PC of iMac voor thuiswerk

Pagina: 1
Acties:

• tennis-boy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09-2025
Ik werk al een paar jaar thuis voor een bedrijf. Ik log in op de computer op het werk via VPN en externe bureaublad. Mijn PC is al 10 jaar oud maar werkt nog altijd goed voor thuiswerk. Ik heb 2 monitors van elk 21 inch. Dual monitor is een vereist omdat dit erg efficient werkt voor mijn werk.

Thuis heb ik een eigen werkkamer boven. We hebben 3 slaapkamers. 2 dochters slapen samen op 1 kamer. Maar ze worden al ouder en zullen binnen 2 - 3 jaar een eigen kamer willen. Dan heb ik geen werkplek meer.
In mijn huis is er geen aparte plek mogelijk voor mijn PC met 2 monitors, dus de enige mogelijkheid is op de eettafel werken.

Voor op de eettafel werken is een PC met 2 monitors en wirwar van kabels geen optie.

Alternatief zou zijn een laptop met een Slidenjoy scherm (2 extra schermen aan de laptop vastgebonden) maar als ik op het internet allemaal lees, vertrouw ik het niet helemaal. Project is al in 2015 gestart en nog steeds niet afgerond. Er wordt veel beloofd maar de productie wordt steeds uitgesteld. En blijkbaar moet je vooraf al betalen terwijl de productie nog niet aan de gang is.

Misschien is iMac van 27 inch dan de enige optie? Je hebt maar 1 kabel nodig voor de stroom and that's all.
Op iMac kan je toch externe bureaublad in tweeën splitsen (2 x 13,5 inch) of vergis ik me?

Of heb je een beter idee voor thuiswerk met twee monitors of een gesplitste scherm dat heel weinig ruimte in beslag kan nemen?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je de 27"iMac hebt, kan je een resolutie kiezen voor Remote Desktop die hoogstwaarschijnlijk nog hoger ligt als die 2 21" schermen bij elkaar, wissel je vaak tussen 2 RDP sessies, kan je deze zo instellen dat ze dus naast elkaar staan qua resoluties.

De totale resolutie van de iMac is natuurlijk 5k (5120 × 2880), maar door de goede scaling van MacOS valt dit pas echt op als je Windows 10 op Native resolutie overneemt...

Tekst kopiëren is verwarrend, als je nog geen MacOS gewend bent (onder remote desktop (windows) CTRL-C, onder MacOS CMD-C.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Of je doet t anders.
Je koopt een Antec ISK 110 VESA computerbehuizing met bijpassend hardware er in (ITX moederbord met onboard WiFi, Core i3 er op oid, wat geheugen en een SSD erbij) en dat hang je dan aan de achterkant van een Ultrawide monitor middels de VESA mounts.
Dan heb je het effect van een iMac met een ditto groot scherm en weinig kabels, maar is het wel een Windows PC.

Beetje afhankelijk van waar de voorkeur ligt natuurlijk. Maar in PC-land is er ook een optie :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Er zijn tegenwoordig ook meer dan genoeg Windows AIO, sommige hebben zelfs HDMI out waar je een extra monitor kan aansluiten.

vb:
https://www.asus.com/nl/A.../Zen-AiO-Series-Products/
https://www.asus.com/nl/All-in-One-PCs/Vivo-AiO-Products/
https://www.msi.com/All-in-One-PCs
etc.

Edit: en uiteraard niet te vergeten Pricewatch: categorie: PC's

[ Voor 40% gewijzigd door GoT op 21-05-2017 11:22 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Vorkie
  • Niet online
GoT schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:18:
Er zijn tegenwoordig ook meer dan genoeg Windows AIO, sommige hebben zelfs HDMI out waar je een extra monitor kan aansluiten.

vb:
https://www.asus.com/nl/A.../Zen-AiO-Series-Products/
https://www.asus.com/nl/All-in-One-PCs/Vivo-AiO-Products/
https://www.msi.com/All-in-One-PCs
etc.

Edit: en uiteraard niet te vergeten Pricewatch: categorie: PC's
De meeste AiO Windows PC's hebben een FullHD resolutie, is dat tegenwoordig anders? (de 27" die ik aangeklikt had uit jouw linkjes in ieder geval wel) Want dan heb je voor dubbele RDP nog steeds een 2de scherm nodig.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Daarvoor heb je Pricewatch, aan de linkerkant kan je extra filters instellen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hier draait naar alle tevredenheid een Macbook Pro met aan een iPad.. samen met de software Duet Display zorgt dit voor een prima oplossing. Duet zorgt ook voor stukje Touch mogelijkheid via de iPad.

Dit alles kan je prima op ergonomische hoogte brengen dmv verschillende beschikbare stands.

Een mooie totaal oplossing wat voor mij prima werkt

[ Voor 13% gewijzigd door Falcon op 21-05-2017 11:55 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Vorkie
  • Niet online
GoT schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:27:
Daarvoor heb je Pricewatch, aan de linkerkant kan je extra filters instellen.
Oke, de max is tegenwoordig dus UltraHD, dan lijkt het alsnog nodig om een tweede scherm aan te sluiten. (dan kan je beter voor een kleine PC gaan met 2 schermen (prijstechnisch).

• tennis-boy
Falcon schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:30:
Hier draait naar alle tevredenheid een Macbook Pro met aan een iPad.. samen met de software Duet Display zorgt dit voor een prima oplossing. Duet zorgt ook voor stukje Touch mogelijkheid via de iPad.

Dit alles kan je prima op ergonomische hoogte brengen dmv verschillende beschikbare stands.

Een mooie totaal oplossing wat voor mij prima werkt tot op heden prima werkt.
Dit lijkt me wel interessant.
Kan dit ook met iMac?
Ik heb graag 1 hele grote scherm.
Dan is iPad als tweede scherm wel heel interessante optie!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

tennis-boy schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:52:
[...]

Kan dit ook met iMac?
Kan inderdaad.. maar kan ook met een Windows machine + iPad, er zijn plannen om ook meerdere iOS devices op het zelfde moment te ondersteunen.

Alles ondertussen in het Apple ecologisch domein, bevalt mij prima. Misschien hardware technisch niet altijd maximaal, maar het OS en de integratie mogelijkheden bevalt mij simpelweg gewoon goed :)

[ Voor 31% gewijzigd door Falcon op 21-05-2017 11:59 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• tennis-boy
McKaamos schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:59:
Of je doet t anders.
Je koopt een Antec ISK 110 VESA computerbehuizing met bijpassend hardware er in (ITX moederbord met onboard WiFi, Core i3 er op oid, wat geheugen en een SSD erbij) en dat hang je dan aan de achterkant van een Ultrawide monitor middels de VESA mounts.
Dan heb je het effect van een iMac met een ditto groot scherm en weinig kabels, maar is het wel een Windows PC.

Beetje afhankelijk van waar de voorkeur ligt natuurlijk. Maar in PC-land is er ook een optie :)
Ook een interessante optie!

• Vorkie
  • Niet online
tennis-boy schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:52:
[...]

Kan dit ook met iMac?
Ja dit kan ook met de imac, gebruik het zelf ook op deze manier.

Je kan zelf de iPhone koppelen als 2de scherm :)
Pagina: 1