Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickosT76
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-08 23:48
Mijn vraag
Hallo, Ik heb sinds dit weekend een Gmail account maar ik loop tegen wat problemen op. Hiervoor had ik een UPC mailadres. In Outlook 2013 had ik een mappenstructuur aangebracht en daar deed ik dus de mailtjes in. Mijn vrouw deed dit ook op haar eigen laptop (zelfde mailadres) In Outlook had ik aangegeven dat de mail NIET van de server verwijderd mocht worden. Dit werkte prima. Mijn vrouw bewaarde de mailtjes die zij belangrijk vond op haar laptop en ik deed dat op mijn eigen laptop.
Nu hebben wij Gmail en nu poppen er problemen op. De mappen die zij aanmaakt op haar laptop verschijnen ook bij mij en visa versa. En als ik een mailtje verwijder, dan is die ook bij haar verdwenen. In de opties kan ik niet de optie vinden dat de mail NIET van de server mag verwijderen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn vrouw en ik allebei een eigen mappenstructuur hebben op onze eigen laptop en dat het verwijderen/verplaatsen van een mail geen gevolgen heeft op de laptop van de ander?

MvG
Richard

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Outlook 2013

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heel Google afgestruind

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:33

tozzke

aka tozzert

standaard doet Gmail aan IMAP. Dit houdt in dat je in alle clients, die je (standaard) als IMAP instelt, je dezelfde structuur zal zien (alles wordt gesynchrinoseerd).
Waar jij naar op zoek bent, is om je Gmail als POP3 in te stellen denk ik. Op deze manier moet je idd instellen dat je de mail niet verwijdert van de server (anders kan de ander het niet meer binnenhalen) en kunnen jullie elk je eigen structuur maken.

[ Voor 5% gewijzigd door tozzke op 21-05-2017 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:55
Zoals @tozzke zegt, instellen als POP3.

Waarom overigens een gedeeld e-mailadres en niet beiden een eigen mailbox? Lijkt mij aangenamer en eenvoudiger? Belangrijke mailtjes kan je dan nog steeds naar elkaar forwarden enzo.