Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 792337

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil graag een systeem samenstellen waarmee ik GTA V met mods soepel kan spelen. Ik heb geen enkel idee hoe ik dit moet aanpakken, aangezien ik op dit moment een PS4 heb
dus weet vrij weinig af van computers op dit gebied.
Ik heb al enigzins gekeken op de BestBuy topics maar weet niet welk systeem het best bij mijn
voorkeuren past.
Bij voorbaat dank.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma\'s wil je gebruiken)?
GTA V met middelgrote mods zonder lag kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €600,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor enz. heb ik al.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik moet mods redelijk snel kunnen draaien zonder lag.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dit is een lijstje wat ik gevonden heb.
Krachtige Game PC / Media PC
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

ULTRA Game PC GTX 970 8GB RAM 256GB SSD Makkelijk Upgraden

Snelle Game PC (i5, 8GB Ram, 250GB SSD, R9 270X)

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 792337 op 31-05-2017 20:19 . Reden: Lijst met vragen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-07 16:12
Hi! Mag het ook 2e hands zijn? In de V&A sectie staan echt dikke pc`s voor minder als 600 euro :)
Persoonlijk vind ik 600 euro een net niet budget voor nieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om welk soort mods gaat het? Sommige zullen een kleine impact op performance hebben en andere kunnen enorm veel resources vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 02:34:
Om welk soort mods gaat het? Sommige zullen een kleine impact op performance hebben en andere kunnen enorm veel resources vragen.
Vooral middel- tot grote mods.
En iets als een fiverp.net zou ik ook wel van tijd tot tijd willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-03-2024
Ik zou echt even op de V&A kijken. Zag even een pc staan met i5 voor 300 en enige wat je dan nog moet halen is een videokaart waar je dan nog ruim voldoende budget voor hebt. Of eventueel een oudere i7 met 960 voor 500.

Dat is wat ik zo even meteen vond, heb je eventueel een probleem met tweedehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:14

Tribits

Onkruid vergaat niet

Officieel heeft GTA V een quad core nodig, maar er zijn de nodige YouTube video's die aantonen dat het ook prima op een G4560 draait. Daarmee kan je voor 600 euro wel een game systeempje bouwen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1MSI B150 PC MATE€ 71,-€ 71,-
1Sapphire Radeon RX 580 4GB PULSE€ 224,50€ 224,50
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 34,50€ 34,50
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 60,-€ 60,-
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 95,90€ 95,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 595,90

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-07 21:32
Tribits schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:01:
Officieel heeft GTA V een quad core nodig, maar er zijn de nodige YouTube video's die aantonen dat het ook prima op een G4560 draait. Daarmee kan je voor 600 euro wel een game systeempje bouwen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1MSI B150 PC MATE€ 71,-€ 71,-
1Sapphire Radeon RX 580 4GB PULSE€ 224,50€ 224,50
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 34,50€ 34,50
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 60,-€ 60,-
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 95,90€ 95,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 595,90
Dat kan, maar dan doe je wel heel veel moeite om performance uit 600 euro te persen. Spaar dan 200 euro door en koop een systeem waar je véél blijer van wordt. 600 is gewoon onder de 'sweet spot' voor pc gamen, je levert fors in qua prestaties om dat budget te halen. 2e hands lijkt me een hele goede optie als je GTA V ambities hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Arrim schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:13:
[...]

2e hands lijkt me een hele goede optie als je GTA V ambities hebt.
Maar geen goede keuze voor iemand die weinig of geen kennis van PC componenten heeft zoals TS. Dan lijkt wachten op Ryzen 3 mij nog een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-07 21:32
Tribits schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:18:
Maar geen goede keuze voor iemand die weinig of geen kennis van PC componenten heeft zoals TS. Dan lijkt wachten op Ryzen 3 mij nog een beter alternatief.
Als je niet weet wat je doet moet je er überhaupt niet aan beginnen, of het nou nieuw is of tweedehands. Goed inlezen en daarna een beargumenteerde keus maken, dan heb je waar voor je geld en je leert ook nog eens wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Arrim schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:26:
[...]

Als je niet weet wat je doet moet je er überhaupt niet aan beginnen, of het nou nieuw is of tweedehands. Goed inlezen en daarna een beargumenteerde keus maken, dan heb je waar voor je geld en je leert ook nog eens wat :)
Voor nieuw kan je hier gewoon prima advies krijgen zoals je ziet, voor tweedehands zal je jezelf op diverse gebieden moeten verdiepen in vijf generaties hardware om een miskoop te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Arrim schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:13:
[...]

Dat kan, maar dan doe je wel heel veel moeite om performance uit 600 euro te persen. Spaar dan 200 euro door en koop een systeem waar je véél blijer van wordt. 600 is gewoon onder de 'sweet spot' voor pc gamen, je levert fors in qua prestaties om dat budget te halen. 2e hands lijkt me een hele goede optie als je GTA V ambities hebt.
Valt wel iets mee hoor... processor valt eventueel later te upgraden voor een I5 of I7. Verder heb je een prima videokaart, kan je er nog extra geheugen bijprikken, heb je een ssd, en een stevige voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik zal eerlijk zijn, als je nog niet veel van pc's weet, dan is 2de hands kopen net zo lastig als nieuw. Je wilt geen miskoop, dat is vaak het geval. Wat ik zou doen, of je nou nieuw koopt of 2de hands: Koop een degelijke quadcore processor + bijpassend moederbord + 8 of 16 GB geheugen + cpu koeler + videokaart. De case + voeding zou ik zowieso altijd nieuw kopen.

Ik zal vanavond de V&A sectie even doorspitten voor je, kijken wat ik er van kan maken (na 1 potje dota2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alienware Aurora Game PC i7 @ 3200 ghz
Ad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:24
Die is bij lange na niet die prijs waard. Zowel de CPU als de GPU zijn al flink verouderd. Er zit wel 24GB ram in, maar daar heb je helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan ik dan voor dezelfde prijs een dergelijke nieuwe bak voor 1080p60fps op GTA regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga nu ff een paar marktplaats linkjes toevoegen en hoop dat ik de beste kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Anoniem: 792337 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:52:
Ik ga nu ff een paar marktplaats linkjes toevoegen en hoop dat ik de beste kan vinden.
Wij werken niet met marktplaats, maar met de vraag en aanbod sectie bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dell Alienware Aurora R3 Gaming PC!

Game PC - i7-2600 , MSI GTX 960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik bedoel dat mensen uitleggen welke pc de beste speed heeft voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:48

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Spiceylord,

We verwachten echt meer input van jouw kant dan dat je simpelweg linkjes neerdumpt en hoopt dat iemand er iets zinnigs over kan zeggen. In plaats van ze te dumpen zul je eerst zelf op een rijtje moeten zetten wat de voor en nadelen van je keuzes zijn. "Ik zie dat deze advertentie een x processor is, maar deze advertentie heeft een snellere GPU en SSD. Wat denken jullie?" Zie je het verschil? Zo laat je zien dat je er zelf over na hebt gedacht. Tweakers is geen afhaalchinees.

Om onduidelijke redenen heb je ook Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.png weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Voeg die dus nog bij je startpost, zoals je vorig jaar wel een keer gedaan hebt (GamePC voor Youtube gaming voor €1000-1100 max €1200).

Misschien betekent dat, dat je niet direct verder kan in dit topic, maar als je linkjes dumpt zonder zelf onderzoek gedaan te hebben, gaat je topic helaas op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Deleted.

[ Voor 115% gewijzigd door govie op 22-05-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Dat zijn van die registered ECC modules waar bijna niemand meer om verlegen zit. Los daarvan heb je geen storage en worden moederborden doorgaans veel te duur verkocht via V&A.

Als je tweedehands gaat zou ik een compleet upgradesetje proberen te scoren. Of zoals eerder gezegd gewoon even wachten op Ryzen3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Tribits schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:40:
[...]

Dat zijn van die registered ECC modules waar bijna niemand meer om verlegen zit. Los daarvan heb je geen storage en worden moederborden doorgaans veel te duur verkocht via V&A.

Als je tweedehands gaat zou ik een compleet upgradesetje proberen te scoren. Of zoals eerder gezegd gewoon even wachten op Ryzen3.
Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even vraagje wat is Ryzen 3, heb het al op andere topics voorbij zien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:12:
Beste Spiceylord,

We verwachten echt meer input van jouw kant dan dat je simpelweg linkjes neerdumpt en hoopt dat iemand er iets zinnigs over kan zeggen. In plaats van ze te dumpen zul je eerst zelf op een rijtje moeten zetten wat de voor en nadelen van je keuzes zijn. "Ik zie dat deze advertentie een x processor is, maar deze advertentie heeft een snellere GPU en SSD. Wat denken jullie?" Zie je het verschil? Zo laat je zien dat je er zelf over na hebt gedacht. Tweakers is geen afhaalchinees.

Om onduidelijke redenen heb je ook [afbeelding] weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Voeg die dus nog bij je startpost, zoals je vorig jaar wel een keer gedaan hebt (GamePC voor Youtube gaming voor €1000-1100 max €1200).

Misschien betekent dat, dat je niet direct verder kan in dit topic, maar als je linkjes dumpt zonder zelf onderzoek gedaan te hebben, gaat je topic helaas op slot.
You're right! Sorry had een beetje haast dus daarom heb ik het snel ingevuld. Zal het ff veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:48

br00ky

Moderator Harde Waren
Hetzelfde geldt trouwens ook voor dumpvragen. Die vraag over wat Ryzen 3 is, kan je binnen 10 sec. op google zoeken. Let op je eigen inzet dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon538
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-01 19:26
@Anoniem: 792337 als je de powersupply upgrade kun je evt deze videokaart: V&A aangeboden: Asus Radeon R9 390X DC3 8GD5
in deze pc doen: V&A aangeboden: Minecraft Dell Optiplex 3040 i5-6500 Gaming PC NIEUW !! en de gt 730 als reserve houden
kijk op youtube als je niet weet hoe, staan genoeg tutorials op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*Topic upgedate*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ULTRA Game PC GTX 970 8GB RAM 256GB SSD Makkelijk Upgraden

Deze heb ik gevonden. Komt overeen met de prijs die ik in gedachten had.
Verder zit er een i5 in, volgens mij wel goed, er zit ook een ssd in voor de extra snelheid, een mooie case en een denk ik goede moederbord.
Verder word er gezegd dat er 1440p met 60fps op gespeeld kan worden. Klopt dit?? En is dit een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Game pc desktop AMD fx-6300, R9 380 4gb

Eventueel kan deze vgm ook, omdat het een gaming moederbord heeft, 8gb ram, ook een mooie case, vgm een goede videokaart en cpu en waterkoeling. Mis ik nog wat, ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:28
Elke keer dat je post staat er een waarschuwing, élke keer. Dat je beter je vorige post kan editen en een triple post kan verhinderen. En doe zelf echt wat meer research, er staan hier voldoende topics wat een component goed of slecht maakt. Ik ga mijn handen hier niet aan vuil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-07 08:59
De PC met I5 is stukken beter als de andere. Hij zal 1440P kunnen spelen op 60fps maar niet met alle settings op ultra.
Ik zou persoonlijk hier op de vraag en aanbod kijken wat daar word aangeboden ipv marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
xer_00 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 19:21:
De PC met I5 is stukken beter als de andere. Hij zal 1440P kunnen spelen op 60fps maar niet met alle settings op ultra.
Ik zou persoonlijk hier op de vraag en aanbod kijken wat daar word aangeboden ipv marktplaats
Zal hij een paar jaar mee kunnen gaan?
Ik heb deze op de vraag en aanbod gevonden maar komt uit 2011.
V&A aangeboden: Game PC I7 xtreme 12GB Xfire HD6970

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 792337 op 14-06-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Misschien niet helemaal on-relevant voor dit topic, gezien je GTA met mods wil spelen:
nieuws: OpenIV-modtool voor GTA V gaat offline na verzoek van uitgever Take-Two

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kecin schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:06:
Misschien niet helemaal on-relevant voor dit topic, gezien je GTA met mods wil spelen:
nieuws: OpenIV-modtool voor GTA V gaat offline na verzoek van uitgever Take-Two
Wat ik ervan heb gevonden, zeggen ze nog steeds dat downloaden nog mogelijk is maar die Russen zullen geen update meer uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wel een tegenslag natuurlijk :(
Pagina: 1