Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Vandaag kwam een vriend langs met zijn laptop. Die wilde niet meer opstarten. Bij het inspecteren van het ding viel me op dat aan één kant de laptop open was. Het bleek het scharnier te zijn. Het scharnier zit met twee schroefjes aan de base vast en beide schroefjes waren uit het plastic gerukt. Daardoor is er een kabeltje los gegaan. En wie weet wat nog meer.

Lijmen lijkt geen optie. Het scharnier gaat heel stroef. Dat houdt geen lijm. Waarschijnlijk ook de reden dat de schroefjes eruit getrokken zijn.

De garantie van de laptop is al een tijd voorbij. Heeft iemand ervaring met dit soort reparaties? Aan welke kosten moet ik denken? Is er reservemateriaal voorhanden? Op Ebay kom ik één case tegen. Als ik de foto's goed bekijk, dan vermoed ik dat die laptop uit elkaar gehaald is voor hetzelfde probleem. Verder op Google alleen maar displays en keyboards helaas.

Omdat voor hem de laptop prima voldeed probeer ik hier nog even of iemand hier ervaring mee heeft. Zo niet, dan gaat hij in onderdelen uit elkaar en komt er een andere.

close up

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GxKOXVee4CQmIv8EYzBSxs8Z/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Hans C op 21-05-2017 22:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
In principe is alles te repareren. Je hebt een nieuwe bottom case nodig en als de scharnieren niet meer soepel te krijgen zijn zou ik die ook vervangen. Of het de moeite waard is hangt af van de prijzen van de onderdelen versus de prijs van een nieuwe vergelijkbare laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Dat de scharnieren zwaar gaan is logisch. Zij moeten immers het hele display panel in verschillende standen kunnen vasthouden. Als je niet de backcover als "hefboom" kunt gebruiken en de scharnieren zelf probeert te verzetten zullen die scharnieren inderdaad moeilijk te bewegen zijn.
Soms staan ze zo strak dat een niet goed ontworpen cover los raakt. Dat hebben wij ook gehad met een laptop Voyager van Paradigit.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?