Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:31
Mijn Asus Maximus Hero IX wil niet booten. De processor is een core i7 7700k.
De Q-code led geeft aldoor de melding 00. Volgens de manual betekend dit: Not used.
De LED's (CPU, DRAM, VGA en Boot) gaan ook niet branden.

Ik heb alles gedemonteerd tot moederbord met CPU. Nog steeds geen beeld. De CPU fan gaat wel draaien als ik op de start knopdruk op het moederbord. En de RGB Leds branden ook.

Wat heb ik al geprobeerd:
  • 1 Ram module geprobeerd in DIMM_A2 volgens handleiding.
  • Alles wat geconnect zit aan het moederbord ontkoppeld.
  • Batterij verwijderd van moederbord voor een paar minuten.
  • CMOS clear knop een aantal keer geprobeerd.
  • Safe boot knop een aantal keer geprobeerd.
  • Andere voeding geprobeerd.
  • CPU verwijderd gekeken voor gebogen pins.
  • Geprobeerd met andere koelpasta. Artic Silver 5.
  • Laatste bios geflashed via Flashback.
  • Andere monitor geprobeerd.
Heb ik nog iets over het hoofd gezien of moet ik het moederbord RMA'en?
Ik heb geen andere CPU liggen om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:17
"De Q-code led geeft aldoor de melding 00. Volgens de manual betekend dit: Not used."

Als het niet de pinnetjes zijn is in 99% van de gevallen de cpu de boosdoener, heb je of een ander moederbord of een andere Cpu om te testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
dylan111111 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:02:
"De Q-code led geeft aldoor de melding 00. Volgens de manual betekend dit: Not used."

Als het niet de pinnetjes zijn is in 99% van de gevallen de cpu de boosdoener, heb je of een ander moederbord of een andere Cpu om te testen ?
Nee helaas. Nieuwste wat ik heb is een Z97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Phasis schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:03:
[...]

Nee helaas. Nieuwste wat ik heb is een Z97.
Aha jammer, heb je de cpu (en moederbord) nieuw aangeschaft / bon beschikbaar ?
Persoonlijk zou ik de CPU RMA sturen als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
De CPU heb ik via het vraag & aanbod. Weet niet of dat gaat lukken ik kan 'm wel naar Intel opsturen misschien. Van het moederbord wel. De CPU is wel werkend gezien voordat ik 'm had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Aha ja , dat is lastig, dan maar eerst het moederbord RMA sturen denk ik.
(Kijk even na of als er geen defecten worden gevonden met je moederbord dat je dan een vergoeding moet betalen,. Of dat je meteen een nieuwe krijgt opgestuurd)

Mocht je toch je cpu willen opsturen lees dit hier onder even:

----------------

Als je de originele factuur hebt kan je een ticket aanmaken bij intel en hem opsturen, zij gaan hem dan testen en mocht hij defect zijn bevonden krijg je een nieuwe toe gestuurd.

Op een werkdag krijg je meestal binnen 3 uur bericht op je ticket met duidelijk informatie, persoonlijk heb ik er een positieve ervaring mee gehad! :)

Hier kan je kijken of er nog Intel warranty op zit: https://supporttickets.intel.com/warrantyinfo?lang=en-US
(Maak eerst even een intel account aan)

Opening a ticket and keep in mind the following:
-A Proof of Purchase of the CPU on your name
-The CPU is out of warranty once the original purchaser sells it.
-CPU will be tested by our depot to determine if the processor works OK.
-Physical damage on the CPU will automatically void the warranty.

-----------

[ Voor 7% gewijzigd door dylan111111 op 21-05-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Ik zat nog even te denken, ik lees dat als ik het moederbord zou probeer te starten zonder CPU dit niet werkt.
Dat zou kunnen betekenen dat het de CPU niet is. Aangezien de CPU fan gaat draaien, Q-Code zichtbaar is en de RGB leds ook werken. Dit zou dan niet moeten gebeuren lijkt mij.

Edit:
Bij een defect bij levering beoordelen wij in eerste instantie het defect om zoveel mogelijk te voorkomen dat wij een werkend product als RMA aanbieden aan de fabrikant. Mocht hierbij blijken dat het product niet defect is dan worden hiervoor € 10,00 onderzoekskosten aan u in rekening gebracht plus € 7,00 indien wij het product weer naar u terug moeten zenden. Het product wordt dan naar u retour gezonden. In tweede instantie beoordeelt de fabrikant of het product defect is. Als deze vaststelt dat het product niet defect is dan worden hiervoor € 50,00 onderzoekskosten aan u in rekening gebracht. Als het product wel defect wordt bevonden krijgt u zo snel mogelijk een vervangend product.
Bedankt voor je snelle hulp!

[ Voor 58% gewijzigd door Phasis op 21-05-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

rdejongjr

Gnome

Voordat je het zooitje opstuurt, heb je wellicht foto's van hoe het geheel is aangesloten en het socket?

Mogelijk dat de 8pin cpu power mist of het socket overhoop ligt, in beide gevallen geen beeld/post en geen verdere check dan 00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

rdejongjr

Gnome

Ziet er zo 123 ok uit, al zijn sockets lastig te beoordelen via de foto.

Mogelijk cpu overleden of het bord wil niet.
Als het kan eerst je cpu in een ander bord testen, ik heb wel eens borden gehad welke cpu's frituurden.

Neem aan dat je langs een computerboer kunt om te laten testen, als je cpu niets meer doet wel waarschuwen dat ze met een goedekope cpu je bord testen.

Garantie krijgen op de cpu komt wel goed, maar het zou zuur zijn. Dat er een i7 gefrituurd wordt bij het testen/uitsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Het moederbord vandaag terug ontvangen van de RMA. Deze is getest en post gewoon is mij verteld.

Ik heb zojuist weer even de CPU + koeler en en 1 dimm geïnstalleerd maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Q-Code 00 en geen van de leds branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:43

nelizmastr

Goed wies kapot

Geheugen in alle slots geprobeerd? Ander geheugen geprobeerd?

Als het antwoord op beide ja is, is je CPU kaduuk. Dat weet je pas 100% als je die bij iemand kan testen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Ik heb geen ander DDR4 geheugen heb wel 4 dimms en alle 4 in alle sloten geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Als ik nu een van deze CPU koop om te testen?

pricewatch: Intel Celeron G3930 Boxed
pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed

Edit:
Bij nader inzien is het misschien handiger om de CPU even te testen op een goedkoop moederbordje.

[ Voor 15% gewijzigd door Phasis op 01-06-2017 20:05 ]

Pagina: 1