlijk de FlexiLOM-kaart gaat zou ik de GBit-versie nemen, de 331FLR. Is officieel door HP ondersteund en doet 4x 1GBit en kost weinig op eBay. Al vanaf €29 vanuit Duitsland met gratis verzendkosten maar €50 is goed te doen. En dan inderdaad die 530FLR verkopen en winst maken!
Pagina: 1