Spellen doen het niet op: PIII 500,128Mb,32Mb GF2

Pagina: 1
Acties:

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Een neef van mij heeft een PIII 500MHz met 128Mb en een 32Mb GF2 videokaart. Nu beweert hij dat hij een spel heeft die hogere eisen stelt aan zijn PC: het spel wil niet draaien.

Zijn er uberhaupt al spellen die meer eisen? Ik kan me voorstellen dat er spellen zijn die niet zo snel draaien, maar geheel niet spelen lijkt me nogal onwaarschijnlijk?

Heb ik gelijk of......... ? :?

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
goh...over welk spel heeft je neef het ??
naar mijn idee lopen alle spellen wel op dat systeem, welliswaar niet altijd meer zo lekker snel, maar werken moet het wel denk ik zo...

Verwijderd

Ik heb ook nog nooit een spel gezien met MINIMUN een 500.. volgens mij

a: overdrijft ie een beetje
b: vergeet een foutmelding te geven
c: z'n pc is brak

:)

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op donderdag 05 juli 2001 19:45 schreef Gash het volgende:
Een neef van mij heeft een PIII 500MHz met 128Mb en een 32Mb GF2 videokaart. Nu beweert hij dat hij een spel heeft die hogere eisen stelt aan zijn PC: het spel wil niet draaien.

Zijn er uberhaupt al spellen die meer eisen? Ik kan me voorstellen dat er spellen zijn die niet zo snel draaien, maar geheel niet spelen lijkt me nogal onwaarschijnlijk?

Heb ik gelijk of......... ? :?
p3 systeem is snel genoeg (nog) voor zelfs games die dit jaar nog wel uit gaan komen (misschien max payne & doom3 ofzo uitgezonderd)

500mhz is zeker snel zat, ik heb celeron 400 hier als game pc staan, en die runt alles zonder probs hoor.

Als hij nou 64mb ram had, had ik gezegd, koop nu ram (256mb sdram pc133 voor onder de 100,- (nu nog)), geforce kaart, gf1/2/3 is altijd wel goed.

Ik zie niet in waarom deze pc NIET zou werken met games. Misschien heeft hij geen cd-rom speler en daarom kan hij het niet installeren?

Ik ben wel nieuwsgierig naar het spel wat hij probeert te installen, laat hem eens op de zijkant v/d doos kijken? Staan altijd de specs op, en als hij dus geen hoesje meer heeft, omdat het spelletje te duur was in de winkel, dan kan je eff op de site v/d makers kijken, en anders loop je eff de winkel in.

http://mrfloris.com

• Gash
  • Laatst online: 27-05-2022
Hij belt me als het goed is vanavond nog op om welk spel het gaat en wat de systeem-eisen zijn.

Hij wist me nu alleen te vertellen dat z'n vriendje met een P4 de spellen wél kon spelen......

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik had eerst zelf een P3/500 met 128MB en een ASUS V7700 GF2 GTS 32MB.. enneuh tja op max detail liep het allemaal niet meer zo snel .. maar op 1024x768x16bit vloog UT gewoon nog hoor.. en de meeste games liepen aardig tot goed.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 18:23
ik heb een p3 500 hij zit nu wel op 610 en een voodoo 3 3000 16mb ik had ook 128mb maar aangezien het nu zo koedkoop is kon ik het nie laten en elk spel doet het bij mij ook al zit ie op 500 ik weet het gewoon zekerz

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Emperor : Battle for the Dune heeft wel een zeer "zware" systeem eisen nl.

PC CD-ROM, Windows(r)95/98/2000/ME
PII 400 with 600MB harddrive space
64MB RAM
16MB Video RAM
4X CD-ROM drive
100% Microsoft-compatible mouse and Directsound(tm)- compliant soundcard
DirectX 7. 3D HARDWARE ACCELERATION REQUIRED

Ik heb daar geen problemen mee " Athlon TB 1200 mhz, Radeon 32mb >:)
Maar ik denk niet dat jouw neefje dit spel bedoelt :z

dikzak

Verwijderd

B&W misschien, die heeft veel opstartproblemen en veel ervan zonder foutmelding (beetje schermpje wisselen, resolutie veranderen, zwart-witte schermen) en dan word je gewoon terug naar je desktop gegooid alsof er niks aan de hand is (misschien is de AI van het spel zo goed dat ie weet dat je nog je huiswerk op je PC moet maken ofzo, maar waarschijnlijk niet).

Hoewel ik zelf nog nooit een probleempje ermee had komt dit allemaal meestal door de combinatie van hardware van je PC en niet dat ze het niet aankunnen.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde systeem, en ik heb nog geen enkel spel gezien die het niet deed :)
Pagina: 1