Melding van adblocker maar geen adblocker actief

Pagina: 1
Acties:

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
Hoihoi,

ik zie bij de poll voor het Panasonic TV testpanel de melding staan dat ik een adblocker gebruik en daarom niet mag meedoen... maar ik heb helemaal geen adblocker actief op tweakers, die heb ik uiteraard uit solidariteit volledig uitgeschakeld als vrijwel enige uitzondering. Erg jammer en vreemd dat dit wordt gedetecteerd zonder reden.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zie Je blokkeert onze banners , er zijn verschillende oorzaken, je moet bijv. meer dan tweakers whitelisten om van die melding af te komen ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

De poll is inmiddels weg overigens :P

• MicGlou
Raven schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:25:
Zie Je blokkeert onze banners , er zijn verschillende oorzaken, je moet bijv. meer dan tweakers whitelisten om van die melding af te komen ;)
Ik doe dit al meerdere jaren zo zonder problemen en nu ineens die melding... dat is toch wel vreemd. Ik heb de blocker echt helemaal uitstaan voor tweakers, niet alleen maar een white listing.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MicGlou schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:18:
[...]

Ik doe dit al meerdere jaren zo zonder problemen en nu ineens die melding... dat is toch wel vreemd. Ik heb de blocker echt helemaal uitstaan voor tweakers, niet alleen maar een white listing.
Lees dat topic eens. Er zijn meerdere triggers dan domweg een adblocker draaien.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MicGlou
Hero of Time schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:36:
[...]

Lees dat topic eens. Er zijn meerdere triggers dan domweg een adblocker draaien.
Ik draai geen enkel andere add-on die het zou kunnen triggeren... en zoals ik al heb aangegeven is dit voor het eerst sinds jaren dat ik ineens zo'n melding lees, wat mij doet vermoeden dat de aanwezigheid van de add-on wordt gedetecteerd maar niet of deze actief is. Ik zag het ook enkel bij die poll staan die inmiddels verdwenen is...

Ennuh... lees dat andere topic eens? 32 pagina's en nergens een mooie samenvatting van eventuele triggers, je begrijpt hoop ik wel dat ik dat niet even van voor naar achteren heb doorgespit. Buiten dat ben ik wel bekend met eventuele triggers en zoals genoemd heb ik enkel een adblocker draaien die geheel uitstaat voor tweakers. Als je het wil weten, mijn andere twee addons zijn een https everywhere en een youtube plugin voor automatische configuratie van afspeelmogelijkheden.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-11 21:43
Niemand hoeft te weten watvoor addons je draait, dat is helemaal niet relevant. Het enige wat gedetecteerd wordt is dat de banners niet weergegeven worden, niemand beweert dat dat door een browser-addon komt.

Het kan evengoed komen door een DNS-blacklist, filtering proxy of simpelweg een advertentieserver die tijdelijk niet bereikbaar is.

• MicGlou
mcDavid schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:17:
Niemand hoeft te weten watvoor addons je draait, dat is helemaal niet relevant. Het enige wat gedetecteerd wordt is dat de banners niet weergegeven worden, niemand beweert dat dat door een browser-addon komt.

Het kan evengoed komen door een DNS-blacklist, filtering proxy of simpelweg een advertentieserver die tijdelijk niet bereikbaar is.
Dat is zeker wel relevant, want sommigen willen nog wel eens vergeten dat addons als ghostery etc. ook dergelijke meldingen kunnen veroorzaken, niet alleen "domweg" een adblocker.

Ik zie gewoon alle reclames zoals altijd... zelfs op het moment dat die melding te lezen was bij die poll had ik de 'koop en win' actie van HP vol in beeld, zoals op dit moment ook de Samsung NVMe reclame en de kleine reclame velden verder naar onderen.

Overigens een advertentieserver die niet bereikbaar is doet een waarschuwing op mijn browser triggeren, dat klinkt vreemd? Dat zou sowieso niet mogen...

Maar die poll was kort na mijn melding wel verdwenen... wat mij sterk doet aannemen dat daar werkelijk iets fout ging. Het stond ook niet als de normale banner bovenaan de pagina, maar in het tekstveld van de poll...

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 22-05-2017 18:56 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@MicGlou, tracking optie in je browser is voldoende voor deze melding. Staat o.a. in dat topic en andere over dit verschijnsel.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Sommige browsers hebben een ingebouwde adblocker. Staat die aan bij jou? Zo ja dan weet je waar die melding vandaan komt.

• MicGlou
Hero of Time schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:58:
@MicGlou, tracking optie in je browser is voldoende voor deze melding. Staat o.a. in dat topic en andere over dit verschijnsel.
Nope...
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:33:
Sommige browsers hebben een ingebouwde adblocker. Staat die aan bij jou? Zo ja dan weet je waar die melding vandaan komt.
Nope...

Ik kom ook zeker niet net kijken wat dit soort zaken betreft...

Nogmaals, deze melding kwam bij die specifieke poll 'out of the blue' en ook niet op een normale plek... en die poll verdween ook net zo snel als die geplaatst was, daar zal wss een reden voor zijn geweest.

Verwijderd

Ik zeg ook niet dat je niets weet hé. Ik denk alleen met je mee.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55

crisp

Devver

Pixelated

De bannerblockmelding bij polls werkt anders en onafhankelijk van de generieke melding. Verder kan ik zo snel niet zien wat er aan de hand is/was met deze poll aangezien deze alweer uitgezet is en ik even weg van mijn pc ben :p

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55

crisp

Devver

Pixelated

@MicGlou: plan: Maak een slowmotionvideo met de Sony Xperia XZ Premium en win dit toestel heeft ook een actie-poll. Heb je het probleem daar ook?

Intentionally left blank

• MicGlou
Nee, geen melding te zien...

Verwijderd

crisp schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:38:
De bannerblockmelding bij polls werkt anders en onafhankelijk van de generieke melding. Verder kan ik zo snel niet zien wat er aan de hand is/was met deze poll aangezien deze alweer uitgezet is en ik even weg van mijn pc ben :p
De tekst stond ook in de poll zelf, alsof iemand het zelf als omschrijving erin gezet had.
Pagina: 1