VmWare langzaam op HDD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb voor school een HP Omen 15-ax009ng gekocht
Mijn Specificaties:

Intel i7-6700HQ (quad)
Nvidia Geforce GTX 960M (4GB)
16 GB Ram (2x8GB DDR4)
Samsung m.2 ssd 256 GB
HGST HTS721010A9E630 - 1TB Hardeschijf

Nu is het probleem, als ik in VMware een virtuele machine maak bijvoorbeeld Windows 10 op mijn ssd is hij bloedsnel.

nu is het probleem dat de ssd super snel vol is met een paar virtuele machines dus installeer ik de machines op mijn hdd. maar als ik de machines op de hdd installeer dan is die machine bijna niet te gebruiken zo traag is hij

ik heb al geprobeerd iets te vinden maar heb niks kunnen vinden daarom vraag ik het hier maar :)
Op mijn host machine geeft de taskmanager ook geen aparte dingen aan en de disk usage is op de hdd ook gewoon normaal

ik hoop dat hiervoor een oplossing te vinden is
Alvast bedankt :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Het is normaal wat je meemaakt, enige optie is een grotere ssd te kopen en bijplaatsen als het mogelijk is ofwel vervangen met bestaande ssd.
Ik heb hetzelfde situatie gehad, wat ik deed als tussenoplossing was dat ik eerst alles op ssd zet om te configureren en eenmaal dat het klaar is dan zet ik het over naar hdd. Maar het is te zien wat je ermee wilt doen met die VM's uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
Misschien dat een type 1 hypervisor wat verbetering kan bieden, maar uiteindelijk is het "gewoon" de beperking in de lees- en schrijfsnelheid van de HDD.

In mijn oudere laptop had ik ook een standaard HDD, waar de VM's (kleinere linux servers en beperkte windows machines) opzich prima werkte. Maar na hetzelfde te doen op een macbook met een pci-e ssd, ja..., nu kan ik ook niet meee terug ;).

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 22-05-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Loopt je harddisk wel op de maximale snelheid (meting doen) en zitten er geen fouten op (SMART-parameters uitlezen zonder test te doen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Heb je op alle VM's VMware tools geïnstalleerd? Wil ook wel eens helpen qua performance

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:36
Ik gebruik zelf Oracle VirtualBox en merk daar op de hdd geen enkel probleem. De servers werken lekker vlot, alleen als ik bijvoorbeeld 3 servers en een workstation heb draaien dan is het wel wat trager...
Pagina: 1