Toon posts:

AMD Thunderbird temperatuur vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op welke temperatuur hoort dat ding te draaien? ik heb een 1333 en volgens mij is hij veel te warm, die mensen bij de winkjel zeiden dat hij gekoeld genoeg was, maar hij draait over de 75 C en dan gaat hij automatisch uit, nog een cooler erbij??

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Jeetje dat ie automatisch uitgaat geeft aan dat ie te warm word !

Zit de cooler er wel (goed) op ?

Verwijderd

Ik vind 75C vrij hoog, zelfs voor een dondervogel. Welke cooler zit er op?

Verwijderd

60 C en daaronder. gemiddeld zo'n 50 C, geloof ik.

Verwijderd

75 graden? jeuj... draait die fan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Er zou een SocketA Coolermaster 1xBB EP5-6l11 in moeten zitten, was genoeg werd mij verzekerd

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 16:32
Mijn t-bird met dit weer wordt 33 graden. Kast ongeveer 25 graden. Dit is met 6 case fans en een spire cooler.

Hail to the king baby!

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Sja hier wordt me 1200@1200 AXIA nog 70 graden stressed, met waterkoeling!

Het zijn gewoon heethoofden die TB's.
(het is hier w88 tot ik een voeding vind voor me peltier.. )

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 16:32
ik vind dat nog al warm :?
Op donderdag 05 juli 2001 20:17 schreef Horus het volgende:
Sja hier wordt me 1200@1200 AXIA nog 70 graden stressed, met waterkoeling!

Het zijn gewoon heethoofden die TB's.
(het is hier w88 tot ik een voeding vind voor me peltier.. )

Hail to the king baby!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

50 graden gemiddeld hoor die amd 1.33 :)
runt hier op 55

http://mrfloris.com

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:52
Ik heb zelf ook een AMD 1333 en gestressed is die 51C en idle 36C. Er zit een Thermalright SK6 met ys tech standard fan erop (25.6CFM).

75C is dus echt niet goed.... Als je je pc net hebt zou ik dus terug gaan naar die winkel en ter plekke de cooler er opnieuw op laten zetten.. of nog beter: gewoon zelf doen, arctic silver er tussen.

Grtz,
Arjen

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Verwijderd

Hiero een TB1.33 (non OC), idle 40C en stressed >75C!!! Op een KT7a niet stabiel met standaard 1,75v. Verhoogd naar 1,8v. Standaard Coolermaster ('gecertificeerd tot Athlon 1.4Ghz. :-) )

Verwijderd

Mijn werd vanmiddag 65 graden stressed |:( |:( Door het weer...
Nu is ie 62 graden (uiteraard met koetje)..

Morgen ff Delta 60HP fannetje van werk meenemen >:)

Verwijderd

hier een paar tips

- is je kast wel goed geventileerd, want de cooler moet de warmte ook ergens aan af kunnen geven.
-Als je een Abit hebt kan het aan de bios liggen want die zijn nie goed, probeer ff een andere bios ( eigen risico )

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
Plaats voor in de kast 1 heeeele grootte cooler. Ook achterin een cooler. (ietsje kleiner dan voor) en op de processor een goede cooler. Heb ik ook gedaan. Bij mij scheelde dat bijna 10 graden!

Voor en achter cooler: Just Fan
Porcessofr cooler: Spire cooler

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn TB 1333@1333 draait met een Silverado op 12 volt op dit moment zo rond de 55 graden. Wel balen, zo'n goede koeler en dan zo'n temperatuur. Kamertemp is zo'n 27 graden dus wel hoog. Verder geen casefans, waar kan ik een paar PABST fans kopen?

Verwijderd

Als die verkopers beweren dat 75 graden normaal is, en je hebt die computer daar net gekocht, kun je maar beter met een honkbalknuppel die zaak binnengaan, die computer teruggeven en je geld terug vragen. Doen ze dat niet, moet je GEWOON erg overhit raken, zwaaien met die knuppel en zeggen dat dat normaal is wanneer iemand in deze temperaturen zoveel bullshit naar zijn hoofd geslingerd krijgt. Aan zo'n zaak heb je namelijk helemaal niets: gereincarneerde autohandelaren van het oude en welbekende wrak van de weg. Ga daar vooral niet vriendelijk tegen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, bedankt voor de tips, ik ga morgen (zaterdag) er ff wat koeling bijplaatsen, waarschijnlijk 1 voor en 1 achter erbij, want ik hoor van meerdere mensen dat dat goed schijnt te werken.
Ik hoorde ook dat de groote van je kast invloed zou zijn, is een ATX miditower A-Open HQ45A 250 W misschien wat klein??
Pagina: 1