Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Aankoopadvies] Videocamera met fotofunctie en "selfiemodus"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 00:31
Dag allemaal,

Ik kom niet zo vaak in dit gedeelte van de Gathering, maar ik moet bij deze toch even een topic openen.
Ik ben namelijk opzoek naar een cadeau voor mijn vriendin. Ze heeft regelmatig aangegeven graag werkgerelateerde zaken op een vlog achtige manier te filmen. Ook gaat die prive gebruikt worden op bijvoorbeeld vakanties, een beetje stabiel mag die dus wel zijn.

Ze gebruikt hiervoor momenteel haar iPhone 6s hiervoor maar dat is niet helemaal afdoende. Editten doet ze in iMovie en PremierePro (dit is een autodidactisch traject geworden en in mijn opinie ziet het er goed uit, maar ik heb er dan ook geen verstand van).

Nu is ze opzoek naar een camera en wil ik deze cadeau doen. Een aantal Google searches op "Beste vlog camera" komt er heel wat informatie binnen, maar deze vergelijken tja, daar ben ik geen held in. Alles lijkt op elkaar en veel termen ken ik, maar cameraland is de laatste paar jaren nogal anders geworden blijkbaar. In mijn opinie zou een camera de volgende eisen moeten hebben.

Eisen:
  • Minimaal filmen in full-hd (1080p met 29fps, hoger is beter(?))
  • Een scherm dan kantelbaar is, zodat wanneer je naar de lens kijkt ook kan zien wat je aan het opnemen bent
  • Een losse accu zodat je makkelijk 1 kan bijkopen en niet snel zonder zit
  • Liefst laag gewicht en relatief klein/compact
  • Mogelijkheid om een time-lapse te maken
  • Point en click software, maar ook geavanceerd genoeg
  • Mic jack ingang om audio beter op te kunnen nemen met een plofkap
  • Mount aan de onderkant om hem op een (bijv) Gorilla Pod te zetten
  • Hoge zoom functionaliteit voor foto's (en liefst ook video)
  • Wi-Fi om snel foto's te kunnen delen, of via een app de camera te laten starten
Nu heb ik de volgende camera's gevonden:
pricewatch: Canon EOS M3 + 15-45mm f/3.5-6.3 Zwart
pricewatch: Canon Powershot G3 X Zwart
pricewatch: Canon PowerShot G7 X Mark II Zwart
pricewatch: DJI Osmo Zwart (hiervan heb ik een Drone. Hij mist de zoomfunctie maar lijkt voor de rest aan de eisen te voldoen? Ook is de gimbal natuurlijk ideaal.)

Systeemcamera of compactcamera
Geen idee! Advies graag, haha.

Voorkeur merk:
Canon, ik heb zelf altijd Canon camera's gekocht. Heb ook wel eens een Panasonic gehad. Maar opzich slaat dat verder nergens op, maar daar is waar mijn ervaring ligt. Ik verneem graag of er ook andere goede alternatieven zijn. Ik zit dus niet vast op Canon, wel heb ik hiervoor meerdere zoomlensen liggen.

Prijs:
De prijsrange is +/- 550 euro (paar tientjes verschil maakt niet uit)

Vraag:
Zouden jullie mij willen adviseren welke camera ik mijn vriendin het beste cadeau kan doen? (Het kan/mag natuurlijk ook een andere zijn dan die ik al gevonden heb. )

Dank alvast!

Kecin wijzigde deze reactie 21-05-2017 01:22 (3%)

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Begin bij je uitgangspunt wil je een fotocamera waar je mee kunt filmen of een filmcamera waar je ook een foto mee kan maken? Voor selfies wil je monitor 180 graden kunnen draaien. En het is fijn als je kan zoomen tijdens het filmen (kunnen ze niet allemaal). Zoek nu op prijs gevoel etc en maak je keuze.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
quote:
Frogmen schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:03:
Begin bij je uitgangspunt wil je een fotocamera waar je mee kunt filmen of een filmcamera waar je ook een foto mee kan maken? Voor selfies wil je monitor 180 graden kunnen draaien. En het is fijn als je kan zoomen tijdens het filmen (kunnen ze niet allemaal). Zoek nu op prijs gevoel etc en maak je keuze.
Ja, een foto maken is wel een leuke bijkomstigheid maar geen requirement. Ik heb ook verschillende DSRL liggen, maar daar doe ik weinig mee.

Ik neig steeds meer naar de Powershot G7 Mark II.
Ik had je antwoord niet gezien (dacht dat ik een notificatie zou krijgen :P).

Voor de rest nog mensen suggesties?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:46
quote:
pricewatch: DJI Osmo Zwart (hiervan heb ik een Drone. Hij mist de zoomfunctie maar lijkt voor de rest aan de eisen te voldoen? Ook is de gimbal natuurlijk ideaal.)
Er bestaat ook de pricewatch: DJI Osmo+ Zwart
Deze heeft wel zoom.
quote:
Hoge zoom functionaliteit voor foto's (en liefst ook video)
Wat noem je hoge zoomfunctionaliteit? Want enkel de G3 X heeft veel zoom. Als je die trouwens overweegt, zou ik toch heel sterk de FZ1000 aanraden.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
quote:
Universal Creations schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:40:
[...]

Er bestaat ook de pricewatch: DJI Osmo+ Zwart
Deze heeft wel zoom.

[...]

Wat noem je hoge zoomfunctionaliteit? Want enkel de G3 X heeft veel zoom. Als je die trouwens overweegt, zou ik toch heel sterk de FZ1000 aanraden.
Thanks voor je reactie! Ik was niet op de hoogte van de Osmo+, daar ga ik even reviews over lezen.

Tja, hoge zoomfunctie, laten we zeggen, in iedergeval een zoomfunctie (die niet digitaal is). 4x is al genoeg, meer is (denk ik) beter.

Waarom raadt je de FZ1000 aan? Zoals ik zie voldoet die wel aan alle requirements, maar hij lijkt groot. Even een keer meten bij de foto/video winkel denk ik :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:46
De G3 X is ook niet echt klein, maar de FZ1000 is wel groter inderdaad.
http://camerasize.com/compare/#626,556 (je kunt de orientatie veranderen).
De FZ1000 heeft wel betere specs dan de G3 X. Lichtsterkere lens, een zoeker, 4k video. Wel 1 misser: geen koptelefoonaansluiting.

Universal Creations wijzigde deze reactie 02-06-2017 10:08 (16%)

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True