Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 22:40
Hallo allemaal,

Zoals aangegeven heb ik een C5 ultra, nu precies 13 maanden oud. Hij is nog als nieuw. Ziet er gaaf uit en is nooit gevallen of iets dergelijks. Altijd zuinig op geweest.

Sinds gisteren valt de telefoon spontaan uit als hij in ruststand is. Als je met de telefoon bezig bent, dus als het scherm aan staat (al is het uren achter elkaar) blijft hij het gewoon doen. Niks aan de hand. Alleen als hij een tijdje ergens ligt, en je wilt hem gaan gebruiken, blijkt hij uitgevallen te zijn en moet je hem opnieuw aanzetten met de aan-knop. Echter gebeurt dit ook niet altijd. Nu in twee dagen tijd een keer of 5 voorgekomen.

Met de batterij zelf lijkt weinig aan de hand. De telefoon wordt niet warm. De batterij raakt niet super snel leeg. De telefoon zelf doet ook niet raar. Alles is doodnormaal, behalve op het uitvallen in ruststand.

Ik zit zelf te denken wellicht aan een los contactje van de batterij wellicht. Echter als ik de telefoon gebruik, of flink schud en beweeg, blijft alles het gewoon doen, terwijl als hij rustig op tafel ligt hij dus soms uitvalt. Soms pak ik hem uren later op en doet hij het wel gewoon.

Heeft iemand misschien een idee? Aangezien hij nog als nieuw is, en ik er super blij mee ben, wil ik hem echt nog niet kwijt ;(

EDIT: Shit, net viel hij wel uit terwijl ik hem aan had staan en in de instellingen aan het kijken was. Damn!

[ Voor 5% gewijzigd door Qpido80 op 21-05-2017 20:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik kan zo eigenlijk geen oorzaak of probleem bedenken, anders dan eventueel de accu. Maar na 13 maanden heb je nog gewoon garantie op het ding, als het goed is, waarom stuur je hem niet op naar Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 22:40
Dank voor je antwoord. Bij Mediamarkt wilden ze hem best opsturen. Zou 3 weken duren. Maar advies was eerst een harde reset doen. Wellicht dat het probleem toch softwarematig is. Omdat de batterij geen rare dingen doet eigenlijk en je dat wel zou verwachten. Dat ga ik vanavond dus proberen. Als het niks wordt sturen ze hem maar met een mooie beschrijving op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
ik heb juist sinds kort dat hij dus heel snel traag of vast sloopt terwijl er niet zoveel erop staat..
Hij gaf ook een keer aan dat Systeem niet reageert. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers. Het is helaas niet de bedoeling om iemand topic 'te kapen', maak dus zelf even een nieuw topic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Beetje late reactie, maar vond dit topic net.

De mijne (Xperia C5 Ultra dual zwart) doet het ook in ieder geval. Bijna iedere ochtend staat 'ie uit en wil die pas weer aan na een tijdje aan de lader gehangen te hebben, maakt niet uit hoe vol de batterij nog is.

Zolang ik 'm 's nachts aan de lader hang is er echter niets aan de hand en blijft het toestel gewoon standby staan. Overdag wanner het toestel regelmatig in gebruik is blijft de mijne ook gewoon standby staan gelukkig.

Ik heb hierover destijds contact gehad met Sony's garantie afdeling. Ze hebben het toestel nooit in handen gehad maar volgens hun lag het aan een onjuist functionerend micro-SD kaart. Maar ik heb het met verschillende kaarten geprobeerd en het gebeurt met elk willekeurig kaartje.

Ik weet eigenlijk niet of ik nu nog garantie heb maar het word toch bijna tijd voor een nieuw toestel dus ik laat het er maar bij verder.

Het lijkt in elk geval geen op zich staand euvel te zijn.
Pagina: 1