PC Case mATX advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MaxRPM
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-01 10:21
Ik ben al een aantal maanden Tweakers, Hardware.Info, en andere sites aan het afstruinen op zoek naar een behuizing, maar ik ben bang een verkeerde behuizing te kopen, dus vraag jullie hulp hierbij.

Het is een micro-atx systeem nu gehuisvest in een HP. Het pixelplankje en de rekendoos zitten een beetje te zweten en roepen naar mij voor hulp, dus ik ga op zoek naar een goede behuizing. De koeler is stock Intel, de videokaart is 220mm lang.

Mijn eisen:
Niet te lang (het liefst <440mm)
Modern design (strak met niet te veel poespas)
Twee casefans
<70 euro

Voorbeelden die ik gevonden heb:
Thermaltake Core V21
Fractal Design Core 1500
Antec ISK-600M
Antec P50
Aerocool DS Cube
NZXT S340 en 210 Elite
Er zijn er nog veel meer, maar dat zijn er te veel om op te noemen. Eigenlijk dus simpele kasten, die functioneel zijn.

De rest is eigenlijk niet erg van belang (ik gebruik bijvoorbeeld nu één HDD, misschien later ook nog één SSD), ik sta helemaal open voor suggesties! Dit mag ook wat boven het budget zijn als jullie denken dat het het waard is (betere bouwkwaliteit, extra features).

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Groetjes,
Max

Beste antwoord (via MaxRPM op 23-05-2017 05:16)

Verwijderd

De beste mATX behuizing die stil is en binnen de maximale diepte valt is de pricewatch: Fractal Design Define Mini C. Geluidsniveau is overigens voor het grootste deel afhankelijk van de onderdelen die je erin stopt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

De beste mATX behuizing die stil is en binnen de maximale diepte valt is de pricewatch: Fractal Design Define Mini C. Geluidsniveau is overigens voor het grootste deel afhankelijk van de onderdelen die je erin stopt.

• MaxRPM
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:21:
Wauw die case ziet er goed uit! En ook niet veel meer dan mijn budget... Hartstikke bedankt! En ja dat klopt, ik heb een i5-760 en een R9 270 2GB. In de HP heb ik geen problemen met oververhitting maar de koelers loeien erg, ik denk dat met goede airflow de totale geluidsproductie minder is dan als ze zichzelf alleen met hun eigen fan moeten koelen.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik zit wel te twijfelen tussen de Mini C of de Core 1500 gezien mijn systeem extreem budget is (200euro) en het misschien disproportioneel is om een behuizing van 80 euro te kopen. Wat denkt u?
Voor een 200e build is een 80e case wel bizar scheef. Zelf vind ik een Core 1500 maar een matig kastje, Mini C is echter een top case voor dat geld. Scheef als die aanschaf is, dan heb je wel een mooie case om vele jaren mee door te kunnen werken / groeien, dus als je het zo benaderd niet per sé een verkeerde koop.

Je andere suggesties:
Thermaltake Core V21 -> Tja, niet onaardig, maar geen Mini C.
Antec ISK-600M -> Zelfde verhaal
Antec P50 -> meer fans en een fancontroller, maar kwalitatief ook een klasse lager.
Aerocool DS Cube -> solide, aantrekkelijke en opvallende case. Kan wel wat extra koeling gebruiken.
NZXT S340 en 210 Elite -> S340 is een persoonlijke favoriet, maar m.i. met ee mATX bord niet aantrekkelijk, die wil je liever van een dikke ATX build voorzien. Mini C kwalitatief ook weer wat beter, maar duurder. 210 = Core 1500 alternatief, niet echt verkeerd, ook goedkoper, maar spannend? nop.

• MaxRPM
Foritain schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 00:58:
[...]

Voor een 200e build is een 80e case wel bizar scheef. Zelf vind ik een Core 1500 maar een matig kastje, Mini C is echter een top case voor dat geld. Scheef als die aanschaf is, dan heb je wel een mooie case om vele jaren mee door te kunnen werken / groeien, dus als je het zo benaderd niet per sé een verkeerde koop.

Je andere suggesties:
Thermaltake Core V21 -> Tja, niet onaardig, maar geen Mini C.
Antec ISK-600M -> Zelfde verhaal
Antec P50 -> meer fans en een fancontroller, maar kwalitatief ook een klasse lager.
Aerocool DS Cube -> solide, aantrekkelijke en opvallende case. Kan wel wat extra koeling gebruiken.
NZXT S340 en 210 Elite -> S340 is een persoonlijke favoriet, maar m.i. met ee mATX bord niet aantrekkelijk, die wil je liever van een dikke ATX build voorzien. Mini C kwalitatief ook weer wat beter, maar duurder. 210 = Core 1500 alternatief, niet echt verkeerd, ook goedkoper, maar spannend? nop.
Ik dacht hetzelfde, als ik nou eenmalig investeer in een goede kast kan hij lang mee en wellicht zodra het er tijd voor is ook een mega upgrade waarbij alles wordt vernieuwd behalve de kast. Hartstikke bedankt voor jullie hulp!