Na 2,5 jaar heeft mijn Nexus 5 helaas de geest gegeven, ik was er erg tevreden over en had hem het liefste ook nog een tijdje gehad, maar hij geeft helaas geen beeld meer en na het scherm vervangen te hebben blijkt er toch meer aan de hand te zijn waardoor ik niet denk dat voor een betaalbare prijs deze telefoon nog te maken is. Op zoek dus naar een goede opvolger!
Wat ik zoek:
Ik zoek een telefoon met toch wel een paar eisen, allereerst het budget wat ik er aan uit wil geven is tussen de 250 en 350 euro. Op zich was ik tevreden met mijn Nexus 5, maar om nou een nieuw exemplaar van dezelfde telefoon te kopen is ook weer zoiets
De eisen die ik aan mijn telefoon stel:
Ik heb op dit moment mijn oog laten vallen op de Moto X Force 32 GB, die is wel niet zo heel recent maar voldoet eigelijk wel aan alle eisen die ik aan een opvolger stel inclusief ondersteuning voor Android 7. Bovendien is deze telefoon vrij stevig wat zeker geen overbodige luxe is! Daarnaast heb ik als alternatief gezien de Moto G5 Plus die een stuk recenter is, een ook wat gunstiger in prijs. Nadeel aan deze is dat hij geen mogelijkheid voor draadloos opladen heeft.
Qua performance kan ik vrij weinig zeggen over de verschillende Snapdragon series, dus mocht iemand me daar een beetje wegwijs in kunnen maken... graag
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Moto X Force, maar wellicht dat jullie mij nog andere telefoons kunnen aanbevelen, of toch aanraden om voor de Moto G5 Plus te gaan.
Wat ik zoek:
Ik zoek een telefoon met toch wel een paar eisen, allereerst het budget wat ik er aan uit wil geven is tussen de 250 en 350 euro. Op zich was ik tevreden met mijn Nexus 5, maar om nou een nieuw exemplaar van dezelfde telefoon te kopen is ook weer zoiets
De eisen die ik aan mijn telefoon stel:
- Liefst Android 7 (of upgrade mogelijkheid)
- Vrij schone versie van Android (vandaar mijn huidige Nexus)
- Minimaal 32GB Opslagruimte
- Toch wel een redelijke fotokwaliteit, met flits
- Goede snelheid (minstens gelijkwaardig aan de Nexus 5)
- Goede GPS, gebruik de telefoon vaak voor navigatie
- Bij voorkeur draadloos opladen mogelijk (gebruikte ik nu ook vaak)
- Geschikt voor development van apps (wil ik in de toekomst mee aan de slag)
- Schermformaat niet kleiner dan Nexus 5 (4.95 inch)
- De accu mag wel beter zijn dan de Nexus 5 qua capaciteit, ik merk nu regelmatig dat ik geen hele dag met een volle accu kan doen
Ik heb op dit moment mijn oog laten vallen op de Moto X Force 32 GB, die is wel niet zo heel recent maar voldoet eigelijk wel aan alle eisen die ik aan een opvolger stel inclusief ondersteuning voor Android 7. Bovendien is deze telefoon vrij stevig wat zeker geen overbodige luxe is! Daarnaast heb ik als alternatief gezien de Moto G5 Plus die een stuk recenter is, een ook wat gunstiger in prijs. Nadeel aan deze is dat hij geen mogelijkheid voor draadloos opladen heeft.
Qua performance kan ik vrij weinig zeggen over de verschillende Snapdragon series, dus mocht iemand me daar een beetje wegwijs in kunnen maken... graag
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Moto X Force, maar wellicht dat jullie mij nog andere telefoons kunnen aanbevelen, of toch aanraden om voor de Moto G5 Plus te gaan.
To Apple or not to Apple? That's the banana!