"Apple blijkt verwijderde iCloud-notities te bewaren."

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVisscher
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-02 11:38
Bij het artikel "Apple blijkt verwijderde iCloud-notities op zijn servers te bewaren" is er een hele discussie hoe slecht dat wel niet is.
Terwijl het in werkelijkheid ook na de service bewaar termijn van 30 dagen niet zo erg is omdat Notities versleuteld worden opgeslagen op de Apple servers.
De eigenaar kan ze lezen, en verder niemand. Ook Apple medewerkers niet.
(Ja, nu kan er weer een hele duscussie over hacking gestart worden, maar dat lijkt mij geneuzel voor simpele notities.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
KVisscher schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:57:
(Ja, nu kan er weer een hele duscussie over hacking gestart worden, maar dat lijkt mij geneuzel voor simpele notities.)
Op een bedrijfstelefoon zou een notitie best weleens gevoelige informatie bevatten. Zeker omdat dit ze versleuteld zouden zijn. Daarnaast kon dat bedrijf hoe-heet-het-ook-alweer ze wel gewoon terug tevoorschijn halen. Als ze daar een wachtwoord voor nodig hadden, haal ik maar alvat bekende technieken als social engineering aan, maar ook hergebruik van wachtwoorden uit datalekken halen.

Daarnaast zou het ook best de wachtwoord database van buurvrouw Truus kunnen zijn. Of een lijst met de medische problemen van Henk van de voetbal, die hij opschreef om ze bij de dokter goed te kunnen vertellen.