Waarheid als een koe, maar offtopic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Topicstarter
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=322760

Deze krijgt een 4 (inzichtvol), niet omdat hij inzicht in de materie van het artikel heeft, maar omdat hij (off-topic) dingen zegt waar mensen 't mee eens zijn.

Hij heeft wel gelijk trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:10
Hij heeft gelijk maar ik heb hem wel al -1 overgewaardeerd gegeven. Denk dat ie op 2 wel goed thuis is ook al is het of-topic. Maar laten we daar de rest maar eens over oordelen.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sorry, ik moet zeggen dat ik zelfs 2 nog te hoog vind; ik zou eerder gaan voor 0 of hooguit 1.

Dat heeft een aantal redenen: ten eerste is de inhoud volslagen off-topic. Sterker nog: hij reageert in de hoofddraad en dus reageer je in principe op de nieuwsposting alleen.

Mijn moderatiebeleid is vrij streng als ik een losstaande reactie in de nieuwsdraad zie staan: ook al wéét ik op welke reactie de user reageert, ik trek altijd standaard één punt af van de moderatie die ik had willen geven als de reactie wel goed stond. IMHO is dat gewoon een kwestie van de FAQ goed lezen. Een losstaande reactie op een andere reactie is dan volgens mij gewoon off-topic.

In dit geval uit de user ook nog eens zijn ongenoegen over de manier waarop mensen aangeven dat zij geen troll/flamebait willen plaatsen; daar heeft ie groot gelijk in, dat is soms best vervelend. Als ik een reactie plaats als:
Microsoft/Linux* suckz/rulez*

No troll intended. :)

* doorhalen wat niet van toepassing is
dan is het toch ook gewoon een troll. Voor mij maakt die toevoeging niets uit, daar lees ik gewoon over heen.
Maar als ik me daaraan zou ergeren, ga ik daar geen reactie over plaatsen op de frontpage: dat is gewoon niet de juiste plaats om zoiets aan te kaarten.

Dus, in mijn ogen, gelijk of niet... 0: off-topic

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
No troll intended.

* doorhalen wat niet van toepassing is
Ok is dit niet een flame omdat je andere mensen op de kast jaagt?

Maar inderdaad daar heb je wel gelijk in. Ik weet niet maar ik kijk er zelf op dit moment heel erg twijgelachtig tegenaan over wat hij nou verdient. Maar ja ik heb hem al omlaag gewerkt dus ik kan niets meer doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 20:48 schreef wauskes het volgende:

[..]

Maar inderdaad daar heb je wel gelijk in. Ik weet niet maar ik kijk er zelf op dit moment heel erg twijgelachtig tegenaan over wat hij nou verdient. Maar ja ik heb hem al omlaag gewerkt dus ik kan niets meer doen :)
Maar ik nog wel >:)

/me is na 5 uur op de bank weer wakker én in topvorm !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het geheel eens met Thor-Korenwolf zijn Argumenten. Off-topic is off-topic.

Offtopic argument van patmcglone: dat als iemand een foutje maakt je meestal wel kan begrijpen wat ie bedoet. :P Is ook ok!

Van mij heeft ie ook -1:off-topic gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:15

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 05 juli 2001 schreef /me het volgende:
No troll intended.
Op donderdag 05 juli 2001 schreef wauskes darop het volgende:

Mja, bij deze een waarschuwing voor Thor wegens Flamen ;) (:o :Y) :P :z :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Oh :o

Dan krijg ik zometeen thor weer op mijn dak... Oepsie denk niet dat ie daar blij mee zal zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Dat ze die drie nu vrijgelaten hebben, is eigenlijk maar logisch. Want als ze dit zouden doordrijven, zitten alle grote industriëlen achter de tralis. Maar ja, dat schijnt in dit pokkeland wel meer voor te vallen, dat men de ambitieuze krachten tackelt...
Dit staat er niet ver vandaag en ik weet niet hoe ik dit moet oppakken (gezien de rest van de post) maar is dit niet een beetje denigrerend (of in ieder geval niet helemaal zuiver). :?

Ik vind persoonlijk dat ie wel omlaag mag maar ik weet het niet helemaal zeker. Advies is uiteraard heel erg welkom.
Hebben we weer eens wat in België, moet een of andere pummel het weer proberen onderuit te halen. Is het ooit al anders geweest?
Dit kan misschien ook wel een beetje meehelpen aan de uiteindelijke score...

PS sorry voor de dubbele post :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 05 juli 2001 22:58 schreef wauskes het volgende:

Ik wil best wel de score gelijktrekken hoor >:)

Waarschuwing voor dubbele posts ofzo, noem maar wat, je kunt het krijgen :P

[Ik draaf weer door, heb vakantie nodig (of meer te modden 8-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Waarschuwing voor dubbele posts ofzo, noem maar wat, je kunt het krijgen
Hmm ik weet niet wat je dan wilt geven en ik weet al helemaal niet of ik het dan wel in ontvangst wil nemen >:) Ik zou eigenlijk niet weten waarom maarja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Dat zou helemaal mooi worden: ik typ een suggestieve reactie, met allevier de mogelijke combinaties van de ultieme troll-woorden, zodat alle bezoekers zelf kunnen uitmaken wat zij wel en wat zij geen troll vinden en daarna vliegen de beschuldigingen, waarschuwingen en ongetwijfeld ook usernotes mij om de nek! Nee, dat zal effe lekker worden. :+

Maar om er toch nog even serieus op in te gaan:
Op donderdag 05 juli 2001 21:59 schreef GdW het volgende:
Ik ben het geheel eens met Thor-Korenwolf zijn Argumenten. Off-topic is off-topic.
Ik wil hierbij toch nog even aangeven dat bij mij die grens niet zó hard vast ligt: een off-topic reactie kan heel interessant zijn en die wil ik in extreme gevallen nog best wel hoog modden. Juist in dit specifieke geval gaat het om een reactie, die helemaal niets met het topic te maken heeft, maar gaat over het systeem. Als iedereen zo zijn (on)genoegen gaat uiten, staat binnenkort de hele frontpage vol en dat is niet de bedoeling. Ik had hem misschien eventueel wel een 1 willen geven, maar omdat ie dan ook nog eens in de hoofddraad staat...
Op donderdag 05 juli 2001 22:53 schreef wauskes het volgende:
Oh :o

Dan krijg ik zometeen thor weer op mijn dak... Oepsie denk niet dat ie daar blij mee zal zijn :D
Dat valt wel mee, hoor. * Jaymz wordt steeds beter als mod: de vorige keer dat ie me zoiets flikte was ie het rijtje smileys vergeten; toen stond er zoiets als:
een gewaarschuwd mens telt voor twee
en ik viel bijna van mijn stoel toen ik dat zag, want ik had werkelijk geen idee waarom ie dat gedaan zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 22:58 schreef wauskes het volgende:

[..]

Dit staat er niet ver vandaag en ik weet niet hoe ik dit moet oppakken (gezien de rest van de post) maar is dit niet een beetje denigrerend (of in ieder geval niet helemaal zuiver). :?

Ik vind persoonlijk dat ie wel omlaag mag maar ik weet het niet helemaal zeker. Advies is uiteraard heel erg welkom.
[..]

Dit kan misschien ook wel een beetje meehelpen aan de uiteindelijke score...

Heeft van mij al een -1 overgewaardeerd in ontvangst mogen nemen. Toen ik er kwam stond hij op drie, da's in elk geval te hoog.

Ik kan me er ook bij voorstellen dat je er een troll in ziet, de manier van schrijven moedigd dat i.i.g. wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 05 juli 2001 23:11 schreef Thor-korenwolf het volgende:

Dat valt wel mee, hoor. * Jaymz wordt steeds beter als mod: de vorige keer dat ie me zoiets flikte was ie het rijtje smileys vergeten; toen stond er zoiets als:
[..]

en ik viel bijna van mijn stoel toen ik dat zag, want ik had werkelijk geen idee waarom ie dat gedaan zou hebben.
Eigenlijk wilde ik de smilies weer 'vergeten', maar aangezien Thor zo zijn nuttige momenten heeft (ook groeiende ;) ) heb ik dit maar niet gedaan.

Bij de 1e keer was ik ze vergeten, maar heb ze achteraf niet geplaatst, dan zou de grap NL., 'echter' overkomen.
Ik ik had eigenlijk niet verwacht dat Thor dit toendertijd zo zou opvatten ('k kreeg toen wel een mailtje, dat wel de moeite was om te lezen.
Stel je voor Thor op z'n knietjes voor me (nouja, op z'n knietjes ook weer niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op donderdag 05 juli 2001 23:19 schreef Jaymz het volgende:
...
Stel je voor Thor op z'n knietjes voor me (nouja, op z'n knietjes ook weer niet ;) )
Jaja, hou d'r maar over op, ja!
Overigens had ik Korenwolf Intelligence er toen al op uit gestuurd om uit te zoeken of het nu een serieuze waarschuwing was of niet. Dat mailtje heb ik er toen toch maar achteraan gestuurd om te vragen hoe Jaymz het bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Nah, dan geef ik mezelf maar een waarschuwing, wegens onnodig off-topic gedrag alsmede het pesten van gewaardeerde collega's die dit helemaal niet verdienen.

Jaymz, ik heb een waarschuwing voor je.

Oh, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Maar om even ontopic verder te gaan: deze en deze zijn net zo off-topic als de reactie waar het allemaal om begon.

Hebben we de reactie nog waar wauskes ons op wees en dat is nog niet zo'n makkelijke. Je kunt hem denk ik op twee manieren opvatten: of als een gigantische troll richting de Belgische staat, óf als een inzichtvolle reactie van iemand die daar daadwerkelijk woont (Kuurne ligt bij Kortrijk, lang leve routenet), waarbij hij ook nog eens duidelijk aangeeft dat het om zijn eigen mening gaat.
Nu woon ik zelf niet in België en ik weet niet wat ik ervan moet denken, dus ik denk dat ik hem eigenlijk maar op 2 laat staan. Totdat er iemand komt die zich gigantisch voor de kop gestoten voelt door die reactie, staat ie mij daar goed. :)
Jaymz, ik heb een waarschuwing voor je.
En nu vergeet ie de smileys dus wél. >:)
Vergeet jezelf geen mailtje te sturen, hè... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even ontopic dus:

Als dit topic 'Waarheid als een koe, maar offtopic' heet. Wat moet ik dan verwachten van ontopic cq. offtopic als er niet specifiek bij vermeld staat over welk topic soort het precies gaat. :9 :9 :D (grammaticale interpretatie)

Zoals ik het nu zie als deelnemer aan dit forum moet ik nu dus een off-topic waarheid gaan verkondigen die hier niet thuis hoort. *D

Ik ben zo moe als een }:O , ik ga slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

De TMF communitie is een complexe. Onderga deze gewoon, opeens kom je tot het besef dat de complexiteit reuze meevalt.

(wauskes tip)

Hij heeft zeker een goed punt (maar niet falsificeerbaar, maar dat zijn dit soort dingen nooit)

De toon staat me zeker niet aan. De reactie als _geheel_ kan er voor mij wel mee door.

:? Onthouden voor een toekomstig modexamentje (ik begin er niet mee, want ik ga binnenkort op vakantie (jaja, ook het leven van een TMF fer is zwaar (zeker als je ook nog eens mod bent :Y) ))
Pagina: 1