Advies betreft speakers in peugeot 106

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 924369

Topicstarter
Omschrijving
Ik ben sinds deze week trots eigenaar van een 3 deurs peugeot 106 en ben gelijk aan de slag gegaan om er een mooi geluid in te krijgen.
De speakers voorin waren kaduuk dus die heb ik al vervangen voor een set Pioneer TS-G1333i. Omdat het wat incompleet klinkt heb ik een set Pioneer TS-A6934I speakers en een Pioneer TS-W306R subwoofer besteld voor de hoedenplank.
Over het installeren van deze speakers heb ik wat vragen waar ik op andere fora geen antwoord heb kunnen vinden. Hieronder de vragen:

MDF of origineel?
Ik lees dat veel mensen hun hoedenplank vervangen voor een zelfgemaakte met gebruik van MDF. Draagt dit bij aan een beter geluid?

Zichtbaar of verbogen?
Er wordt vaak geadviseerd om de speakers te verbergen dmv geluidsdoorlatende stof. Het spreekt voor zich dat dit dempt, maar in welke mate, lever je veel in aan geluidskwaliteit? Voor de veiligheid (diefstalpreventie) hoef ik het niet te doen, maar het staat wel netjes!

Woofer in kast of hoedenplank?
Kan de woofer die ik heb gekocht prima in de hoedenplank of is het raadzaam om een kast te maken? Ruimte in de kofferbak houd ik namelijk graag over.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:51
Je moet sowieso je hoedenplank gaan verstevigen als je daar speakers in wil hangen. Kleine stap om daar maar voor volledig hout te gaan.

Over vermindering van geluidskwaliteit door een stukje stof... zou me daar niet druk over maken, zeker niet in een 106.

Subwoofer in een losse kast, met de juiste inhoud... ding zomaar in je hoedenplank hangen gaat niet werken. Je moet ook nog bedenken of je een open of gesloten kast wil hebben.

Vergeet ook niet de juiste versterking en bekabeling, heb je daar al aan gedacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-07 22:27
Klopt een gesloten kist moet 35.4 liter inhoud hebben volgens de specs subwoofer.

http://www.pioneer-car.eu...s/ts-w306r/specifications

Je kan hem ook 29.5 liter maken en vanbinnen bekleden met wol, de woofer gedraagt zich dan nog steeds of ie in een grotere kist zit. :)
Met wol mag je het aanbevolen volume delen door 1,2
Heb zelf ook een gesloten kist van 22 liter met een 25cm JL woofer erin klinkt echt super strak.

[ Voor 49% gewijzigd door Goofy1978 op 21-05-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:13:
Je moet sowieso je hoedenplank gaan verstevigen als je daar speakers in wil hangen. Kleine stap om daar maar voor volledig hout te gaan.

Over vermindering van geluidskwaliteit door een stukje stof... zou me daar niet druk over maken, zeker niet in een 106.

Subwoofer in een losse kast, met de juiste inhoud... ding zomaar in je hoedenplank hangen gaat niet werken. Je moet ook nog bedenken of je een open of gesloten kast wil hebben.

Vergeet ook niet de juiste versterking en bekabeling, heb je daar al aan gedacht?
Oke dan ga ik voor de zelfgemaakte hoedenplank inderdaad.

Met de woofer wacht ik even, misschien klinkt het met de 600 watts achterin al prima, vind ruimte in de bak toch wel erg handig.

Heb ik ook versterking nodig voor de 600 watts speakers? Ik zou dan 2 x 250 watt en 2 x 600 watt draaien.

Bedrading kom ik later even op terug, staat me iets bij dat dat meegeleverd wordt.

Groet

PS Leek dat ik ben.... heeft een peugeot 207 ook een hoedenplank en zou ik deze zelf gemaakte dan kunnen aanpassen om daarin te passen? Binnen 1 a 2 jaar stap ik daar op over namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:51
Waar wilde je die "600 watts speakers" op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een simpele radio, ik voel em al aankomen ;) Tips voor een betaalbare en toch goede versterker?
Pagina: 1