Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor zware bewerkingen

Pagina: 1
Acties:

• danman1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-05-2017
Ik wil graag een nieuwe laptop kopen o.a. voor video bewerking en zware programma's te laden. Ook open ik meerdere programma's tegelijk en wil geen traagheid of geheugenproblemen.

Deze programma's staan open in een veelvoorkomende scenario:

- Adobe photoshop,
- 10 CHrome browser vensters,
- Ms Word.
- Adobe Dreamweaver
- WAMP lokale webserver

Op mijn huidige laptop is een Aspire 5750G met windows 7. Voor alle windows versies, is windows 7 het meest stabiele. Nu word windows 10 meegeleverd bij elke aankoop op de markt wat weer een bende is. Maar goed de support voor 7 houd ook een keer ok.

Geoforce
Ik lees dat een geforece systeem met 4gb bijv: ERAZER P7643 Gamerz heaven voor spellen een oplossing is voor wat ik wil?

Nou hoor ik ook dat de videokaart regelmatig te heet word en zelfs overhit kan raken , zodat je een zwart scherm hebt. Dat is voor mij een te groot risico omdat ik veel in het buitenland reis en geen zin heb in rompslomp, het moet gewoon blijven werken. Heeft iemand hier ervaring mee gehad?

Is een mac dan wellicht beter? Maar werkt windows daar wel vlekkenloos op?
Wie heeft ervaring hiermee en raad me een type systeem aan die aan mijn eisen voldoen?

Alvast bedankt

Danny

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:52

TommieW

Numa numa.

Om te beginnen is een Mac ook geen oplossing, want die gaan net als andere laptops ook gewoon kapot. (Zie het YouTube kanaal van Louis Rossmann voor bewijs.)

De Medion die noemt heeft een dual core processor. Ik kan me goed voorstellen dat als je een beetje aan de slag gaat in Photoshop, dat dat ding dan keihard op z'n gezicht gaat. Daarnaast: Weet je zeker dat je een 17 inch laptop heen en weer wilt gaan slepen?

Toen je een topic aanmaakte, stonden er allemaal handige vragen klaar. Waarom heb je deze weggehaald? Zonder je budget e.d. te weten kunnen we je niet echt goed helpen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• danman1234
Ok, ik dacht dat ik de informatie die ik noem al voldoende is. In principe is het budget niet iets waar ik mee zit. Het belangrijkste is dat ik wil weten welke het mest stabiele is.
Laten we zeggen een max budget van 4000 euro. Een 17 inch kan wel, als het maar niet al te zwaar is.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:49

page404

Website says no

Ja duh, elke laptop kan kapot, daar hoef je geen bewijs voor aan te dragen ;) Daar heb je garantie voor :P

Uit je post leid ik af dat je specs wel belangrijk vind. Dan valt een Macbook waarschijnlijk af, het zijn op papier zelden echte powerhouses. De praktijk is echter, dat ze bijna alles moeiteloos draaien. De vraag die je jezelf moet stellen is:
A) wat is mijn budget. een goeie laptop kost gewoon geld. of er nu Dell, Apple of Asus op staat.
B ) vind ik Windows een must of kan ik aan macOS wennen?
C) welke specs denk ik echt nodig te hebben voor mijn werkzaamheden? Wat jij hebt staan kan elke moderne laptop hoor, tenzij jouw Photoshop usage gemiddeld gedefinieerd wordt door : "bewerken van een 24000x18000 image met 60 layers".

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• danman1234
@page404
Thanks. Ik ben gewend aan windows en dat is toch wel een must.
Ik wil gewoon een moderne laptop, waarbij de kans zo laag mogelijk is dat hij door veel gebruik en veel (video) bewerking traag word. Welke specificaties zijn hiervoor nodig, welk type zou iemand voor mij aanraden?
Die medion lijkt me dus niet het juiste type omdat hij te heet word?

[ Voor 10% gewijzigd door danman1234 op 22-05-2017 12:03 ]

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:49

page404

Website says no

Elke Windows installatie wordt traag na verloop van tijd... Tenminste, tenzij ik iets verkeerd doe, maar dat is de ervaring die ik heb en nog steeds overal om mij heen zie. Een UNIX/Linux achtig systeem heeft daar gewoon veel minder last van. Het is ook door het gebrek aan software dat ik geen Linux gebruik in een desktopomgeving, want qua snelheid en stabiliteit is het fantastisch. Voor mij was macOS/OS X dan ook een uitkomst, het verenigde een goeie experience qua desktopomgeving en bijbehorende software en heeft het stabiele van een UNIX omgeving.
Maar nogmaals, elke laptop met een stevige i5 (en dan alleen een i7 als je denkt echt daar winst uit te halen voor videobewerking en rendering) , een SSD en een fatsoenlijke videokaart moet dat kunnen. Volgens mij hoef je daar echt geen graphics card van het type straalkachel met 12 fans voor te hebben. Ik vind een laptop met een desktop-grade graphics card gewoon belachelijk. Het lawaai, de hitte en het effect op de accu vind ik dat beetje extra performance niet waard.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Rubixd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-09 14:06
Ik werk op een Mac pro uit 2009 die doet het nog perfect. Dus om te zeggen dat het niet lang mee gaat is niet helemaal waar.

Als je zuinig met je macbook omgaat gaat ie lang mee. Langer mee dan een windows laptop. Maar het ligt er aan wat je er mee doet. Zakelijk zou ik sneller een apple laptop nemen. Als je snel ff laptopje nodig heb om wat te surfen kan je beter een windows laptop nemen.

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

• Thomaskrop
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-12-2022
Rubixd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:18:
Ik werk op een Mac pro uit 2009 die doet het nog perfect. Dus om te zeggen dat het niet lang mee gaat is niet helemaal waar.

Als je zuinig met je macbook omgaat gaat ie lang mee. Langer mee dan een windows laptop. Maar het ligt er aan wat je er mee doet. Zakelijk zou ik sneller een apple laptop nemen. Als je snel ff laptopje nodig heb om wat te surfen kan je beter een windows laptop nemen.
Nu maak je een veronderstelling waar ik het niet mee eens bent.
Want je zegt dat een macbook langer mee gaat dan een windows laptop.
Maar uit welke ervaring haal je dat. Want ik heb een een lenovo thinkpad uit de steentijd en heb deze heb ik denk al 8jaar, tweedehands gekocht en doet het nog prima.
Dus niet alle windows laptops zijn slecht.
Apple laptops gaan over het 'algemeen' langer mee.
Maar je hoeft niet gelijk te zeggen dat alle windows laptops minder goed zijn dan een macbook.

Ik zou ook als je een zakelijke laptop wilt en je hebt zo'n budget voor een macbook.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Elke laptop van 2k gaat een tijd mee als je er een beetje zuinig mee bent. Daarin is een Macbook Pro geen uitzondering of de uitzondering. Een Thinkpad of Zbook gaan net zo lang mee en zijn een stuk makkelijker aan te passen kwa hdd/ssd en ram bijprikken.

Hoe belangrijk is het scherm van de laptop zelf want als je photoshop gebruikt moet dat toch een bepaalde waarde hebben. Of hang je hem aan een extern scherm?

Waar je naar kunt kijken is bijvoorbeeld de T serie van Lenovo, dat zijn prima laptops met een geweldige bouwkwaliteit en zalig keyboard.
HP probook/Zbook ? Als geld dan toch geen echte rol speelt kun je daar ook zeer leuke laptops vinden. Goed het zijn iets zwaardere laptops maar uitbreidbaar naar 64GB ram en inmiddels 3(?) TB aan SSD? In ieder geval plaats voor 2xM.2 NVME SSD en dan ruimte voor een 2,5" schijf. Erg leuk dus :D Die laptops hebben ook voornamelijk een HQ CPU. Natuurlijk lever je dan iets in op batterij duur. Maar ikzelf kan met mijn Zbook toch altijd een uurtje of 6 halen met gewoon gebruik. Als ik hem aan het werk zet, ja, dan kom je niet zo ver :o

Maar goed conclusie:

- Is het scherm belangrijk?
- Accuduur?
- Aanraakgevoelig scherm? (met oog op een MS Surface apparaat)
- Etc.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Ben ik de enige die vind dat de OP een beetje te matig is.
Als TS nou gewoon de vragen beantwoord kunnen we hem veel beter helpen.
Nu is het gissen naar wat hij wil, maar hij kan ook de pricewatch erbij pakken.

Verwijderd

danman1234 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:16:
Ik wil graag een nieuwe laptop kopen o.a. voor video bewerking en zware programma's te laden. Ook open ik meerdere programma's tegelijk en wil geen traagheid of geheugenproblemen.

Deze programma's staan open in een veelvoorkomende scenario:

- Adobe photoshop,
- 10 CHrome browser vensters,
- Ms Word.
- Adobe Dreamweaver
- WAMP lokale webserver

Op mijn huidige laptop is een Aspire 5750G met windows 7. Voor alle windows versies, is windows 7 het meest stabiele. Nu word windows 10 meegeleverd bij elke aankoop op de markt wat weer een bende is. Maar goed de support voor 7 houd ook een keer ok.

Geoforce
Ik lees dat een geforece systeem met 4gb bijv: ERAZER P7643 Gamerz heaven voor spellen een oplossing is voor wat ik wil?

Nou hoor ik ook dat de videokaart regelmatig te heet word en zelfs overhit kan raken , zodat je een zwart scherm hebt. Dat is voor mij een te groot risico omdat ik veel in het buitenland reis en geen zin heb in rompslomp, het moet gewoon blijven werken. Heeft iemand hier ervaring mee gehad?

Is een mac dan wellicht beter? Maar werkt windows daar wel vlekkenloos op?
Wie heeft ervaring hiermee en raad me een type systeem aan die aan mijn eisen voldoen?

Alvast bedankt

Danny
Waarom persé een laptop en geen gewone PC?

Als het echt een laptop moet zijn waar je 'heavy shit' op wilt draaien, dan moet je aan zoiets denken:

pricewatch: MSI GT73VR 6RE-245NL (Titan SLI 4K)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2017 10:06 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:00:
[...]
Waarom persé een laptop en geen gewone PC?

Als het echt een laptop moet zijn waar je 'heavy shit' op wilt draaien, dan moet je aan zoiets denken:

pricewatch: MSI GT73VR 6RE-245NL (Titan SLI 4K)
Omdat TS regelmatig in het buitenland is wellicht?
Lijkt me met een PC nogal lastig om die mee te zeulen.

Die laptop die je aanhaalt heeft een 4K scherm, leuk maar ook erg duur daardoor (zitten daar nu 2x 1070 in? Dat lijkt me helemaal overkill)
Als TS niet op 4k gaat videobewerken (en dat geeft hij iig niet aan als eis) dan wellicht toch wat goedkopers en daar eventueel wat geheugen bijprikken.

Maar TS blijft vrij vaag in zijn eisen met betrekking tot (grootte, resolutie, IPS/TN) scherm, geheugen, opslag

Verwijderd

Arjant2 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Omdat TS regelmatig in het buitenland is wellicht?
Lijkt me met een PC nogal lastig om die mee te zeulen.

Die laptop die je aanhaalt heeft een 4K scherm, leuk maar ook erg duur daardoor (zitten daar nu 2x 1070 in? Dat lijkt me helemaal overkill)
Als TS niet op 4k gaat videobewerken (en dat geeft hij iig niet aan als eis) dan wellicht toch wat goedkopers en daar eventueel wat geheugen bijprikken.
Maar TS blijft vrij vaag in zijn eisen met betrekking tot scherm, geheugen, opslag.
Jouw laatste zin, dat is dus ook mijn opvatting. Het klopt....2x1070 GPU. Derhalve ook het 4K scherm aangezien deze 2 kaarten dat met gemak ondersteunen.

TS is erg vaag in hetgeen hij exact wil en wat hij zelf al heeft ondernomen qua research. Op basis daarvan kwam ik dan met mijn (overkill) suggestie. ;)
Pagina: 1