Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB werkt niet meer, voor één apparaat

Pagina: 1
Acties:

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-11 09:57

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Topicstarter
Dag Tweakers

Ik gebruik de DS4Windows tool om met mijn ps4 controller op mijn pc te kunnen gamen.
Dit werkt al ongeveer twee jaar zonder problemen.
Onlangs merkte ik dat hij plots niet meer werkte. Toen veranderde ik twee usb-ports (headset & controller). De headset ging op de usb die eerst niet werkt met de controller.
Nu bleek gisteren de tweede usb-port ook niet meer te werken en ben ik dus opgeschoven naar de derde usb-port. Verder kan ik elk apparaat aansluiten en werkt het perfect.

Het enige verschil is dat ik de controller vaker meeneem naar het werk om via mijn nieuwe laptop te kunnen gamen.
Zou het kunnen dat ik software matig fouten creëer doordat ik de controller uittrek & niet veilig verwijderen activeer?
Is er een makkelijke manier om dit op te lossen?
Ik ben ook van plan om een tweede controller te kopen zodat ik deze problemen misschien kan vermijden.

Hopelijk staat dit op de correcte plaats.
Ik heb Google al geprobeerd maar kan eigenlijk niet echt iets relevant terugvinden aangezien ze vaak de usb-port met geen enkel apparaat meer kunnen gebruiken.

TLDR; usb-port werkt niet meer, ENKEL bij controller.

learning every day.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:01
Sowieso is veilig verwijderen goed om te doen waarom doe je dat niet is toch een kleine moeite ?

Je kan in de device manager je usb poorten eens weggooien en opnieuw laten installeren Door windows

Cloud ☁️

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Welk besturingssysteem praten we over?

Veilig verwijderen is in ieder geval onwaarschijnlijk. Dat is namelijk voor USB apparaten met opslag.
Windows moet zorgen dat de writecache netjes weg geschreven is en checkt of er geen programma's zijn die nog bestanden geopend hebben op de storage.
Dus het lijkt me niet dat dat een probleem oplevert. Het risico wat je daar mee zou hebben is dat je filesystem corruptie op je USB storage krijgt.

Anyway, je kan bij Device Manager (NL: Apparaatbeheer) even de optie 'verborgen apparaten weergeven' aan zetten. Misschien dat je DS4Win daar tussen staat omdat Windows 'm onthouden heeft met een issue.
Knikker je 'm daar weg en plugt 'm dan opnieuw in, gaat t misschien wel goed.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:35:
Welk besturingssysteem praten we over?

Veilig verwijderen is in ieder geval onwaarschijnlijk. Dat is namelijk voor USB apparaten met opslag.
Windows moet zorgen dat de writecache netjes weg geschreven is en checkt of er geen programma's zijn die nog bestanden geopend hebben op de storage.
Dus het lijkt me niet dat dat een probleem oplevert. Het risico wat je daar mee zou hebben is dat je filesystem corruptie op je USB storage krijgt.

Anyway, je kan bij Device Manager (NL: Apparaatbeheer) even de optie 'verborgen apparaten weergeven' aan zetten. Misschien dat je DS4Win daar tussen staat omdat Windows 'm onthouden heeft met een issue.
Knikker je 'm daar weg en plugt 'm dan opnieuw in, gaat t misschien wel goed.
Windows 10.

Welja, ik dacht ook dat veilig verwijderen enkel bij apparaten met opslag moest.
Nu op het werk dacht ik er plots over na dat dit wel een issue kon zijn.

Kan Windows DS4Win daar ook onthouden als de pc al meerdere keren heropgestart?

learning every day.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou zomaar kunnen idd.
Maar seriously, gamen op het werk?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:06:
Zou zomaar kunnen idd.
Het is, op papier geschreven, toegestaan Ik werk vaak 's nachts en kan dan 4-5u gamen. Heb me dan ook maar een MSI laptop met gtx 1060 gekocht.
Ik gebruik men iPhone als mobiele hotspot met 4G en speel met een ping van 40 op Rocket League en krijg maar ééns per game een mini lag die eigenlijk bijna niet opvalt. Why not, right?

learning every day.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

The Eagle schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:06:
Zou zomaar kunnen idd.
Sure, why not?
Had bij n vorige werkgever ook een collega die z'n pauzes besteedde aan gamen, als soort van ontstres momentje. Had Steam geinstalleerd staan en alles.
En ja, werkgever was op de hoogte en vondt t prima :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met context er bij wordt het idd een stuk helderder ja :)
* The Eagle hoeft dat niet te proberen, iets met high end consultancy.
We krijgen zelfs training in hoe we ons moeten kleden en gedragen enzo, zegt imho genoeg.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Topicstarter
Kledij voorschriften zijn bij ons ook vrij belangrijk hoor. Ik draag overigens ook wel een verantwoordelijkheid. Als men mij komt controleren en ik heb niet gedaan wat ik moest doen kan ik onmiddellijk beschikken. Ik prijs me alvast gelukkig met de kans om te kunnen gamen tijdens het werk.

learning every day.

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Topicstarter
oplossing:
settings > devices > connected devices > controller
daar gaf hij vanzelf een foutmelding aan. Ik heb het stuurprogramma daar kunnen verwijderen en het installeerde zichzelf weer toen ik de controller opnieuw aangesloten had.

learning every day.

Pagina: 1