Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flatsbats
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-01-2023
Mijn vraag
Ik ga komende week een setje B&W DM602 S3 speakers (25-120w, 8Ohm) ophalen, en ik vraag me af of mijn huidige versterker voldoende is voor deze speakers of dat ik beter op zoek kan gaan naar een iets krachtigere versterker.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Momenteel gebruik ik een Denon DRA-435R, 55w/channel into 8Ohm versterker met een setje B&W DM110i speakers (75w, 8Ohm).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Online op fora lees ik dat de 602 S3 graag een "beefy" versterker met wat reserve lusten. Maar hoeveel dat dan zou moeten zijn en echte ervaringen ben ik helaas niet tegengekomen.

Wat ik dus van jullie wil weten, wat zijn jullie ervaringen met verschillende versterkers met deze speakers en wat denken jullie van mijn huidige versterker i.c.m. de 602's. Daarnaast, wat zou het nadeel zijn van deze versterker met de 602's?

Bedankt voor de antwoorden alvast!

Mats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
Vermogen heeft niet direct invloed op een speaker, als de gevoeligheid van de nieuwe speaker hetzelfde is en je bent nu tevreden met het volume dan zal dat straks niet anders zijn. Immers bepaald het vermogen het volume wat je met een speaker kan halen.

Het is wel zo dat de ene versterker meer controle heeft over de speakers dan de andere, de ene speaker heeft daar weer meer baat bij als de andere. Gezien de leeftijd van je versterker denk ik niet dat er mensen advies kunne geven over exact die setup.

Je moet het gewoon proberen, bij voorbaat een nieuwe versterker kopen zou imo onzinnig kunnen zijn.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Je merkt het snel genoeg: ik kocht 2 6ohm speakers en die waren 'normaal' volume op max vermogen van m'n versterker. Oftewel: de speakers aten de volledige versterker op. Ging niets stuk, maar merkte het snel genoeg - zou daarna pas gaan kijken naar vervanging evt :) Veel luisterplezier alvast!

[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 21-05-2017 21:08 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flatsbats
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-01-2023
Thanks voor jullie antwoorden, ik ga inderdaad gewoon even kijken hoe 't allemaal klinkt en loopt. Momenteel ben ik meer dan tevreden met het volume aangezien ik in een klein studentenhok zit. Enige reden van speakerupgrade is om wat meer definitie in het midden/hoog gebied te halen, daar zijn die DM110i's toch niet zo heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:43
flatsbats schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:58:
wat meer definitie in het midden/hoog gebied te halen, daar zijn die DM110i's toch niet zo heel sterk.
Ja, heb ooit (dikke 25 jaar geleden schat ik) een paar dm220i gehad, wat een doffe boel was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Ik heb meer dan 12 jaar 2 B&W 601 S1's gehad (25-100W) op een 2x50W versterker, de NAD C340. Nooit een probleem geweest, al is NAD qua vermogen wellicht heel wat stabieler en krachtiger dan andere amps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:36
Houd er ook rekening mee dat de nieuwe speakers anders klinken, het is ook gewenning, dus zoals eerder aangegeven door DjaRoel, gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
flatsbats schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:46:
Mijn vraag
Ik ga komende week een setje B&W DM602 S3 speakers (25-120w, 8Ohm) ophalen, en ik vraag me af of mijn huidige versterker voldoende is voor deze speakers of dat ik beter op zoek kan gaan naar een iets krachtigere versterker.
Aankoopadvies doen we in CEA dus het topic is die kant op geschoven.
Pagina: 1