Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-08 00:11
Het is voor mij al hééééél lang geleden dat ik zelf een pc heb samengebouwd uit zelf gekozen componenten. Ik ben nu in de afrondende fase van het boodschappenlijstje om zelf en pc samen te stellen. Ik vraag mij echter één ding af, en krijg daar niet een goed plaatje bij: wordt tegenwoordig koelpasta (dat ene 'erwtje' dat je éénmalig nodig hebt tijdens de installatie van de koeler op de processor) meegeleverd, of ben ik genoodzaakt deze apart aan te schaffen? Ik heb deze processor (Intel G4560) en koeler (Silverstone Argon SST-AR04) geselecteerd (lage koeler ivm 1U behuizing). Mocht het nodig zijn dan laat ik deze koelpasta (Thermalright Chill Factor 3)in mijn boodschappenmandje staan. Is dat een goede keuze? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens meer weet waarom ik deze pasta heb gekozen, ik heb hier echt helemaal geen verstand van...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Niet nodig. Zit altijd klein zakje of potje bij aftermarket koelers.
Bij boxed processors/koelers is het meestal zelfklevend op de koeler zelf

Dus je hoeft geen koelpasta los te kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10:41

E65

Aka Thunderstorm65

Ongevraagd advies: gezien de reviews is de door jou gekozen koeler geen beste, misschien hier naar kijken als je een top-down koeler wil?

Doet graag mooie dingen met geluid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GEi
Bedankt voor het meedenken E65.
Ik ga de processor en koeler (en het moederbord en overige onderdelen) plaatsen in een 19" server case van 1U hoog. Zag net dat de suggestie het qua hoogte niet kan worden; te hoog. Ik weet dat ik niet de beste koeler heb gekozen, maar gezien de vereisten is de keuze niet reuze. Het gedissipeerde vermogen blijft ook ruim onder wat de koeler aan moet kunnen. Samen met PWM verwacht ik dat de koeler een relatief laag toerental zal draaien.
quote:
E65 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:07:
Ongevraagd advies: gezien de reviews is de door jou gekozen koeler geen beste, misschien hier naar kijken als je een top-down koeler wil?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GEi
Dank je wel!
quote:
azz_kikr schreef op maandag 22 mei 2017 @ 07:56:
<KNIP>
Dus je hoeft geen koelpasta los te kopen.
Modbreak:
Aub niet twee keer achter elkaar posten. Je kunt prima een post wijzigen (de 'wijzig'-knop) en/of meerdere berichten in een reply quoten (de 'quote'-knop bij reply in kwestie)

dion_b wijzigde deze reactie 22-05-2017 15:36 (35%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:24
Wat voor een moederbord en case ga je gebruiken? De meeste consumenten borden zijn namelik te hoog voor 1U behuizingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GEi
Het moederbord is een ASRock H270M-ITX/ac, de behuizing een In-Win RF100S. In theorie zou het moeten passen :9 ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:24
Verwacht van niet. De audio en wlan connectoren zijn te hoog voor een normale 1U behuizing, daar past namelijk geen standaard ATX I/O shield in. De I/O shield die bij de behuizing zit moet dus ook overeen komen met je moederbord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: december 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

quote:
Nielson schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:52:
Verwacht van niet. De audio en wlan connectoren zijn te hoog voor een normale 1U behuizing, daar past namelijk geen standaard ATX I/O shield in. De I/O shield die bij de behuizing zit moet dus ook overeen komen met je moederbord.
Sorry, dit is echt onzin. Ik heb een pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P in een 1U-behuizing, en dat past echt prima. Die is net zo hoog zo te zien. Tenzij je er heel veel problemen hebt dat het meegeleverde shield niet past, gaat het werken

dcm360 wijzigde deze reactie 22-05-2017 15:55 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GEi
Dat de meegeleverde IO shield niet gaat passen, dat heb ik al geaccepteerd. De case beschikt over een 'rooster' zodat je nog enigszins iets op maat kan knippen. En als het helemaal open blijft is het ook prima. Audio en WLAN ga ik niet gebruiken. Desnoods soldeer ik die er af... Maar voor nu heb ik nog goede hoop, bevestigd door dcm360.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Laptops

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True