Extra geheugen mp

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09
Ik wil graag 2x4 gb erbij kopen op marktplaats en heb nu dit.
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Hoef ik er dan alleen maar op te letten dat het ddr3 is en 1600mhz of kom ik dan straks op het verkeerde geheugen uit?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
1600MHz of sneller, maar bij voorkeur kijk je of het door de moederbordfabrikant toegevoegd is op de lijst met supported modules.

Als ik zo snel kijk, dan is het geheugen dat je nu al hebt low-power DDR3 geheugen. Wellicht dat je moederbord alleen low-power DDR3 kan gebruiken. Of dat je niet mag mengen.

Verder, je hebt nu low-profile geheugen, dus wellicht dat je ruimteproblemen hebt met standaard afmetingen? Hoeft niet, maar het zou kunnen natuurlijk.

Let ook op dat je geen registered of ECC geheugen koopt, goede kans dat je moederbord daar niet mee overweg kan.

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-02 18:50

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Dit zijn cycle 8 bankjes, veel heeeel veel 1600 bankjes zijn c9.
Dus ik zou als ik jouw was 1600 c8 opzoeken ;)
Je kan ook 1600c9 plaatsen, maar dan haal je de snelheid (qua timings) onderuit.
Zou zonde zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door evilweed op 21-05-2017 16:30 ]

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09
Ik ga er op letten. Moederboard is trouwens een Gigabyte G1.Sniper B6

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom geheugen van MP halen? Je hebt dan geen 100% garantie dat het werkt, geen fouten bevat (stuk is) en algemene garantie. Je kan net zo goed geheugen bij een winkel halen, heb je iets meer zekerheden, een breder assortiment en je kan altijd terug naar de winkel al er toch iets niet in orde blijkt te zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

Verder:
CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Geen eigen onderzoek, geen voorstel, geen onderbouwing - bij dezen. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.