Wat zijn de vlekken op de muur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
De buren hebben hun muren opnieuw laten voegen. Nu zit er op onze muur een rare streep. Alsof er iets van boven naar beneden is gestroomd op de muur. Wat zou het kunnen zijn? En wat kunnen we er tegen doen?

Muur

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:39
Zou haast zeggen dat het kalk is door het regenen van afgelopen tijd. Wellicht overgebleven van het voegen?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:10
lijkt gewoon op "bouwstof". Waarschijnlijk zijn de oude vouwen uit de muur gehamerd en is er wat stof op jouw muur terecht gekomen. met een regenbui erbij kan dit deze strepen geven..

Tuinslang en even boenen met een borstel/bezem zou dan de oplossing kunnen zijn.

• KopjeThee
  • Niet online
nachtnet schreef op zondag 21 mei 2017 @ 15:22:
lijkt gewoon op "bouwstof". Waarschijnlijk zijn de oude vouwen uit de muur gehamerd en is er wat stof op jouw muur terecht gekomen. met een regenbui erbij kan dit deze strepen geven..

Tuinslang en even boenen met een borstel/bezem zou dan de oplossing kunnen zijn.
Ik heb zojuist met de hogedrukspuit een stuk gespoten. Het gaat er niet helemaal mee weg, maar wordt wel minder. De andere buurman zei dat het mogelijk ook zoutzuur zou kunnen zijn. Geen idee of dat het zou kunnen zijn. Ik lees wel hier en daar dat het soms gebruikt wordt.

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-02 17:47

BCGraaf

BC

Soms willen ze de geven wel eens reinigen met een goedje. Als ik de foto bekijk zien de stenen van de buren er ook een stuk schoner uit. Waarschijnlijk is dit gebeurd.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:19

sapphire

Die-hard pruts0r

Of laten voegen zoals de TS zegt :+

Gabriël AM5

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kalk sluier vanaf de dakkapel van de buren.(lijkt zelfs alsof de hemelwaterafvoer verstopt is geweest en water naast je dakgoot naar beneden is gegaan ?) Kalk sluier kan na verloop van tijd verdwijnen of minder worden maar kan je ook verminderen door met een zuur (verdunde zoutzuur) deze weg te boenen (soms vaker herhalen en altijd eerst de stenen goed nat maken) maar tegenwoordig heb je daar ook middeltjes voor van bijv HG

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:30
Emmer omgevallen van hun steiger? Chemische reiniger van de gevelwerker? Indien niet weg te poetsen even je verzekeraar raadplegen. Wellicht moet die gevelwerker ook maar even bij jullie aan de gang ;-).

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:24

timovd

Voorsprong door techniek

Lijkt op kalksluier. Als het storend voor je is, zijn er wel middeltjes voor om het te poetsen.

Edit: of vragen aan de buren of dat bedrijf nog eens langs wil komen om jouw gevel schoon te maken. Zij weten waarschijnlijk beter wat het is dan wij Tweakers.

[ Voor 46% gewijzigd door timovd op 21-05-2017 15:54 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• KopjeThee
  • Niet online
timovd schreef op zondag 21 mei 2017 @ 15:52:
Edit: of vragen aan de buren of dat bedrijf nog eens langs wil komen om jouw gevel schoon te maken. Zij weten waarschijnlijk beter wat het is dan wij Tweakers.
Buren nemen morgen contact op met bedrijf.

Dit is overigens het resultaat van een behandeling met de hogedrukreiniger. De bovenkant was wat lastig bereikbaar met de ladder. Dus het lijkt gelukkig wel weg te gaan.

Muur_na

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

KopjeThee schreef op zondag 21 mei 2017 @ 15:58:
[...]

Buren nemen morgen contact op met bedrijf.

Dit is overigens het resultaat van een behandeling met de hogedrukreiniger. De bovenkant was wat lastig bereikbaar met de ladder. Dus het lijkt gelukkig wel weg te gaan.

[afbeelding]
Soms begrijp ik niet waarom mensen eerst een topic openen 😋

Mooi dat je buurman dit doet voor je!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• KopjeThee
  • Niet online
Falcon schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:26:
[...]
Mooi dat je buurman dit doet voor je!
Wat bedoel je? De troep veroorzaken? :) Het spuiten heb ik zelf gedaan.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

KopjeThee schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:32:
[...]

Wat bedoel je? De troep veroorzaken? :) Het spuiten heb ik zelf gedaan.
Bedrijf bellen

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• KopjeThee
  • Niet online
O ja, zeker.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Dit is inderdaad kalk. Hogedruk erop en het is weg. Vervelend, maar het is niet anders.
Even een trappetje op en wegspuiten :)

Edit: Dit neemt niet weg dat de voegers dit hadden moeten schoonmaken. Om stress en gekibbel te voorkomen raad ik aan om het even zelf te doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Squ1zZy op 21-05-2017 17:06 ]

• KopjeThee
  • Niet online
Squ1zZy schreef op zondag 21 mei 2017 @ 17:04:
Dit is inderdaad kalk. Hogedruk erop en het is weg. Vervelend, maar het is niet anders.
Even een trappetje op en wegspuiten :)

Edit: Dit neemt niet weg dat de voegers dit hadden moeten schoonmaken. Om stress en gekibbel te voorkomen raad ik aan om het even zelf te doen.
Ja, het meest belangrijk voor mij is dat het geen (semi-)permanente verkleuring door e.o.a. chemisch reinigingsmiddel is.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
KopjeThee schreef op zondag 21 mei 2017 @ 17:18:
[...]

Ja, het meest belangrijk voor mij is dat het geen (semi-)permanente verkleuring door e.o.a. chemisch reinigingsmiddel is.
Nee, dat gebruiken ze niet. Waar je wel voor moet opletten is het voegwerk van de buren. Dat je dat er niet uit spuit voor hem. Voordeel is wel hetzelfde bedrijf waarschijnlijk langs komt en je gelijk even aan kan geven dat hij het voortaan moet schoonmaken :D

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Squ1zZy schreef op zondag 21 mei 2017 @ 17:19:
[...]
en je gelijk even aan kan geven dat hij het voortaan moet schoonmaken :D
En dan is het 'ja en amen' en gaat hij bij de volgende klant door met wat hij gewend is.

Wel kan iedere opdrachtgever (die hier leest) vanaf nu dus zelf rekening houden met dit soort gevolgen en op voorhand zeggen dat het werk schoon moet worden opgeleverd.
Pagina: 1